auton myynnistä,tietääkö kukaan?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
mieheni myi auton.oli siis tekninen osa ,johon mieheni kirjoitti päivämäärän ,nimen ja selvennyksen nimestä.kaverinsa piti hakea auto ja kaveri täytti luovutuskirjaan joka siis jäi mulle . oman nimensä,osoitteensa ja puhelinnumeronsa ja sanoi että hänen kaverinsa kirjoittaa omat tietonsa siihen kun vie kaverilleen auton.nyt nhtiin että auto uudelleen myynnissä.mitäs jos kavri ei olekkaan täyttänyt omia kohtiaan ja myy auton.joutuuko poika vastuuseen akuutsmaksuista vai oltiinko myö nyt liian sinisilmäisiä?vastatkaa pian..vaivaa!!

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mieheni myi auton.oli siis tekninen osa ,johon mieheni kirjoitti päivämäärän ,nimen ja selvennyksen nimestä.kaverinsa piti hakea auto ja kaveri täytti luovutuskirjaan joka siis jäi mulle . oman nimensä,osoitteensa ja puhelinnumeronsa ja sanoi että hänen kaverinsa kirjoittaa omat tietonsa siihen kun vie kaverilleen auton.nyt nhtiin että auto uudelleen myynnissä.mitäs jos kavri ei olekkaan täyttänyt omia kohtiaan ja myy auton.joutuuko poika vastuuseen akuutsmaksuista vai oltiinko myö nyt liian sinisilmäisiä?vastatkaa pian..vaivaa!!
Onko sinulla luovutustodistus ja saitko autosta hillot?

Jos ymmärsin tän jutun pointin, niin ainakaan auton alkuperäisellä omistajalla ei ole huolta vakuutuksista, kun kerran luovareihin kirjoitettiin jo päivämäärä. Autohan on rekisteröitävä omiin nimiin 7 päivän sisällä auton luovuttamisesta, sen jälkeinen aika on todella kallista.

vieras
siis asia oli näin.mieheni oli kirjoittanut jo auton papereihin nimensä kun lähti kotoa käymään muualla kun tiesi että mahdollinen ostaja oli tulossa.yksi nuori poika tuli meille ja se mies joka oli aikaisemmin soittanut ,sanoi että kaverinsa tulee hakemaan auton kun on lähistöllämme.sanoin ok.poika tuli ja auton luovutin ko pojalle.lisäsin vain päivämäärän siihen auton tekniseen osaan joka myydessä jää ostajalle.poika kirjoitti omille nimilleen mulle luovarin ja maksoi.sanoi että toimita viikon kuluessa tuo paperi katsastusasemalle ettei hälle tule mitään.siis eikö se luottanut siihen kaveriinsa?tekikö mun mies väärin kun ei oikean ostajan nimee laittanut siihen,vai onko se pelkästään siinä luovarissa se kohta jossa lukee ostajan nimi?se taitaakin olla niin että tekniseen osaan ei merkitä ostajaa??

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Sori mutta multa meni vähän ohi... Eli oletteko täyttänyt luovutustodistuksen? Ja olet antanut kaikki auton paperit pois? Luovutustodistus kuuluu viedä vakuutuslaitokselle, niin saatte maksamistanne vakuutusmaksuista hyvityksen
Ja jos haluaa varmistuksen ettei verotkaan enää tule, niin katsastuskonttorille tekemään myynti-ilmoitus kera luovarin! PS. kokemusta on, myin neekereille hiacen ja parin kuukauden päästä tipahti postiluukusta verolippu...

ettekö täyttänyt ilmoitus osaa? eihän siihen tekniseen osaan saa mitään omia kirjoituksia mennä laittamaan... ilmoitus osalla ne kaupat tehdään ja/tai luovarilla...

,mb
ja myyvät sitä nyt eri hinnalla.pitääkö myyjän rekisteröidä se omiin nimiinsä ennekuin myy sen kun eilinen päivämäärä on siinä ?

pitää laittaa ekana omiin nimiinsä, tai sit sun miehen pitää mennä sen kuka auton ostaa tekemään paperit konttorille..... eli tämä kenellä auto nyt on, ei voi myydä autoa miehesi nimillä....

