Auts, söin sitten "vähän" kaalikeittoa ja nyt on vatsa niin kipeä, että koukussa joutuu kävellä

  • Viestiketjun aloittaja "Minnie"
  • Ensimmäinen viesti
"Minnie"
Jännästi vain oikealta puolelta, siinä on ihan selvä kipupaikka. Olisko uo sittenki jotain muuta vai voiko johtua kaalista?
Mä söin sitä keittoo eilen ja töissä sitä samaa oli eväänä ja sitten söin vielä kun tulin kotiinkin. Juu muut meillä ei syö kaalta niin itse olen vetänyt nyt parin päivän sisään kattilallisen...VIRHE :(
 
"vieras"
"Sappikivitaudin tyypillinen oire on melko äkisti alkanut ylävatsakipu, joka usein säteilee oikean lapaluun seutuun. Potilaan on vaikea löytää sopivaa asentoa. Pahoinvointia ja oksennuksia saattaa esiintyä. Kipu rauhoittuu yleensä itsestään 3–6 tunnin kuluttua. Ensimmäisen kipukohtauksen jälkeen noin puolet saa uuden kivun vuoden kuluessa, mutta kolmasosa pysyy oireettomina seuraavat kymmenen vuotta.

Jos sappikiviin liittyvä kipu ei väisty muutaman tunnin kuluessa, on syytä epäillä lisätauteja. Yleisimmät ovat sappirakon tulehdus ja sappitiehyeen tukos. Tällöin kivun lisäksi voi esiintyä kuumetta tai muutaman päivän kuluessa tulevaa keltaisuutta."
 
"Minnie"
No paikka on suunnilleen oikea, mulla kipupaikka ehkä vähän alempana, lähempänä napaa kun rintoja. Jos tää on sappivaivaa niin eikö tää nyt mene itsekseen ohi...? Ja sitten vältän vaan syömästä jatkossa kaalta?
 
"vieras"
[QUOTE="Minnie";21927802]No paikka on suunnilleen oikea, mulla kipupaikka ehkä vähän alempana, lähempänä napaa kun rintoja. Jos tää on sappivaivaa niin eikö tää nyt mene itsekseen ohi...? Ja sitten vältän vaan syömästä jatkossa kaalta?[/QUOTE]

Mulla tuntuu kipu kyljessä ja navan tasolla. Sun kannattaa googlettaa sappiruokavalio ja yrittää syödä sen mukaan. Ja tarvittaes hakea lääkkeet.
 
"Minnie"
[QUOTE="vieras";21927818]Mulla tuntuu kipu kyljessä ja navan tasolla. Sun kannattaa googlettaa sappiruokavalio ja yrittää syödä sen mukaan. Ja tarvittaes hakea lääkkeet.[/QUOTE]

Joo täällä jo googlettelenkin sappijuttuja.

Kiitos teille kaikille! Miten en itse hoksannut edes ajatella sappea...
 
vierailija
Jännästi vain oikealta puolelta, siinä on ihan selvä kipupaikka. Olisko uo sittenki jotain muuta vai voiko johtua kaalista?
Mä söin sitä keittoo eilen ja töissä sitä samaa oli eväänä ja sitten söin vielä kun tulin kotiinkin. Juu muut meillä ei syö kaalta niin itse olen vetänyt nyt parin päivän sisään kattilallisen...VIRHE :(
Ihminen oppii niistä.
 
vierailija
Täällä kirjoittaa joku, joka luulee, että ihminen on täydellisesti käyvä kone. Jos koneeseen tulee vikaa tai siinä on puutteita niin kaikki johtuu siitä mitä syöt. Ei se nyt kyllä mene ihan niin yksiselitteisesti.
 

Yhteistyössä