Autonvaihto, mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnniHelena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AnniHelena

Vieras
Ei osata päättää; vaihtaako vähän enemmän ajettuun saksalaiseen tai ruotsalaiseen, tyyliin Volvo V40/V50 (vm. 2002-2004) n. 60-90 t km mittarissa, MB farkku (vm 2000-2002) n. 150 t km mittarissa vai esim. 'tavallisempaan' autoon Ford Focus farkku (vm, 2005-2006) mittarissa 40 t km/ Nissan Primera samaa luokkkaa. Kumpiko on järkevämpää, eihän auto ikinä mikään sijoitus ole mutta...

Hintataso kaikissa melkein sama. Nyt ajettu ranskalaisella (Renault Megane Break) ja aiemmin saksalaista ajaneensa (mulla oli verovapaana ostettu Audi A3 ) olen ihan kypsä näihin metelöiviin autoihin, ei omaa ääntänsä kuule kun ajaa...

Mielipiteitä, kiitos.

Meillä ollut ainakin 4 tai 5 Volvoa, mallit V70 ja S70.
En ottais perheautoksi V40 tai V50, on pieniä... Ja V50 ollut paljon vikoja.
Ja Fordia ei ainakaan, Mersua on meillekkin katseltu.
Sit tulis V70 myyntiin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Meillä on kanssa Renault Megane (2008). Ei se mitään metelöi (?). Mä en tiedä autoista yhtään mitään, mutta itse valitsisin mahdollisimman uuden ja vähän ajetun.

Meidän Megane on vm. 2000 ja on kamalan äänekäs. Uudet toki varmaan jo parempia sen suhteen. Mietin vaan että Volvo tai MB pitäisi edes hieman paremmin arvoaan... ranskalaisissa se pudotus on NIIN jyrkkä parissa vuodessa...

Alkuperäinen kirjoittaja case:
Volvon laatuun erittäin tyytyväinen!!! Mutta perheautoiksi (2 tai useampi lapsi) V40 ja 50 on kittanoita....mahtuu ehkä hanskat takapaksiin.. Esim. koira-autoiksi passaa hyvin.

Juuri tätä tarkoitin...

No ranskalaisethan ei oo koskaan osanneet tehä muuta kun viiniä ja patonkia. Ehkä perheautoksi noista paras olisi mersu. Nissanit on kuulemma kovia ruostumaan paksista ja pohjasta. Volvo taitaa olla aika pieni. Ja fordista en sano mitään, henkilökohtaisesti vihaan niitä mutta saattaa johtua siitä että olen ollut fordilla töissä.

Mä valitsisin sen mikä on uusin ja millä on vähiten ajettu. Mutta toisaaöta mä en olekaan merkkiuskollinen mihinkään suuntaan ja omaan vaan hyviä kokemuksia molemmista erimerkkisistä omistamistani autoista...

Primeraan ei mahdu kolmea istuinta taakse. meillä ainakaan. Ja nykyautois on airbagit eessä joten sinnekään ei. Muuten oon tykänny primerasta, edullinen kulutus ja tilava tavaratila. Farkku siis.

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Mitä tykkäsit siitä audista?? Mä oon vähän miettiny sitä, kun kaikissa alkaa toi ruoste kukkimaan....argh. ;)

Audi A3 oli todella hyvä peli. Viisi vuotta sillä ajelin.

No nyt on koeajettu muutamat autot. Volvo V40 (2004) ja V50 (2005) tuntui omimmilta, toinen jopa automaattisena. Nyt plussat ja miinukset eri autoista paperille niin eiköhän meillä loppuviikosta jo ole uusi auto :)

Kiitos kommentoijille.

Yhteistyössä