auton kolhiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kökkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kökkö

Vieras
peruutin tänään epähuomiossa toisen auton puskuriin ja siihen jäi pieni jälki,maalia siis vain lähti,tosi vähän.paikalla oli silminnäkijöitä,niinpä etsin auton omistajan ja hän otti puhelinnumeroni ylös,lupasi soittaa korvauksesta.kuski oli nuori mies,ja nyt pelkäänkin että innostuu kiskomaan minulta huikeita summia tuollaisen pienen naarmun takia...onko teille käynyt koskaan näin?mitä teen?

Mä vastaavassa tapauksessa otin yhteyttä vahinkotarkastajaan ja mentiin sinne paikan päälle. Hän kuvasi vauriot ja kun tämä autonomistaja yritti sälyttää jälkeä, joka ei ollut mun aiheuttama, niin jäivät sitten väittelemään sinne vahinkotarkastajan luokse. Tässä tapauksessa vastaosapuolen auto oli sen verta arvokas, että käytettiin meidän vakuutusta korvaamaan vahingot.

Puskurit ja niitten maalaaminen on aivan törkeän kallista. Eli nuorimies ei välttämättä "riistä" sinua jos veloittaa mitä liikkeessä korjaaminen maksaa. Siksipä esim. meidän auton puskuri on vaan paikkamaalattu (itse kolhittu, siis).
Voit maksattaa sen kaskostasi (jos on) muuta sit menee boonukset ja tavallaan maksat sen kohonneina vakuutusmaksuina.

Juu ei pienestä parane soitella.

Toivottavasti pysyy järjissään ja ei osita. Kumpa voisitte asiallisesti keskustella asiasta ja päästä yksimieliseen sopuun korvauksen kanssa.

Mun miehen auton perään ajo hiljasessa vauhdissa yks sälli tossa vuosi sitten ja takapuskuriin tuli naarmu,miehen auto muuten täydellisessä maalissa niin tottakai se haluttiin kunnolla kuntoon sitten. Vietiin puskuri maalattavaksi ja kävi siinä joku tarkastajakin sitä katsomassa ja sellanen tonnin lasku tais perään ajajalle tulla, en muista varmaks.

meillä myös peruutettu meidän auton takapuskuriin sellai kiva maaliton pikkuvekki ja hinnaksi tuli tonni toiselle osapuolelle. saatiin asia kuitenkin sovittua siinä niin että se toinen antoi tonnin suoraan meille käteen.
isäntä sit sai kolmella sadalla auton taas kuntoon :whistle:

Mun autoon kanssa oli koulun p-paikalla peruutettu takapuskuri pas...ksi. Vahingon aiheuttaja oli jattanyt yhteystiedonsa tuulilasiin pyyhkimien alle. Homma on hoidossa ja torstaina on menossa tyon alle. Takapuskuri tietysti joudutaan vaihtamaan kokonaa, toivotaan, etta pellit eivat ole vaantyneet siella alla.

auton maalaaminen nyt vaan sattuu olemaan kallista, koska yleensä joudutaan maalaamaan koko osa eikä pelkästään naarmun maalaaminen riitä. tämän takiahan ihmisillä on vakuutuksia.
seuraavalla kerralla kannattaa katsoa tarkemmin taakse peruuttaessa, seuraavalla kerralla siellä voi olla ihminen alla!

no just,varmasti katsonkin...minulla on iso tila-auto,vettä satoi,lapset melusi,ja arvioin selkeästi etäisyyden väärin,oikeasti auto vain hipaisi,mutta pikkuriikkinen jälki jäi...nyt harmittaa todella etten vain kaasuttanut pois...

yksi silminnäkijöistä tuli kanssani tarkasti ensin katsomaan jälkeä,ennenkuin auton omistaja oli paikalla.saan selville tämän henkilön tiedot ja hän taatusti on valmis todistamaan että jälki oli pikkiriikkinen...mutta auttaako se,jos kerran koko puskuri yleensä maalataan...meneekö siinä kuitenkin aina se tonni...

Päällepäin näkyvä pieni naarmu voi olla isokin vahinko itse puskurin rakenteissa. Sekun on kehitetty ottamaan iskuvoima itseensä ja suojaamaan autoa. Mutta kai sinulla on vakuutus?

Tarkkana saa olla!! Tuntuu että rahastetaan ihan liikaa pikku naarmulla. Meidän perään on myös ajettu ja siitä selvittiin alle 200 eurolla. En ymmärrä aina noita tonnin laskuja!

Miehelle kävi kerran vastaavasti. Halusimme välttää vakuutusyhtiön kanssa sähläämisen, joten maksoimme toiselle osapuolelle käteisellä 400 euroa, jonka molemmat osapuolet arvioivat kohtuulliseksi korvaukseksi. Olimme sillä sujut.

Mun mutsin perään ajoi nuori kundi lainautolla, siinä sitten vaihdettiin tiedot sun muut, ja vaikka jälki oli kovin pieni, joutui autoon vaihtamaan koko hela puskurin, kun nykyautoissa tuppaa olemaan noita turvapuskureita, eikä pystytty enää takaamaan että se toimii seuraavalla kerralla, raudat olivat menneet sisälle, josta taas johtui tuo, ettei paljon mitään jälkeä tullut. Okei siinä oli vähän enemmän vauhtia, kun toinen seisoo liikennevaloissa ja toinen kiihdyttää eteenpäin, eikä edes ehtinyt jarruttaa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tarkkana saa olla!! Tuntuu että rahastetaan ihan liikaa pikku naarmulla. Meidän perään on myös ajettu ja siitä selvittiin alle 200 eurolla. En ymmärrä aina noita tonnin laskuja!

Niinpä niin. Mutta puskurit kun ei ole vain koriste auton ympärillä. Uudemmissa autoissa puskuri ei ole peltiä mikä vaan maalataan. Sitäpaitsi, oletteko käyttäneet autoanne vähään aikaan valtuutetussa huollossa? Tuntuu, ettei ne katso autoon edes päin alle kahdensadan laskulla :/.

Mut peruutuskamera on muuten kiva juttu ;).

Ja voihan olla, että ulospäin ei näyttäny isolta, mutta jos kuitenkin on jotain "kannatinrautoja" tms. vääntyny/vioittunut, niin nekin lisää laskua kummasti eikä niitä välttämättä ulospäin näe.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
meillä myös peruutettu meidän auton takapuskuriin sellai kiva maaliton pikkuvekki ja hinnaksi tuli tonni toiselle osapuolelle. saatiin asia kuitenkin sovittua siinä niin että se toinen antoi tonnin suoraan meille käteen.
isäntä sit sai kolmella sadalla auton taas kuntoon :whistle:

Ymmärsinkö oikein, että veditte 700e välistä? :o Juuri niin kuin ap pelkää heidän kohdallaankin tapahtuvan?

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä