Autokauppiaat ja autojaan myyvät yksityishenkiöt ei oikeasti halua myydä niitä autoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tällaiseen lopputulokseen olen päätymässä.

Etsin meille uutta autoa, siis sellaista isoa johon mahtuu koko perhe ja parit koirat. Myynnissä on jos vaikka ja minkämoista 7-paikkasta autoa, mutta kuvia on sitten viitsitty ottaa vain auton ulkopuolelta, etupenkeistä ja ehkä jopa niistä keskipenkeistä. Mutta aika harvassa ovat ne myyjät, jotka ovat ystävällisesti viitsineet kuvata myös ne taaimmaiset takapenkit tai edes sen takatilan.

Jos myydään nimenomaan tila-autoa, niin luulisi myyjänkin ymmärtävän, että se ihminen saattaa olla kiinnostunut juurikin siitä, että miten tilava se auto sitten lopulta on. Joten siitä auton takaluukustakin voisi vaivautua ottamaan edes yhden valokuvan.

Ugh, olen puhunut ärsytykseni ulos. Ei ole helppoa, ei. Ehkä mä vielä joskus löydän auton, josta on sellaiset kuvat, joiden perusteella siitä siinä määrin kiinnostun, että lähden sitä katsomaan.

Mitä sinä kuvittelet niistä kuvista näkeväsi? Käytännössä et mitään, ainoastaan netistä löytyvien mittojen ja toisten kokmusten kautta löydät auton koosta järkevää tietoa. Käytännössä joudut esim. sen vauvakaukalon tai lastenistuimen kanssa menemään paikan päälle ja sovittamaan sopiiko istuimet autoon ja jääkö silloin vielä tarpeeksi muuta tilaa.

Minä möin pari vuotta sitten tila-auto ja siinä oli yksi "ostaja" joka otatti minulla kuvia jos minkälaisesta paikasta. Kun oli räpsinyt varmasti 100 kuvaa autosta ja lähettänyt "ostajalle", vaivautui hän katsomaan autoa paikanpäälle. Sitten alko marina, että takakontti on paljon pienempi kuin kuvissa näytti! Niin, kun kaikki 7 paikkaa oli käytössä, ei konttiin paljoa sovi. Jos ostaja olisi edes aavistuksen omaisesti ottanut selvää itse, ei tätä "yllätystä" olisi tullut.

Mene kuule autokauppaan katselemaan niitä tila-autoja niin tiedät, et millasia niiden tilat on! Suurin osa ns. "tila-autoista" on sellaisia, joihin ei saa seitsemää henkeä millään tungettua.

Itse kun oon katellut niin ainoat riittävän tilavat on avensis verso, mazda 5 ja mitsubishi grandis...

Mene kuule autokauppaan katselemaan niitä tila-autoja niin tiedät, et millasia niiden tilat on! Suurin osa ns. "tila-autoista" on sellaisia, joihin ei saa seitsemää henkeä millään tungettua.

Itse kun oon katellut niin ainoat riittävän tilavat on avensis verso, mazda 5 ja mitsubishi grandis...

Uusi Ford Galaxy on käytännössä noita paljon isompi ja parempi autonakin mm. ajettavuudeltaan.

Mitä sinä kuvittelet niistä kuvista näkeväsi? Käytännössä et mitään, ainoastaan netistä löytyvien mittojen ja toisten kokmusten kautta löydät auton koosta järkevää tietoa. Käytännössä joudut esim. sen vauvakaukalon tai lastenistuimen kanssa menemään paikan päälle ja sovittamaan sopiiko istuimet autoon ja jääkö silloin vielä tarpeeksi muuta tilaa.

Minä möin pari vuotta sitten tila-auto ja siinä oli yksi "ostaja" joka otatti minulla kuvia jos minkälaisesta paikasta. Kun oli räpsinyt varmasti 100 kuvaa autosta ja lähettänyt "ostajalle", vaivautui hän katsomaan autoa paikanpäälle. Sitten alko marina, että takakontti on paljon pienempi kuin kuvissa näytti! Niin, kun kaikki 7 paikkaa oli käytössä, ei konttiin paljoa sovi. Jos ostaja olisi edes aavistuksen omaisesti ottanut selvää itse, ei tätä "yllätystä" olisi tullut.

