Auttakaa avutonta lohipiirakan kanssa...?

  • Viestiketjun aloittaja Avuton Aune
  • Ensimmäinen viesti
Avuton Aune
Tein toissapäivänä uunilohta, en missään kermakastikkeissa vaan ihan sellaisenaan maustettuna. Sitä syötiin toissapäivänä sellaisenaan, eilen laitoin eväs-salaatin sekaan ja iltapalalla leivän päälle. Tänään ajattelin tehdä loppupalasta lohipiirakkaa, MUTTA... googlettamani ohjeet ovat kylmäsavulohelle ja sehän on aivan eri asia ja eri makuista. En löytänyt yhtäkään mieleistäni ohjetta.
Antakaa mulle siis ohje lohipiirakkaan. Mitään allergioita ei ole ja kauppaan olen lähdössä vielä tänään. Joku simppeli ja kiva ^^
KIITOS!! <3
 
vierass
No peruspohja ja lohet päälle, mausteita (tilliä ym.) ja vaikka jotain kasvista lisäksi ja kermaseos päälle.
Ei kai sitä ohjetta tarvii aina noudattaa. Jos et osaa soveltaa niin tee kylmäsavuohjeen mukaan mutta laitat sen tilalle vaan sen kypsän kalan.
 
"Stina"
Kinuskikissalla on huippuhyvä lohiparsakaalipiirakka-ohje, jota olen tehnyt todella monesti, mutta tosiaan kylmäsavulohta tau graavilohta käyttäen. Kerran siskon luona söin samalla ohjeella tehtyä, mutta paistetun lohen jämistä, huippuhyvää sekin!!
Lisäksi voin suositella paistetun lohen jämistä tehtyä lohiparsakaalipastaa! Namnam! Lohen ja parsan lisäksi vain sipulia, mausteita hillitysti sekä kermaa tietenkin.
 

Yhteistyössä