Autot2-elokuva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän 4,5 vuotias jaksoi katsoa koko elokuvan, mutta lasit olivat painaneet ja pitikin niitä vain puolet ajasta. Jaksoi katsoa, meillä ei tullut rikkonaista yötä sen takia, enkä muutenkaan huomannut, että olisi reagoinut elokuvaan. teroitettiin kyllä ennen elokuvaa hartaasti, että "jos yhtään alkaa pelottaa, niin sanot vaan, voi tulla syliin istumaan ja voidaan lähteä kotiinkin, eikä se haittaa". Eli onnistunut kokemus muuten, mutta harmitti itseäni vaan kun täälläkään ei muita versioita pyöri kuin 3D, niiden lasien takia.

Aikamoista räiskintää ja tappelua verrattuna ensimmäiseen osaan, meillä 6 v:tä meinas pelottaa välillä. Vastapainona oli hauskojakin kohtia, lähinnä hinuri Martin huumoria.

Kävimme juuri maanataina sen katsomassa pojan kohta 5v. kanssa. Elokuva oli ilmoitettu alkavan 17.15 mutta alkoiki sitten vasta 17.45 kaikkien mainosten jälkeen mikä oli mielestäni tosi kökköä. Se on muuten aika pitkä leffa ja tuollainen tyhjä istumisaika+elokuva päälle oli ainakin minun pojalleni liian pitkä.
Eli lähdimme ennen elokuva loppua pois. Itse elokuva oli ihan jees, poika ei reagoinut mitenkään pelokkaasti ääniin tai tapahtumiin.

Tosiaan meilläkin oli mainoksia ihan älyttömästi. Olin kahden 4-vuotiaan pojan kanssa ja muutenkin olivat odottaneet elokuvaa jo aamusta lähtien ja sit tuli ihan älytön määrä mainoksia. Ei aikuistenkaan leffoissa niin paljon mainoksia ole. Niin vähän ennen loppua alkoi toinen poika kyselee koska oikein loppuu. Välillä oli jännää, mutta ei liian pelottavaa. Meillä myös sovittiin, että kertovat, jos liian pelottava eikä uskalla katsoa. Mutta jaksoivat molemmat katsoa loppuun. Mutta aavistuksen ehkä pitkä. Ja varsinkin kun niitä mainoksia oli sen ensimmäiset puolituntia.

No ei se silleen pelottava ole, mutta onhan se surkeempi kun eka. Tuota sitten odotettiin useampi vuosi, pöh.
Lapsi ei ymmärrä varmaan puoliakaan niistä jutuista, jotka siinä on "hauskoja". Kuinka moni 3 vuotias esim tietää mikä on agentti. Tai ei ainakaan mun 6 vuotiaskaan tiedä.
Semmonen lasten James Bond, paitsi just se, että lapselta menee ohi, kun ei tiedä mikä James Bond on!

Pojat ei oo puhuneet leffan jlk salamasta tai Martista yhtään mitään, ekan jlk kamala buumi. Tietysti ikääkin enemmän, mutta ei ollut yhtä symppis ja mukaansa tempaava. Niinku mikä tahansa räiskintä- tai taisteluleffa lapsille suunnattuna. En tykänny.

Tosiaan vitsit siinä enemmän aikuisempaan makuun. Pari kertaa pojat kysy, että mitä mä nauran, ku eivät ymmärtäneet vitsejä. Enemmän Martin elokuva kuin Salaman. Mutta pojat tykkäs vauhdista ja ns törmäilyistä jne.

Kohta 5v:tä pelotti, istui sylissä ja halusi kotiin. Kertoi että pelotti. Samanikäiset pari kaveria ei ollut millään, kehu kuinka kivaa oli kun jatkuvasti ammuttiin ja räjähteli. Ota siitä nyt selvää. Kyllä toi kohta 5v silti niillä autoilla leikkii ja hauaa julisteita ja fanittaa.

Mun mielestä se ei oo se avainkysymys, uskaltaako lapsi katsoa sen vai ei. Ennemmin voi pohtia, että haluaako tarjota tuollaista "räiskintäviihdettä" pikkulapsille ja totuttaa heidät jo pienestä pitäen tämän tyylin leffoihin.

Miksei lapsille tehdä lastenleffoja???

Tosiaan meilläkin oli mainoksia ihan älyttömästi. Olin kahden 4-vuotiaan pojan kanssa ja muutenkin olivat odottaneet elokuvaa jo aamusta lähtien ja sit tuli ihan älytön määrä mainoksia. Ei aikuistenkaan leffoissa niin paljon mainoksia ole.

Ainakin Helsingin Finnkinon teattereissa on ihan älytön määrä kaupallisia mainoksia ( ihan samoja mitä tulee kotitelkusta ) enne leffaa- tosiaan melkein sen puoli tuntia tulee mainoksia ihan joka leffan alussa...Ellei "myöhässä" tuleminen olisi moukkamaista, niin rupeaisin menemään saliin vasta mainosten jälkeen..
Ennen tuli leffatrailereita, nyt kaupallisia mainoksia :snotty:

Meidän 4,5v kaksoset, tyttö ja poika, pitivät elokuvasta ja ovat kovasti leikkineet silmäautoilla sen jälkeen. Ei ollut liian pelottava. Räiskintää oli melko vähän elokuvan kokonaisuudessa. Jännittävissä kohdissa selitin lapsille, mitä tapahtuu. Kuten Martin unen kohdalla sanoin, että nyt Martti näkee painajaista...

Elokuva ei aiheuttanut lapsille aggressiivista käytäytymistä tms. PAljon leikkejä sen sijaan on siitä poikinut. Lapset ovat riidelleet vähemmän, kun on yhteinen mielenkiintoinen leikki.

Mainoksia elokuvan alussa oli liikaa jase Welho-mainos oli pelottava. Toy Storyy pätkis oli hauska, mutta turha. Elokuva olisi saanut alkaa nopeammin.

Kannattaa miettiä oman lapsen kykyä keskittyä. En veisi 3v lasta elokuviin, mutta 5v voi hyvinkin jaksaa katsoa elokuvat. En ymmärtänyt, miksi elokuviin oli tuotu 2-3v lapsia, jotka eivät jaksaneet keskittyä. Menee aikuisella hermo eikä kokemus ole kiva lapsellekaan. Eli kannattaa miettiä, millainen oma lapsi on, jaksaako katsoa, on hyvin herkkkä, pelkääkö pimeää elokuvasalia yms. 3D versioon en olisi vielä omiani vienyt. 3D on mielestäni kouluikäisten juttu enemmän.

Ei ollut liikaa räiskintää, aiheena oli lähinnä agenttiautot ja enemmän Martin elokuva. Olin eskarilaisen ja ekaluokkalaisen kanssa, pojat tykkäs. Alle 5veetä en veisi, liikaa semmosta huumoria ja kohtia, että eivät ymmärtäisi. Ei tainnut 6veekään kaikkea ymmärtää.

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Disney+Autot+2+ei+sovi+alle+viisivuotiaille/1135268750616/?cmp=tm_etu_uusimmat_uutiset

Yhteistyössä