Auttaako teillä kaverit/sukulaiset esim lasten synttäreiden kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mystiq
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mystiq

Vieras
Mun yks ei-niin-hyvä- kaveri kysyi, jos tekisin kakun sen lapsen synttäreille ja muutakin leivonnaista.
Ilmaiseksi.

Olin suorasta kysymyksestä aika hämmästynyt...
Vanhemmat on niin uraohjuksia, ettei niillä ole aikaa, tuntuu, ettei oikein aikaa niihin lapsen synttäreihinkään, mutta ainakaan aikaa järkätä niitä.
Ja ovat useasti delegoineet juhliaan muille, paikkakin on ollut usein esim tämän lapsen äidin äidin kotona, ettei tarvi siivotakkaan yms.

Mä olisin voinut kakun viedä vaikka lahjaksi, jos olis kysytty, mutta nyt jotenkin esitettiin niin, että kakkua sun muuta ilmaiseksi ja lisäksi vielä lahja pitäis viedä.

Eikä niin kauhean läheisiä olla.

No, ei todellakaan. Kyllä mä ihan itse haluan juhlat lapsilleni järjestää. Sinuna laskuttaisin tarpeet yläkanttiin (työ) kaverilta tai sanoisin, että kakku olisi lahja.

Minulla on ollut kavereita, jotka ovat tuoneet hyvin usein jotain juhliimme ja itsekin vien melko usein jonkun leivonnaisen ainakin silloin, jos tiedän, että kaveri on omien lastensa tai asioidensa kanssa kiireinen juhlien aattona.

En tiedä onko se muuten miten tavallista, mutta siis ainakin meidän tuttavapiirissä on. Ja siskon luokse en varmaan edes menisi ilman juustokakkua hänen lastensa syntymäpäiville ja sieltä tulee taas meille usein sarvia.

Yhteistyössä