äiti
ja myyvät sitä nyt eri hinnalla.pitääkö myyjän rekisteröidä se omiin nimiinsä ennekuin myy sen kun eilinen päivämäärä on siinä ?
Sehän ei enää ole teidän ongelma,kun olet myynyt ja saanut luovarin!
Ei ole pakko ottaa omiin nimiin,vasta kuin 7 päivän kuluessa.Siis tälle uudelle myyjälle ei tule vakuutusta, eikä veroa,koska pääsee autosta eroon ennen kuin7 päivää on kulunut!Siksi uusi myyjä toimii näin!

mä ja ^mb
joo tekninen osa jailmoitus osa on eri asioita.... eli sit asia on ok.... jos auto rekisteröidään uuden omistajan nimiin 7 päivän kulueessa eilisestä (vai mikä se myyntipäivä nyt olikaan) niin asia ok.... miehelles ei tule mitään vaikeuksia....

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Sori mutta multa meni vähän ohi... Eli oletteko täyttänyt luovutustodistuksen? Ja olet antanut kaikki auton paperit pois? Luovutustodistus kuuluu viedä vakuutuslaitokselle, niin saatte maksamistanne vakuutusmaksuista hyvityksen
Ja jos haluaa varmistuksen ettei verotkaan enää tule, niin katsastuskonttorille tekemään myynti-ilmoitus kera luovarin! PS. kokemusta on, myin neekereille hiacen ja parin kuukauden päästä tipahti postiluukusta verolippu...
vakuutuslaitoksesta kyl menee tieto... siinä rekisteriotteessahan lukee vakuutuslaitoksen nimi, ja vakuutuslaitos ilmoittaa kyllä sinne kun vakuutus on irtisanottu. eli periaatteessa jos sulla ei oo kuin 1 luovutustodistus, niin riittää kun sen vie vakuutuskonttoriin ja käskee niitten hoitaa loput. ainakin meille ne sano että joo he ilmoittaa katsastuskonttorille
Ilmeisesti ei mennyt tieto,kun vero tuli minulle,eli nekrut eivät olleet ottaneet autoa omiin nimiin!

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Ilmeisesti ei mennyt tieto,kun vero tuli minulle,eli nekrut eivät olleet ottaneet autoa omiin nimiin!
valititko vakuutuslaitokseen, jos olit vieny luovarin sinne? niitten kuuluis se ilmoittaa "joka paikkaan" (tai näin ainakin tekivät, en tiedä riippuuko vakuutuslaitoksesta )
En valittanut,kävin tekemässä konttorilla myynti-ilmon.

epätietoinen
ostin auton eilen ja menin vakuutus yhtiöön .hupsista en saa autoon vakuutusta koska luottotiotoni on mennyt voinko laittaa haltijaksi alaikäisen tyttäreni . että saisin vaakutuksen .minulla on työpaikka joten maksan kyllä vaakutusmaksut ,vastatkaa kiireesti 7 pvä aikaa .

miina
Alkuperäinen kirjoittaja epätietoinen:
ostin auton eilen ja menin vakuutus yhtiöön .hupsista en saa autoon vakuutusta koska luottotiotoni on mennyt voinko laittaa haltijaksi alaikäisen tyttäreni . että saisin vaakutuksen .minulla on työpaikka joten maksan kyllä vaakutusmaksut ,vastatkaa kiireesti 7 pvä aikaa .
Haltijan pitää olla vähintään 18v. Pelkän liikennevakuutuksen kyllä jotkut yhtiöt myöntävät, muttei kaskoa.

omg
Isot kirjaimet, oikeinkirjoitus ja muut kuntoon jotta helpottaa ymmärrystä.

Eli siis aloittajalla ei täytetty ollenkaan ilmoituosaa ostajan tiedoilla? Eli siihen voidaan merkata mitä tahansa. Vanhanaikainen luovari tehtävä aina koska siitä jää ainoa todiste myyjälle auton myynnistä jos ostaja yrittää kusettaa. Mutta se ei auta mitään tässä tapauksessa jos joku täysin eri henkilö (?) laittanut siihen tietonsa.

Yhteistyössä