Autokoulun loppuun käyminen - mistä rahat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilleri-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hilleri-

Vieras
Olen aikuisiällä autokouluun mennyt ja kuvittelin homman olevan lastenleikkiä.
Otin 2000e lainaa, jotta saan ajettua kortin vielä nyt kun sen hinta ei ole hirveästipompannut. Nyt vaan alkaa pikkuhiljaa ahdistaa tämä tilanne.
Olen teoriakokeen läpäissyt ja kaikki pakolliset ajotunnit ajanut.
Opettajan mukaan pitää ottaa vielä lisää ajotunteja, jos tahdon inssin saada läpi.

Nyt vaan tulee itku, kun tuo laina kävikin luultua pienemmäksi, koska en osannut aaavistaa että joutuisin ottamaan 10 ajotuntia pakollisten lisäksi! (á 33 €)
ja kuitenkin olen näin lähellä kortin saamista, niin eihän tuota voi keskenkään
jättää. Opiskelen toista ammattia, mutta koska opintoni ovat vasta alkuvaiheessa,en usko töitäkään saavani.

Mies käy töissä toisella puolella Suomea ja on viikot poissa kotoa. Häneltä en
kehtaa lainaksi pyytää. Mitä minä teen? Pakkoko tuo on kesken jättää ? :(

Varattiin aluksi tuo 10 kertaa (á 25 min), koska tarvitsen kuulema lisää harjoitusta..
Oikeasti uskon, että kyse on vain siitä että alan panikoida ja teen sen takia typeriä virheitä.

Ajoin välillä ihan hyvin, mutta nyt kun tietää että pitäisi inssiin alkaa valmistua niin alkaa ahdistaa jo tuonne tunneille meno. Sitten sammuu auto mäkilähdössä liikennevaloissa ja muuta aivan naurettavaa, jota ei ole koskaan aiemmin sattunut...

Viimeksi kun olin ajotunti, niin opettaja sanoi että jos olisi ollut inssi niin olisi ollut hylätty, ja todennäköisesti olisi tullut 5 ajokertaa lisää... Ihan tosiaan alkaa masentaa. Pitäs varmaan jotain beetasalpaajia napsia, että rauhottuis :(

Auton sammuminen ei ole syy hylätä jollei se aiheuta vaaraa muille. Millaisen autokoulun kävit, mulla oli vakiona tuo 30 kertaa ajoa? ja kortin sain muutama kuukausi sitten.

No tottakai lainaat mieheltä. Ei jonkun satasen takia kuulu lopettaa autokoulua, koska sitten menee ihan hukkaan koko homma ja siitä taidosta tulee olemaan tosi paljon hyötyä myöhemmin. Arvaa harmittaako miestä myöhemmin, jos joutuu sinua ja (mahhdollisia) lapsia kuskaamaan joka paikkaan.

Soitat sinne autokouluun ja sovit maksusta. yleensä autokouluilla ei ole maksussa muuta ehtoa kun se että on maksettu ennen inssiin menoa. Tai jollei onnistu niin pankista lisää lainaa?? älä nyt kesken jätä harmittaa vaan myöhemmin kun ei ole korttia.

[QUOTE="vieras";25911925]Auton sammuminen ei ole syy hylätä jollei se aiheuta vaaraa muille. Millaisen autokoulun kävit, mulla oli vakiona tuo 30 kertaa ajoa? ja kortin sain muutama kuukausi sitten.[/QUOTE]

Heh, en osannut lukea kunnolla tekstiäsi.. eli lisätunteja otit, ymmärretty :)

Olen käynyt vakiona olevat 30 kertaa, ja nyt opettaja sanoi, että pitää ottaa ainakin muutama lisää, että tulee varmuutta ajamiseen...varattiin sitten 10 kertaa lisää.....
Harmittaa tuo auton sammuilu, kun ei tosiaan koko autokoulun aikana ole moista sattunut, niin sitten nyt tapahtuu kaikkia ihan älyttömiä mokia, kun stressaan jo valmiiksi ennen ajotuntia että mitä se opettaja nyt sanoo mun ajamisesta..En missään vaiheessa ole tykännyt opettajastakaan, kun se on jo aikansa elänyt vanha pappa jolla tuntuu olevan jotain naisten ajamista vastaan.

Alunperin halusinkin, että saisi itsekin ajokortin senkin takia, ettei aina olisi riippuvainen tuosta miehestä.Ei vaan ole yhtään kiva ottaa lainaa tällaisen homman takia, mutta tiedostan itsekin että ei tätä hommaa voi nyt keskenkään enää jättää. Teoria kuitenkin meni ensimmäisellä kerralla läpi, niin harmittaa ihan pirusti että nyt menee omaisuus siihen että opettaja laskee edes inssiin.

Tiedän, että 2. vaihe tulee maksamaan vielä erikseen, mutta olen luottavainen sen suhteen että taloudellinen tilanne on hiukan parempi 2 vuoden päästä, kuin nyt. Opiskelen kuitenkin sellaista alaa, jolta ei työt pitäisi loppua jos vaan kehtaa hakea :)

Kai se pitää sitten anomusta laittaa miehen suuntaan, että sponsoroisi nuo tulevat ajokerrat..

Mulla on vähän samanlainen ongelma kuin ap:lla. Mistä rahaa kannattais yrittää hankkia? Miten sait ongelman ratkaistua?

Joo, tottakai tulottoman kannattaa ennemmin ottaa rahaa lainaan pikavippifirmalta kuin omalta puolisolta? Pikkaisen nyt järkeä päähän...

Ap, jos puolisosi ei anna sinulle rahoja autokoulua varteen syystä tai toisesta, niin voisiko hän lainata?

Yhteistyössä