AUTTAKAA kiltit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonttu

Vieras
Jos otan osapäiväisen työn, niin työkkärissä täti kertoi että voin saada liitosta päälle jotain sovittelurahaa jotta joku summa tulee täyteen, mikä summa mahtaa olla,paljonko? mutta jos menen harjoittelijaksi työkkärin kautta niin saan työttömyyspäivärahan(paljonko ja mistä?) + 8e/pvä. Kumpaisesta jäisi enemmän rahaa loppupeleissä käteen?

Niitä on niin monenmoisia rahoja mitä ne myöntää harjoitteluun ettei voi edes arvata kummasta jäisi paremmin. Ja soviteltu päiväraha meinaa sitä että tiettyyn summaan saakka saat sieltä jos palkka ei ole tarpeeksi esim. palkka 300e ja työttömyyskorvaus olisi vaikka 500e niin voit saada soviteltuna niin että saat sen 500e ja tuota palkasta suurinpiirtein jää puolet eli 150e parempi kuin ilman palkkaa.

työttömyyspäivärahan perusosa (kts. kelasta) + ansiosidonnainen, jos olet siihen oikeutettu + 8e/pvä matka/ruokarahaa. tai osapäiväraha, jonka saat lisäksi siihen mitä saat osaaikaisesta työstä, jos osaaikaisen työn palkka ei kata jotain tiettyä määrää (sitä en tiedä mistä tuon rajan saa selville.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niitä on niin monenmoisia rahoja mitä ne myöntää harjoitteluun ettei voi edes arvata kummasta jäisi paremmin. Ja soviteltu päiväraha meinaa sitä että tiettyyn summaan saakka saat sieltä jos palkka ei ole tarpeeksi esim. palkka 300e ja työttömyyskorvaus olisi vaikka 500e niin voit saada soviteltuna niin että saat sen 500e ja tuota palkasta suurinpiirtein jää puolet eli 150e parempi kuin ilman palkkaa.

Just, että kannattaisi ottaakin se työ. Siis saisi enemmän kuitenkin kuin työttömänä? Nimittäin mua kiinnostaa tässä se että onko (palkka+soviteltupäiväraha) sama summa kuin työttömyyspäiväraha? Onko heillä joku perussumma soviteltuun päivärahaan (joka on kaikille sama) vai onko se verrannainen omaan henk.koht. työttömyyskorvaus summaan? eli siis jos mulla on ollut hyvä työttömyyskorvaus, vaikka nyt 1000e ennen tätä osa-aikaistatyötä niin onko se ainakin se soviteltu+palkka yhteensä enemmän kuin se 1000euroa??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras 2:
tuota minä en tiedä kannattaa kysyä liitosta/työkkäristä.

Soitin tänään työkkäriin josta täti totesi kiireellä että "minulla on tulossa juuri asiakas sisään jolla on pieni vauva....soita liittoon". En enää ehtinyt soittamaan tänään, joten päätinpä turvautua ensihätään teihin :D

Yhteistyössä