Auttakaa lapsen synttärikakussa!

• Viestiketjun aloittaja leipoja
  • Ensimmäinen viesti
leipoja
Eli 2- vuotiaan synttäreitä juhlitaan viikonloppuna, enkä vielä tarjoilusta tiedä.. Perhoskakun haluaisin tehdä, mutta millä täytteillä ja koristelulla? Meidän lapsi ei ole vielä makeaa syönyt, eikä kakkuja maistellut, joten marsipaanit ja hillot täytyy siis unohtaa.. Millä koristelen sen kakun kun en karkkejakaan halua laittaa..? Ehdotuksia otetaan vastaan :)

Kerta se on ensimmäinenkin! siis siinä makean maistamisessa. Ihan turhaa tehdä koko täytskää, jos sinne ei voi mitään makeaa laittaa väliin.

Mä olen tehnyt lapsen kakut niin, että välissä on hedelmiä ja pilttisoseita, päällä kerma-rahka.

"sondersson"
Pääs viesti liian äkkiä... Mä laittasin tosiaan keltasen pinnan soseesta, reunat kermalla ja koristelisin kiiwillä ja mansikalla yms. värikkäällä. Leikkaisin niistä vaikka siipien reunoihin koristeet.

"vieras"
Pinnasta saa nätin ja terveellisen, kun levittää kakun päälle ensin vaikka kuningatarsosetta ja siihen päälle asettelee jäiset vadelmat suoraan pakkasesta. Ei tarvi mitään kiilteitä tms päälle, vadelmista tulee sulaessaan nätit ja niiden väleistä näkyy sitä punaista sosetta (jos näkyy).

"a.p"
Kiitos vinkeistä! Joo siis taisin olla aloituksessa epäselvä; tarkoituksena ON laittaa jotakin hedelmää+kermavaahtoa kakun täytteeksi ja päälle, mutta en halua käyttää esim.valmiita hilloja ja karkkeja koristeluun (niinkuin kaikissa lastenkakuissa näkyy olevan). Joten näissä marja ja hedelmävaihtoehdoissa tarvitsinkin teidän apua, että mitä laittaisin.

sama vieras
[QUOTE="vieras";24474633]Pinnasta saa nätin ja terveellisen, kun levittää kakun päälle ensin vaikka kuningatarsosetta ja siihen päälle asettelee jäiset vadelmat suoraan pakkasesta. Ei tarvi mitään kiilteitä tms päälle, vadelmista tulee sulaessaan nätit ja niiden väleistä näkyy sitä punaista sosetta (jos näkyy).[/QUOTE]

Tää taitaa kyl sopia pyöreään kakkuun paremmin kuin perhoseen.

Yhteistyössä