Autossa ei pakoputkea, voinko lähteä reissuun??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nypönyttönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nypönyttönen

Vieras
Autoista tietävät, neuvokaa minua tyhmää! :D

Meidän ooppelista irtosi toissapäivänä pakoputki, ja minu pitäisi huomenna lähteä käymään tädin häissä jonne on matkaa suuntaansa noin 100 km... Korjaamaan ei nyt kukaan ehdi. Uskallanko/voinko ilman pakoputkea noin pitkälle reissulle lähteä? Ei kai siitä mitään haittaa autolle ole?

Siis koko pakoputkiko vaan vain joku osa? Mitä lähempänä moottoria on poikkimenokohta, sitä suurempi meteli ja pakokaasut voivat tulla suoraan autoon. Perästä jos mennyt, niin ei niin paha. Ääntä kyllä varmaan pitää.
Mutta jos ooppelista puhutaan, niin autohan se ei olekaan...heh.

No jos ei äänet muuttunut kun se tipahti, niin sitten ei varmaankaan haittaa ole vaikka ajeleekin menemään.. Taitanut olla jo poikki pidemmän aikaa jos ei tullut isommat äänet autoon :)

Minähän sanoin jo etten kauheasti noista autoista perusta! Ajoin kortinkin vasta vuosi sitten vaikka ikää jo yli 30... :D

Siis huomasin kauppareissun jälkeen kotiin tullessa että se putki vähän vuotaa ja repsottaa, kokeilin sitä vähän heilutella ja se irtosi ja tipahti nätisti poies. Semmonen aikas iso osa, semmonen missä on eka sellanen isompi "laatikkomaisempi" osa ja sitten se putkenpätkä mikä näkyy aina auton perästä... Ja ei tuo kyllä sen enempää ääntele kun muutenkaan, nätisti hurraa! Ei tule kaasuja sisälle.

Auto on kyllä muutenkin aika paska, saatiin sukulaiselta halvalla kun mulla piti saada auto kuukaudeksi kun mies otti ja lähti työkeikalle jossa tarttee meidän oikeen auton...

Et. Jos sattuu yhtään poliisia matkalle niin pysäyttävät sinut. Mulla ei ole edes ajokorttia, mutta veikkasin pakoputken puutteen olevan sen verran iso juttu, että nyt auto on ajokiellossa kunnes on korjattu ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nypönyttönen;24785576:
Siis huomasin kauppareissun jälkeen kotiin tullessa että se putki vähän vuotaa ja repsottaa, kokeilin sitä vähän heilutella ja se irtosi ja tipahti nätisti poies. Semmonen aikas iso osa, semmonen missä on eka sellanen isompi "laatikkomaisempi" osa ja sitten se putkenpätkä mikä näkyy aina auton perästä... Ja ei tuo kyllä sen enempää ääntele kun muutenkaan, nätisti hurraa! Ei tule kaasuja sisälle.

Nää on aina niin mukavan asiantuntevia nämä naisten jutut autoista.:D

Alkuperäinen kirjoittaja nypönyttönen;24785644:
Eiks ookkin! :D

Aika hyvinhän minä selitin... :D

Niin voiko siitä nyt olla jotain haittaa, muuta kuin ne mahdolliset sakot ja saastuttaminen? :D

Ihan hyvin selitit, naismaisesti tosin, eli sulla on takimmainen pönttö irronnut ja jos se auto ei pidä hirveätä ääntä niin hyvin voit hurrutella tädin häihin. Kannattaa tosin varoa LP:n poliiseja eli kaasua ei kannata painaa pohjaan heidän läheisyydessä.

Autolle ei köy kuinkaan jos viimenen äänenvaimennin uupuu. Pahin skenaario on sakot mutta jos mielestäsi auto ei pörise aivan mielettömästi niin kukapa siihen hoksaisi puuttua. Ajele pintakaasulla niin äänet jää pienemmiksi.

Yhteistyössä