Autolla ajo sektion jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnniHelena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AnniHelena

Vieras
Muistaako kukaan onko mitään suosituksia? Miten olette itselähteneet rattiin? Hätäsektioon jouduin viikko sitten, en muistanut kysyä miten autolla ajon kanssa.

Itse ajoin tasan viikko leikkuusta, oli tosin suunniteltu. Eikä kyllä autolla ajosta puhuttu mitään kotiinlähtötarkastuksessa, ainoastaan nostelusta muistutettiin.
Et ihan oman voinnin mukaan varmasti voi ainakin kauppareissut ajaa. (ellei ajokki ole sitten joku semmonen jonka kaasulla ja kytkimellä täytyy seistä koko painollaan)

Ei minulle ainakaan annettu mitään ohjeita tai kieltoja autolla ajamisesta, tosin jouduin kiireelliseen sektioon. Tuskinpa siihen mitään rajoituksia on, kun pakkohan sieltä sairaalastakin oli tulla autolla ja viimeistään kun pystyt kunnolla kävelemään ei autolla ajostakaan voi mitään haittaa olla.

Kunhan et kovin hirmuista äkkijarrutusta tee,eiköhän sieltä kotiinkin laitokselta ajettu,isä ei tykkää kaupungilla huristella...

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Muistaako kukaan onko mitään suosituksia? Miten olette itselähteneet rattiin? Hätäsektioon jouduin viikko sitten, en muistanut kysyä miten autolla ajon kanssa.

Ei se siitä olekaan kiinni että onnistuuko ajaminen heti sektion jälkeen vaan siitä että mikäli sattuu jotakin (kolari), voivat seuraukset olla ERITTÄIN vakavat (esim. massiivinen verenvuoto haavakerrosten revetessä).

Kiitos kommenteista. Olen itse sh koulutukseltani (alaa vaihtanut) mutta en ole pitkään aikaan työskennellyt kirurgisella tai muutenkaan. Muistan vain opiskeluajoilta että silloin vatsanalueen kirurgisissa toimenpiteissä annettiin ohjeiksi ettei vähään aikaan autolla ajoa. Varmaan ovat ohjeet muuttuneet niistä ajoista.

Kolarihan voi tulla vaikka olisi matkustajana joten sillä ei liene merkitystä.

Lähinnä ajattelin tuota kaupassa käyntiä mutta isoja ostoksia nyt ei voi muutenkaan tehdä (nostokielto).

Viikko sektiosta ajoin lähikauppaan. Tavarat kuskasin ostoskärreillä peräkonttiin ja kotona kanniskelin suunnilleen maitopurkin kerrallaan sisään. Pakko oli käydä kaupassa ettei kuollut nälkään.