Autolla menijät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rekkamies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rekkamies

Vieras
Kuten jälleen taas tänäkin kesänä eivät ihmiset edelleenkään osaa ajaa siten että joku ei olisi rekan edeessä törttöilemässä. Ensin on kauheen kiire päästä ohi ja sitten tullaan rekan eteen hidastelemaan vittu tätä en käsitä. Ennen ylämäkeä on saatava vauhtia kun 50000 painoinen rekka muuteen hyytyy mäessä kun ei saa tarpeeksi vauhtia. Eli menkää siitä edestä pois ja painakaa kaasua siksihän te halusitte ohi kun on niiin kiiire! Talvella onkin sitten vielä pahmepaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rekkamies:
Kuten jälleen taas tänäkin kesänä eivät ihmiset edelleenkään osaa ajaa siten että joku ei olisi rekan edeessä törttöilemässä. Ensin on kauheen kiire päästä ohi ja sitten tullaan rekan eteen hidastelemaan vittu tätä en käsitä. Ennen ylämäkeä on saatava vauhtia kun 50000 painoinen rekka muuteen hyytyy mäessä kun ei saa tarpeeksi vauhtia. Eli menkää siitä edestä pois ja painakaa kaasua siksihän te halusitte ohi kun on niiin kiiire! Talvella onkin sitten vielä pahmepaa.

Voin vaan kuvitella vituksesi.Yks mikä ärsyttää liikenteessä on se kun mennään rampilta motarille kuutta kymppiä!!

Alkuperäinen kirjoittaja AAARRRGGGHHH:

Voin vaan kuvitella vituksesi.Yks mikä ärsyttää liikenteessä on se kun mennään rampilta motarille kuutta kymppiä!!

Muoks.Vitutuksesi siis..

Hyvä pointti! Mulle sanoi yks rekkamies kerran, että hän vaikka työntää sen edellä menevän hidastelijan ylös...

en kyllä jää kuppailemaan kenenkään eteen, mulla on kaasupoljin autossa. mut mua vituttaa te rekkakuskit jotka ette meinaa päästää ohi ettekä varsinkaan viitsi vilkulla osoittaa että ohi pääsisi, joskus saa kilometritolkulla jurnuttaa perässä ja ne jotka tulevat pikkuteiltä kolmioiden takaa suoraan eteen vaikka näkee että sieltä auto tulee sit pitää hidastella ennen kuin saatte kulkupelinne vauhtiin. mies aina sanookin et luulette olevanne jumalasta seuraavia isojen autojenne kanssa.

Ymmärrän kyllä vitutukseni.. Itteänikin vituttaa tötöilevät autoilija. Mutta ohituksen syy ei kyllä välttämättä ole se kiire. Itse en tykkää ajaa rekan perässä kun sieltä ei näe mitä edessä tapahtuu. Esim. ruuhkainen Kehä III on aika ikävä roikkua rekan perässä ja menen kyllä ohi paikan tullen. Myöskin mantiet on ikäviä, koska rekka hyytyy niin pahasti ylämäkeen, että itteä vituttaa madella sitä mäkeä sitten ylös...

Mutta kyllä henkilöautoilijaakin välillä rekat vituttaa - tai ainakin minua. Jos maantiellä on nopeusrajoitus 80km/h ja minulla on mittarissa 95km/h eikä mäkiä näkyvissä niin MIKSI rekat roikkuvat ihan persperissä kiinni??? Mitä jos tulee tiukka paikka ja minun pitää henkilöautoni kanssa tehdä tiukka jarrutus (esimerkiksi pikkutieltä eteen tulevan auton takia)?? Luuleeko rekkakuskit ihan oikeasti, että haluan sen 50000 painoisen auton jyräävän minut ja kyytiläiseni???

sanotaanko näin et ymmärrän sen et miksi rekat ajaa rajoitinta vastaa ja tuon paino pointin ja kaikki mutta silti jos auto jarruttaa jonku takia nopeasti on sitä rekan alla ennen kuin huomaakaan kun rekka ei saakaa pysähtyy äkisti.

