Auttaako VIILI emättimen hiivatulehdukseen?

  • Viestiketjun aloittaja ????????
  • Ensimmäinen viesti
Mulla joskus neuvolassa käskivät laittaa maustamatonta jogurttia suoraan sinne kun oli monta hiivatulehdusta peräkkäin... :x En kokeillu,joten tehosta en tiedä. Viili on kyllä sen verran hyvää että kannattaa kokeilla :D
 
Ammattilainen
http://yle.fi/akuutti/arkisto2003/210103_c.htm

"Eri vaivoihin neuvotaan kaikenlaisia kotikonsteja, ja jotkut vannovat jogurtin tai piimän auttavan happamuudellaan hiivatulehdukseen - joko sisäisesti tai jopa ulkoisesti käytettynä. Ijäs toteaakin erityisesti maitohappobakteeripitoisten tuotteiden auttavan ihan suun kautta nautittuna. - Esimerkiksi asidofilus- tai gefilusbakteerit voivat auttaa, sillä emättimen oma bakteerikanta on juuri näitä maitohappobakteereja. Nautitulla maitotuotteella, jossa kyseisiä bakteereja on,voisi parantaa omaa bakteerikantaa, mikä emättimessä kuuluukin olla."
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja ????????:
Siis ihan suun kautta nautittuna :D


Kun sanotaan että juoda piimää ja karpalomehua, niin viilissäkinhän on hapate?
Siis noi happamat tuotteet kuten puolukka ja karpalo auttaa mulla ainakin ennaltaehkäisemään virtsatulehduksia, koska tasapainottavat ph:ta...

sama homma pätee myös hiivatulehdukseen, eli ruokavaliolla voi ennaltaehkäistä, mutta jo alkanutta tulehdusta se ei vie pois...
 
kyl kyl
Mulla on auttanut sokerin poisjättö ja hapanmaitotuotteet + maitohappobakteerivalmisteet. Lähinnä sisäisesti, mutta gefilus-piimällä olen huuhdellut ihan ulkoisestikin. :D Ja sit vielä varoituksen sana hiivavoiteesta! Sitä ku käyttää tarpeeks pitkään, vaihtuvat ainakin mulla hiivaoireet lääkevoiteen aiheuttamaksi kutinaksi. Joskus luulin, että tulehdus vaan jatkuu ja jatkuu, mutta kirvelyn ja kutinan aiheuttikin itse voide. Lääkkeet pois ja piimää värkkiin, niin oireet katosivat. :D
 

Yhteistyössä