Auttakaa! Angiina ja leukalukko, voiko olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Lapsella todettiin noin 2 viikkoa sitten angiina, pikatestissä näkyi streptokokki. Sai antibioottikuurin millä näytti nopeasti paranevan, kuuri päättyi viikonloppuna. Viime yönä lapsi sitten alkoi valittaa mahakipua ja oksensi pari kertaa.

Vietiin tietysti uudelleen terveyskeskukseen, katsoivat kurkun ja näytti siistiltä, pikatesti näytti negaa. Epäilivät että ihan vatsatauti kyseessä ja angiina olisi ohi.

Nyt kuitenkin lapsella kuume nousussa ja hampaita pestessä valitti että on vaikea pitää suuta auki kun kurkkuun sattuu (näytti ihan alas, sinne missä aikuisella olisi aataminomena). Ei enää oksenna mutta vatsa on kipeä.

Kuulostaako tämä nyt siltä että olisi kuitenkin angiinan komplikaatio eikä mahatauti kyseessä? Onko kellään mitään kokemuksia tuosta leukalukosta? Huomenna soittelen uutta lääkärinaikaa, mutta kaipaisin kokemuksia!

[QUOTE="Muuan";28540984]Kurkkupaise?

JOS se on sitä niin sitten sinne lääkäriin on suht kiire.[/QUOTE]

Kun tietäisikin... lääkäri kyllä katsoi kurkun tänään, joten luulisi ettei ole paisetta, mutta mistäpä sen taas tietää voi varmaksi.

No en kyllä lapsella katselis..

Mulla epäiltiin aikuisena kurkkupaiseen alkua (ientaskun tulehduksesta alkanutta) ja sain siihen hoitoa silloin päivällä.
Hammaslääkäri piti kuitenkin lähtiessä luennon, että jos kurkussa tilanne huononee niin HETI suoraan korvaklinikalle 'taksilla ehtii, ei tarvi ambulanssia' Ja mä olin siis aikuinen

Minulla ollut kurkkupaise kaksi kertaa ja oreilee juuri noin, leuka menee lukkoon ja suuta ei saa auki. Kurkku älyttömän kipeä ja kun pidemmälle menee niin puhe sammaltaa.

Ja testit näyttivät negaa molemmilla kerroilla.

Lapsi oli aamulla ihan terveen oloinen, suukin aukesi normaalisti, ei kuumetta ja syönytkin tänään hyvin. Taisi sittenkin olla vain vatsatauti ja eilinen lähinnä väsynyttä kiukuttelua. :) En varannut lääkärinaikaa enää, mutta mennään heti yksityiselle jos valittaa vielä kurkkua tms.

Yhteistyössä