Auttaisiko joku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarvitsisin apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tarvitsisin apua

Vieras
Yritin tuolta Kelan sivuilta etsiä, mutta eipä löytynyt vastausta kysymykseeni...eli kun vauvamme laskettu aika on heinäkuussa ja äitiysloma minulla alkaa kesäkuun alkupuolella, niin laskeeko Kela äitiyspäivärahani vuoden 2005 vaiko vuoden 2006 tuloilla??
Siellä luki vain, että viimeksi vahvistetun verotuksen mukaan, mutta kummanko vuoden verotus on tuolloin (tai loppukeväällä, kun tekisin hakemuksen) vahvistettu?? Mulla tuolloin -05 ei ollut kuin muutama kuukausi töitä, mutta -06 oli paljon paremmat tulot. Siksi toivoisin, että äitiyspäiväraha maksettais 2006 tulojen mukaan...
Toisaalta olen nyt opiskelija, ja ainoa tuloni on opintoraha, eli jos menisi tämän vuoden tuloilla, saisin vain minimirahan. Ei kai se ole huijausta, jos ei ilmoita, että tulot ovat sillä hetkellä alentuneet? Siellä puhuttiin vain, että jos tulot ovat nousseet yli 20%, voidaan maksaa sen hetkisten tulojen perusteella...

Olisin tosi kiitollinen, jos joku osaisi auttaa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 11:00 minde1984 kirjoitti:
edellis vuosi on 2005 eli siiden tulojen mukaan lasketaan tai viimeisen 6kk tulojen mukaan jos ovat 20% korkeammat.. ja noissa ei pysty huojaamaan
jos nyt on vuosi 2007,niin eikö edellis vuosi ole silloin 2006?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 02:23 ohimennen kirjoitti:
\
edellis vuosi on 2005 eli siiden tulojen mukaan lasketaan tai viimeisen 6kk tulojen mukaan jos ovat 20% korkeammat.. ja noissa ei pysty huojaamaan

KELA laahaa kaksi vuotta jäljessä....Katsoo aina edellistä valmistunutta verotusta ja sehän valmistuu loppuvuodesta, joten ensi kesänä katsotaan vuotta 2005.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 20:49 Amaryllis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 02:23 ohimennen kirjoitti:
\

KELA laahaa kaksi vuotta jäljessä....Katsoo aina edellistä valmistunutta verotusta ja sehän valmistuu loppuvuodesta, joten ensi kesänä katsotaan vuotta 2005.
Ihan tosi?
Mitenköhän mulle on sitten aina laskettu noi jutut edellis vuoden mukaan :o
Nytkin vein sinne viimevuoden palkkanauhat.Ja viime vuonna sitä edellisen(eli 2005)

Yhteistyössä