Auttakaa keksimään kolmas nimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
Etunimeksi Tulee todennäköisesti Olavi jos tulokas on poika. Toinen tai kolmas nimi on Mikael Isän mukaan tai Ilmari

Olavi Mikael ...........?
Olavi ........? Mikael
Olavi.........? Ilmari

Suvussa on perinteenä kolme etunimeä....

Etunimeksi Tulee todennäköisesti Olavi jos tulokas on poika. Toinen tai kolmas nimi on Mikael Isän mukaan tai Ilmari

Olavi Mikael ...........?
Olavi ........? Mikael
Olavi.........? Ilmari

Suvussa on perinteenä kolme etunimeä....

Olavi Aarre Ilmari
Olavi Onni Mikael
Olavi Mikael Aleksanteri
Olavi Aaro Mikael/Ilmari

Olavi on ihana nimi! Etenkin etunimenä, koska toisena nimenä melko yleinen :)

Olavi on hieno nimi!

laittaisin kakkosnimeksi lyhyen ja kolmanneksi sitten tuon Ilmarin. Tuo ehdotettu Olavi Aaro Ilmari on ihan mielettömän hieno!
sitten vaikka
Olavi Atte Ilmari
Olavi Eero Ilmari
Olavi Eino Ilmari
Olavi Juho Ilmari

Meillä kulkee kans Olavi nimenä suvussa, toinen vaihtoehto olis ollut Aadolf :D

Onks pakko olla kolme nimeä ? Olavi Ilmari olis ihan hyvä, tai sit Mikael kutsumanimeksi?
Mikael Ilmari Olavi

Mun suosikiksi nousi Olavi Eino Ilmari. Kuitenkin Mikael miellyttää enemmän kolmantena nimenä.
Olavi Aaro Ilmari on muuten ihana mutta liikaa ärrää minun korvaani. Olavi Mikael Aleksanteri on myös ihana, mutta ehkä kuitenkin liian pitkä nimikokonaisuus. Minä ehdotin miehelle jo aikaisemmin yhdistelmää Olavi Aleksanteri, kun toinen nimi olisi jo niin pitkä, että kolmatta ei ehkä tarvisi. Hän kuitenkin ehdottomasti haluaa Mikaelin tai Ilmarin omasta suvustaan. Olavi Mikael tai Olavi Ilmari ei taas miellytä minua tuollaisenaan ja onhan isommilla sisaruksillakin kolme nimeä kuten meillä vanhemmillakin. No miettiminen jatkuu edelleen. Toisaalta myös Mikaelia voisi harkita etunimeksi...

Jospa tulokas onkin tyttö ni ei tarvi miettiä koko asiaa...

ap

ap jälleen täällä. Mieskin tykästyi jo siihen, että mikael olisikin etunimi. No sitten muistin, että serkkuni tyttö on nimeltään Mikaela joten se ei sitten käy. En ymmärrä miten en heti sitä muistanut kun kerran olemme aika paljon tekemisissä. Olavi on edelleen siis molempien mieleen etunimeksi. Nyt kuitenkin löytyi myös toinen vaihtoehto jota en ollut muistanut vaikka kakkosen kohdalla harkittiin jos olisi ollut poika. Se nimi on Topias. Joten jos joku jaksais vielä ehdotella Topiakselle jatkonimiä. Ja edelleen nimessä pitäisi olla joko Ilmari tai Mikael. Koska Mikael on miehen omasta suvusta ni voidaan mun mielestä hyvin sitä käyttää toisena tai kolmantena nimenä. Etunimeksi ei tosiaan viitsi tässä tilanteessa.

Minulla tuli mieleen yhdistelmät : Topias Antti Ilmari
Topias Eino Imari
Topias ? Mikael ( ei tule mitään mieleen)

Jos vaan jaksatte vielä ehdotella noita toisia nimiä Topiaksen ja Mikaelin/Ilmarin väliin ni lupaan tulla kommentoimaan. Itseäni ärsyttää ne nimikyselyt joihin ei tulla kommentoimaan mitään.

ap

Yhteistyössä