auton omistajanvaihdos ongelmia

  • Viestiketjun aloittaja ,,,,,,
  • Ensimmäinen viesti
,,,,,,
Ostin auton tyhmyyttäni väliluovarilla sellaiselta jolle se oli vasta tullut eli ei ollut vielä vienyt nimiinsä. mun piti auto viedä nimilleni mutta tuli ongelma kun alkuperäisessä omistajanvaihdoksessa oli eri luovutuspäivä muutettu kun mitä katsastuasemalla näkyi konella. Nyt kyselin asiasta siltä ihmiseltä jonka nimi oli siinä väliluovarissa ja hän sanoi ettei sillä ole koko autoa ikinä ollut mutta tiesi kyllä kenellä se auto oli ollut. Eli hänen nimensä on sen mukaan siihen väärennetty. Sitten kyselin alkuperäiseltä myyjältä ja hän tiesi nimeltä kenelle sen oli myynyt, muttei ollut tosiaan sama henkilö jonka nimet oli siihen luovutusosaan ja väliluovariin kirjoitettu. mitä tässä asiassa nyt pitäisi tehdä? onkohan mulla ikinä mahdollisuutta saada autoa omiin nimiini?
 
Tuo onkin hankalampi homma suosittelen kaupan purkua ihan suoraan, tai sitten jos saat ensimmäisen myyjän hoitamaan trafilta luovarin pois ja luovuttamaan sitten suoraan sulle. Ne ei kyllä mielellään pura luovareita vaatii selvitykset että kauppaa ei todellisuudessa tapahtunut jne. Aika vakava rikos on kyseessä jos väliluovariin merkitty henkilö ei itse koskaan ollut ns. omistaja ajoneuvolle....

toinen vaihtoehto:
ja joka tapauksessa ilmoitus osa jossa on väärä päiväys vatii uudet allekirjoitukset myyjiltä tai sitten molemmilta uudet luovarit jotta päivämäärät täsmää. olethan itse hoitanut itsellesi vakuutuksen ajoneuvoon jotta sinulle ei tule hankaluuksia korotettujen vakuutusmaksujen kanssa.
 
"silli"
No kyllähän sulla on mahdollisuus saada se omiin nimiin. Siltä ajalta ku se on väliluovarin mukaan ollu jollain muulla niin se rekisteröidään sille kenen nimet on papereissa. En ihan täysin ymmärtäny et mitä tarkotit tuolla et alkuperäisessä luovutusosassa eri luovutuspäivä ku katsastusaseman koneella. Se luovutuspäivähän kirjataan koneelle vasta ku meet rekisteröimään ja jos se on oikeesti väärin se päpivä niin ostajan ja muujän allekirjotukset paperiin ja teksti et päivämäärä on väärin ja korjauyspyyntö siihen. Mulla sattu niin et oli laitettu trafilla väärä päiväys luovutuspäiväksi ja sit multa kinuttiin maksua ku oli muka auto ollut 2kk vakuuttamatta. Mut tein sen selvityksen et päivämäärä oli väärin
 
,,,,,,
Tuo onkin hankalampi homma suosittelen kaupan purkua ihan suoraan, tai sitten jos saat ensimmäisen myyjän hoitamaan trafilta luovarin pois ja luovuttamaan sitten suoraan sulle. Ne ei kyllä mielellään pura luovareita vaatii selvitykset että kauppaa ei todellisuudessa tapahtunut jne. Aika vakava rikos on kyseessä jos väliluovariin merkitty henkilö ei itse koskaan ollut ns. omistaja ajoneuvolle....

toinen vaihtoehto:
ja joka tapauksessa ilmoitus osa jossa on väärä päiväys vatii uudet allekirjoitukset myyjiltä tai sitten molemmilta uudet luovarit jotta päivämäärät täsmää. olethan itse hoitanut itsellesi vakuutuksen ajoneuvoon jotta sinulle ei tule hankaluuksia korotettujen vakuutusmaksujen kanssa.
Juu kyllä mulla on vakuutus. Pitäsikö tästä asiasta mennä ihan poliisille puhumaan?
 

Yhteistyössä