Auttakaa äkkiä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
Miten saan öljyt pois lapsen puvusta?? Sattui pieni haaveri että poika sai öljyä päällensä. Lähteekö se kotikonstein pois? Entäs edes pesulassa??? Reimatecin haalari tais mennä pilalle... :\| Mitä mä teen??

omoinfo kertoi, että öljytahroista näin:
Öljytahroihin tehoaa yleensä lakkabensiini. Kostuta tahrat lakkabensiinillä, hiero päälle hieman nestemäistä pyykinpesuainetta ja huuhtele vedellä. Pese tekstiili lopuksi valkaisuaineellisella pyykinpesuaineella korkeimmassa hoito-ohjeen sallimassa pesulämpötilassa.
Tarkista ennen lakkabensiinin käyttöä johonkin huomaamattomaan kohtaan tekstiilissä (esim. saumanvaraan), että materiaali ja värit kestävät käsittelyn.

Mun pieni tutkii harvasepäivä "isoja autoja" ja Reimatec on sitten sen näköinen, siis kahdesti ollut öljyssä. Mä laitoin Vanich (vai-miten-se-kirjotetaan) tahranpoistoainetta ja koneeseen 40 asteeseen. Tuli ihan kelvollinen. Jos tietää missä sitä mustaa töhnää on ollu sen voi ehkä vielä havaita, mut en itekään kiinnitä siihen huomiota. Käyttöönhän ne kalliitkin vaatteet on ostettu ja uusista lika lähtee paremmin kun moneen kertaan pestyistä. =)

Yhteistyössä