Auttakaa! En jaksa enään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Voimat ihan loppu. Vauva 7kk kotona ja eskari ikäinen. Mies tekee paljon töitä ja koti on miehelle aina kakkonen, työ ykkönen. Mulla hirttää kiinni. En jaksa olla kotona vaativan vauvan kanssa. En pääse täältä mihinkään. Olen ihan loppu. Ei ole sukulaisia jotka auttaisivat. En tiedämitä teen. Tekisi mieli jättää kaikki. Tekisi mieli tappaa itsensä, mutta en uskalla. Tekisi mieli lähteä viikoksi edes pois, mutta ei ole rahaa. En tiedä mitä teen.

Nyt nainen puhut miehellesi, niin että se ymmärtää. Ne ei aina muuten tajua. Kyllä noista aina selvitään, kunhan vaadit huomiota ja apua itsellesi. Minua auttoi kerran hyvä ystävä, joka otti mieheni puhutteluun, kun en itse osannut/jaksanut tarpeeksi selkeästi kertoa. se on sun miehes ja rakastaa sua. Ja haluaa, että sä voit hyvin, vaikka se siellä töissä viihtyykin!

Mäkin neuvoisin soittamaan neuvolaan..Itse ootan esikoista ja vielä kolme kuukautta laskettuun aikaan ja neuvolasta jo silti puhuttiin että jos et jaksa niin sitten soitat vaan tänne niin saatte apua.Ja meillä siis kaikki asiat ihan "normaalisti" eli ottavat ilmeiseti tosi vakavasti ton asian nykyään..Jaksamisia.

En tiedä ymmärtääkö, en usko. Jotain on pakko tapahtua, mä en pysty tähän enään. Neuvolaan on soitettu, kehottivat hommaamaan lapsenvahdin. Lopputulos alkaa olemaan se, että lähden. En tiedä mihin. Mutta en jaksa enään.

soita jollekin ja heti! esim. äiti, ystävä, neuvola, mies? ja kerro miltä tuntuu, kaikki sun tunteet ovat joskus sallittuja, niistä pitää vain toipua, nyt kovasti tsemppiä sulle. Ja ajattele iloisia asioita! Vauvakin kasvaa kokoajan ja eskarilainen tarvitsee sinua paljon, hänellä on monta uutta asiaa edessään (uusi sisarus, esikoulu jne)
Rauhassa selittämällä; koita saada miehesi ymmärtämään, että tarvitset häneltä nyt tukea!

Yhteistyössä