Auttakaa kaikki kotikokit! Nyt pitäisi keksiä joku ihana ja hyvä ruokalaji aatoksi, joka tarjoiltaisiin punaviinin kera.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wine

Vieras
Eli kaapissa odottaa kalliimmanpuoleinen punaviini, joka olisi tarkoitus nauttia uuden vuoden kunniaksi.

Haluaisin laittaa jotain hyvää ja toimivaa ruokaa, jotta kaikki maut viinistä tulisivat hyödynnetyksi. Olen valmis panostamaan raaka-aineisiin, mutta kokkailuun on käytettävissä max. pari tuntia. Ruokarajoitteita ei ole.

Jälkiruoaksi ajattelin juustoja, ja alkuruoaksi olen harkinnut jotain antipastoja (hunajameloni, parmankinkku, oliivit, marinoidut paprikat, artisokat).

Mutta mitä ihmettä se pääruoka voisi olla?

Alkuperäinen kirjoittaja wine:
Eli kaapissa odottaa kalliimmanpuoleinen punaviini, joka olisi tarkoitus nauttia uuden vuoden kunniaksi.

Haluaisin laittaa jotain hyvää ja toimivaa ruokaa, jotta kaikki maut viinistä tulisivat hyödynnetyksi. Olen valmis panostamaan raaka-aineisiin, mutta kokkailuun on käytettävissä max. pari tuntia. Ruokarajoitteita ei ole.

Jälkiruoaksi ajattelin juustoja, ja alkuruoaksi olen harkinnut jotain antipastoja (hunajameloni, parmankinkku, oliivit, marinoidut paprikat, artisokat).

Mutta mitä ihmettä se pääruoka voisi olla?

Ei niin hieno eikä extreme-ruoka, mutta sopii punaviinin kanssa älyn hyvin on Moussaka!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu tosi paljon siitä punkustakin, kerros mitä sulla on niin ehdotetaan sitten sille kavereita.

Zenato Ripassa Valpolicella Superiore on viinin nimi.

Alkon kuvaus kertoo näin:
Erittäin täyteläinen, melko tanniininen, kypsän kirsikkainen, boysenmarjainen, makean mustikkainen, tamminen, mehevä, lämmin, pitkä

Pihvit olisi se varma nakki, mutta niitä meillä on ollut vähän turhankin usein tarjolla. Toisaalta, jos keksisin jonkun uuden lisukkeen pihvien kanssa, niin sekin jo auttaisi.

Paista pihvit lampaan sisäfileestä. Lisukkeeksi herkkusienistä, sipulista, paprikasta, mustapippurista, suolasta ja tuoreesta timjamista tehty muhennos, jossa paistat voissa noi raaka-aineet tai sitten oliiviöljyä ja lurautat sekaan hieman kermaa.

Yhteistyössä