Auttakaa ekakertalaista. Hirven kastikeliha ja paisti pakkasessa. Palat noin 1-2 kg

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jos perjantaina tekis toisesta ruuan varmaan riittää, jos ottaa huomenna aamulla sulamaan? Joo oon aina tehnyt ruuat ite, mutta kun jotain ite tekee ekan kerran niin on ihan peukalokeskellä kämmentä :D Mutta siis

Miten toi kastikelihan valmistus. On siis kokonainen pala eli pitäs leikellä palaksi. Keitänkö ensin vai uunissa ja paloin sen jälkeen vai? Vai mites toi kastikeliha valmistais?

Ja tuo paisti ajatteli uunissa paistaa. Mikä lämpötila ja mikä sisälämpötila?

Googletin ohjeita, mutta kun tulee sata ja yksi ohjetta ja jokaisessa on eri paistoajat ja lämpötilat. Ja siksi kysynkin ihan teidän kokemuksia.

olen paistanut hirvipaistin paistopussissa suolaa ja pippuria vaan pintaan ja hyvää on ollut,niin ja uunin lämpötila 150 astetta ja paistin sisälämpötila muistaakseni 75 astetta (mulla lukee siinä mittarissa riista)

kastikkeeseen voit paloitella lihan raakana ja sitten ruskistaa ja maustaa suolalla ja pippurilla, lihaliemikuutiolla laakerinlehdellä ja sipulilla. lisää hieman vettä ja anna hautua levyllä tai uunissa 180-200 astetta n.tunti. lisää hieman pekonia halutessasi niin pata ei ole liian kuivaa.

Paloittele hieman kohmeisena ohuiksi viipleiksi, paista voissa. Lisää sipulia, ihan vähän vettä ja lihaliemikuutio. Anna hautua kannen alla kunnes perunat ovat kypsiä tai mitä nyt teetkin lisukkeeksi.

Yhteistyössä