Alkuperäinen kirjoittaja kaasun käytön osaava:
en kyllä jää kuppailemaan kenenkään eteen, mulla on kaasupoljin autossa. mut mua vituttaa te rekkakuskit jotka ette meinaa päästää ohi ettekä varsinkaan viitsi vilkulla osoittaa että ohi pääsisi, joskus saa kilometritolkulla jurnuttaa perässä ja ne jotka tulevat pikkuteiltä kolmioiden takaa suoraan eteen vaikka näkee että sieltä auto tulee sit pitää hidastella ennen kuin saatte kulkupelinne vauhtiin. mies aina sanookin et luulette olevanne jumalasta seuraavia isojen autojenne kanssa.

Miksi pitäsi antaa merkkiä? Kyllä se joka ajaa niin myös osaa katsoa tuleeko sieltä autoja. Itse kyllä osaa rekan ohittaa henkilöautolla ilman että rekan tarvii antaa vilkulla merkkiä. Jos on noin vaikeaa autoilla niin suosittelen menemään junalla. Tai tulla rekan kyytiin niin tiedät miksi se ei kiihdy samalla tavalla kuin henkilöauto.

ennen oli sellainenkin asennekasvatuskamppanja, jossa iskostettiin ajattelutapaa: "Olen isokokoinen, mutta hyvätatapainen". Silloinkin varmaan kohderyhmää molemmin puolin takapuskureita. Olisiko jollekin vastaavalle tarvetta vieläkin?

toi on just tota teidän vittumaisuutta, ei viitsitä antaa sitä merkkiä vaikka näkee että toinen roikkunut perässä pitkän aikaa. merkkiä siksi että joillain teillä on paljon liikennettä ja huono näkyvyys rekan perästä. ja kyllä minä osaan ohittaa rekan, aina se tosin ei ole helppoa. ihan kiva että osa myös sinun ammatissasi kuitenkin on erilailla ajattelevia kuin sinä. muuten vihaisin koko ammattikuntaa nyt se rajoittuu vain joihinkin mätämuniin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
ja rekkamiehelle tiedoksi..
rekan takaa näkee sinne eteen hemmetin huonosti
olis kiva jos takana tuleva kärkkyy niin vois sitä vilkkua näyttää että on turvallista mennä ohi

Mulla ei ole aikaa kokoajan katsoa kuka nyt haluaa tulla ohi ja näytellä vilkkua. kyllä sieltä ohi pääsee ilman merkkiä. Mutta amatöörit liikenteessä tarvii opastusta.

Ja sitten ovat nämä hätäperseet. Ensin mennään ohi kohta mennääkin sitten tauolle. ja taas ollaan rekan takana kärkkymässä sitten taas ohi ja kohta ollaan jälleen tauolla ja sitten taas ollaan rekan takana. Näin oli viimeviikolla alkoi oikein naurattamaan kun se rellu oli siellä takana kokoajan ja teki vaarallisia ohituksia.

Jostain syystä monilla rekkakuskeilla on kumma luulo, että he ovat etuajo-oikeutettuja myös kolmion takaa. Itse olen saanut muutamaan otteeseen jarruttaa oikein reippaasti kun maantielle on rekka tullut kolmion takaa suoraan eteeni. Ymmärrän kyllä ruuhkaisilla teillä, että johonkin väliin sitä on tultava, mutta jos ajan sitä tasan ainoaa näkyvissä olevaa autoa niin miksi ihmeessä pitää tunkea eteen ja kiihdyttää sitten ikuisuus siihen maantienopeuteen?? Joo, ymmärrän, että kiihtuminen kestää, mutta miksi tulla suoraan eteen???

Itse en ole mikään ammattikuski, mutta silloin harvoin kun olen kuorma-auton tai raskaasti kuormatun pakettiauton ratissa niin huomioin kyllä muut kuskit. Siksi ihmettelen miksi ammattiautoilijoiden on tänäpäivänä niin hurjan vaikea huomioida muut.

Yhteistyössä