Autotietäjät, miksi hätävilkut vilkkuvat itsekseen? :-O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Eilen ja tänään kun hain lapseni päiväkodista ja laitoin häntä turvaistuimeen, huomasin että autoni hätävilkut vilkkuivat muutaman kerran itsekseen!! Siis moottori ei ollut käynnissä. Tyyliin vilkvilk, vilkvilk, vilkvilk, eli suunnilleen 3 kertaa. En kuvitellut, enkä nähnyt/kuullut harhojakaan, lapsikin tuon huomasi.

Autoni on Ford Mondeo-98, eli vanha jo, mutta ei ole kyllä tuollaista koskaan näitä kertoja aiemmin tehnyt.

Mitä ihmettä tuo oli?

Eikä tarvitse kettuilla. Jos ei ole asiallista sanottavaa, jätäthän ystävällisesti vastaamatta. (tämä siksi, koska täällä yleensä ilkeillään aloittajalle, kysyi ihan mitä hyvänsä)

[QUOTE="vieras";27442074]kauko-ohjattava keskuslukko?[/QUOTE]

On, mutta kauko-ohjaus ei toimi, avaimella avaan ovet. Ja tuolloin avaimet olivat ovessa, kun tosiaan laitoin lasta istuimeen takapenkille.

[QUOTE="vieras";27442126]Siihen se kuitenki liittyy.[/QUOTE]

Keskuslukituksessa on kyllä jotain vikaa- sen lisäksi ettei kauko-ohjaus toimi, niin avaimellakin jos avaa ovet esim. kuskin puolelta, välillä osa ovista jää lukkoon. Ja välillä kaikki ovet saa lukittua vain apukuskin puoleisesta ovesta. Eli jos koittaa lukita kuskin puolelta, lukot välillä avautuvat samantien. Eli kyllä tuo lukitussysteemi temppuilee kovastikin...

Mulla oli sama ongelma. Jälkiasennettu kauko-ohjaus ja sillä oli tavallaan ohitettu se auton oma keskuslukitus (siis avaimilla ovien avaaminen) Kauko-ohjaimesta oli patteri loppu joten avasin ovet avaimella. Auto ns. luuli että sinne murtaudutaan joten heitti hätärit päälle. Tämä oli mulla syynä ja hätärien vilkkuminen loppui kun vaihdatin patterit ja avaan ovet taas kauko-ohjaimella.

Mulla oli sama ongelma. Jälkiasennettu kauko-ohjaus ja sillä oli tavallaan ohitettu se auton oma keskuslukitus (siis avaimilla ovien avaaminen) Kauko-ohjaimesta oli patteri loppu joten avasin ovet avaimella. Auto ns. luuli että sinne murtaudutaan joten heitti hätärit päälle. Tämä oli mulla syynä ja hätärien vilkkuminen loppui kun vaihdatin patterit ja avaan ovet taas kauko-ohjaimella.

Kuulostaa että minun autossani voisi olla samankaltainen juttu kyseessä.

[QUOTE="a p";27442225]Kuulostaa että minun autossani voisi olla samankaltainen juttu kyseessä.[/QUOTE]

Jep. Kannattaa kokeilla. Mulla kesti aika kauan että ongelma tajuttiin. Hätärit oli päällä useamman minuutin joten kyllä vähän hävetti jossain kaupan parkkiksella istua autossa ja odottaa että ne lopettaa :D

Yhteistyössä