Auton osto - yksityiseltä vai liikkeestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mietin molempien hyviä ja huonoja puolia... Yksityiseltä sais suhteessa "halvemmalla" ja saattaa löytää "helmiä", kun ajan kanssa etsii, mut sit taas huijaus mahdollisuus on suurempi. Vai onko? Sen tiedän, että autoliikkeet vetää hinnassa välistä ihan helvetisti, mutta onko liikkeillä kuitenkin joku vastuu myymistään autoista? Ja tietty sinne vois mahdollisesti jättää ton vanhan rotiskon vaihdossa, mut sit taas siitäkään ei saa läheskään samaa, kun myis itse...

Mä olen ostanut liikkeestä useimmin kun olen sen edellisen tunkenut pois vaihdossa. Vaan samapa tuo kai. Huijatuksi voi tulla tavalla tai toisella missä vaan.

Nyt on kyllä ihan kelpojakorko tarjouksia ja eikös sen romutuspalkkionkin taas saa jos uuden ostaa?

Mä olen ostanut liikkeestä useimmin kun olen sen edellisen tunkenut pois vaihdossa. Vaan samapa tuo kai. Huijatuksi voi tulla tavalla tai toisella missä vaan.

Nyt on kyllä ihan kelpojakorko tarjouksia ja eikös sen romutuspalkkionkin taas saa jos uuden ostaa?

No nyt on kyse vaihtoautosta. Eikös se ole vain uutta osatessa? Ja saako sen muka silti, vaikka se ei olis menossa romutettavaksi?

Arpapeliähän se loppuviimein on.
Itse olen pari autoa yksityiseltä ostanut, ja ihan tyytyväinen ollut.
Plussana tosiaan tuo hinta, mutta kannattaa vähän tarkemmin jutella/tutustua myyjään kuin mitä liikkeestä ostaessa. Jos vähänkään epäilyttävänoloinen, niin etsi toinen.

Jos itse tietää paljon autoista, niin sitten yksityiseltä. VOi itse tarkistaa auton kunnon. Vaikka näkeehän sen ohtallaankin, jos auton ruosteita on esim. amatöörimäisesti pakkelilla peitelty. Mutta siis tekniikka yms.

Muutoin kannattaa kääntyä liikkeen puolelle. Liikkeellä on takuu, jos jotain yllättävää ilmenee. Myöskin autokauppojen purkumahdollisuus, mikäli ostos on ihan susipaska.

Riippuu auton hinnasta. Esim iffihän tarjoaa 6 kk kuntoturvan jos autolla oli ajettu alle 160 tuhatta. Jos siis ostat yksityiseltä..
Ei se, että ostat autoliikkeestä takaa yhtään mitään. Sama takuu kuin tuossa ifin kuntoturvassa eli kattaa isoimmat rempat.
Kaveri osti liikkeestä ja 2 isoa remppaa tuli kk sisään, niin tulivat vastaan 1/3 verran, että eipä siinä.. Sitten ku joku webasto tms hajoo niin eivät tule yhtään vastaan, kun puhutaan lisävarusteesta.
Yksityiseltä kun ostat niin osta täydellisellä huoltokirjalla ja tsekkaa kolarihistoria. Sit jos olet kalliimpaa autoa ostamas yksityiseltä, niiin käytä autotohtorilla tsekattavana. Itsellä vain huonoja kokemuksia autoliikkeistä. Esim Kamuxilla kuvauksessa oli mainittuna kaikkia ylimääräistä mitä ei kyseisessä autossa ollut ollenkaan.

Riippuu auton hinnasta. Esim iffihän tarjoaa 6 kk kuntoturvan jos autolla oli ajettu alle 160 tuhatta. Jos siis ostat yksityiseltä..
Ei se, että ostat autoliikkeestä takaa yhtään mitään. Sama takuu kuin tuossa ifin kuntoturvassa eli kattaa isoimmat rempat.
Kaveri osti liikkeestä ja 2 isoa remppaa tuli kk sisään, niin tulivat vastaan 1/3 verran, että eipä siinä.. Sitten ku joku webasto tms hajoo niin eivät tule yhtään vastaan, kun puhutaan lisävarusteesta.
Yksityiseltä kun ostat niin osta täydellisellä huoltokirjalla ja tsekkaa kolarihistoria. Sit jos olet kalliimpaa autoa ostamas yksityiseltä, niiin käytä autotohtorilla tsekattavana. Itsellä vain huonoja kokemuksia autoliikkeistä. Esim Kamuxilla kuvauksessa oli mainittuna kaikkia ylimääräistä mitä ei kyseisessä autossa ollut ollenkaan.
Niin ja lisättäköön se vielä, että mitä sitten jos ostat yksityiseltä ja siihen tulee heti remppa.. Rempparahathan sinä juuri säästit kun et ostanut liikkeestä.

Yhteistyössä