Sen, että onko todennäköistä, vai epätodennäköistä, että ne koiratkin mahtuvat sinne kyytiin. Lisäksi näen sen, että saako sinne taakse ns. normihäkin, vai pitääkö mun teetättää mittatilaushäkki, jonka hinta on lähea 10-kertainen normihäkkiin verrattuna.

Toki mun pitää mennä niiden istuinten kanssa sinne paikanpäälle kokeilemaan, mutta en mä viittis ajella ympäri Varsinais-suomea siksi, ettei mulla ole mitään hajua siitä, mahtuuko ne koirat mukaan vai ei ja todeta ehkä sitten 10:en auton kohdalla, että ei mahdu...jos kerran yhden valokuvan nähtyäni olisin voinut saman kotoota käsin todeta.

Mä en tarttis sataa kuvaa. Mulle riittäis yksi. Sen perusteella voisin tehdä päätöksen siitä, että lähdenkö, vaiko enkö lähde autoa katsomaan.

Sen, että onko todennäköistä, vai epätodennäköistä, että ne koiratkin mahtuvat sinne kyytiin. Lisäksi näen sen, että saako sinne taakse ns. normihäkin, vai pitääkö mun teetättää mittatilaushäkki, jonka hinta on lähea 10-kertainen normihäkkiin verrattuna.

Toki mun pitää mennä niiden istuinten kanssa sinne paikanpäälle kokeilemaan, mutta en mä viittis ajella ympäri Varsinais-suomea siksi, ettei mulla ole mitään hajua siitä, mahtuuko ne koirat mukaan vai ei ja todeta ehkä sitten 10:en auton kohdalla, että ei mahdu...jos kerran yhden valokuvan nähtyäni olisin voinut saman kotoota käsin todeta.

Mä en tarttis sataa kuvaa. Mulle riittäis yksi. Sen perusteella voisin tehdä päätöksen siitä, että lähdenkö, vaiko enkö lähde autoa katsomaan.

Usko nyt, sinä et näe kuvista paskan vertaa sopiiko joku rakkihäkki peräkonttiin vai ei! Otat mitat häkistäsi, Googletat haluamasi auton mitat ja katsot siitä. Naiset ja autoilu...

Tuota avensin versoa olenkin katsellut. Mutta sekään ei ole koirien kannalta ideaali vaihtoehto. Siellä näyttäis nuo takarenkaat vievän typerästi takatilaa koirilta. Tarkoitus on siis pitää paikoillaan 6 penkkiä ja poistattaa se 7. koirien häkin tieltä. Mutta juuri siinä kohtaa, mihin häkki sijoitetaan, tulee avensis versossa renkaan vuokse sellainen "sisennys", jota sitten taas kaikissa autoissa ei näytä olevan.

Avensis versoa ajattelin mennä katsomaan livenä, koska muilta osin se vaikuttaisi hyvältä. Tosin olisi kiva löytää se ihan täydellinen auto :)

Usko nyt, sinä et näe kuvista paskan vertaa sopiiko joku rakkihäkki peräkonttiin vai ei! Otat mitat häkistäsi, Googletat haluamasi auton mitat ja katsot siitä. Naiset ja autoilu...

Kyllä joka ikiseen autoon mahtuu jonkinlainen rakkihäkki.

Ei mulla NYT ole sitä uuteen autoon sopivaa häkkiä, kun en ole sitä vielä ostanut, kun mulla ei ole vielä sitä uutta autoakaan :headwall:

Ehkä sä et kykene silmämääräisesti arvioimaan valukuvan perusteella tilaa, mutta mä kykenen moiseen.

Avensis versoa ajattelin mennä katsomaan livenä, koska muilta osin se vaikuttaisi hyvältä. Tosin olisi kiva löytää se ihan täydellinen auto :)

Vanhan Tuulilasin testi kertoo seuraavaa Avensis Versosta:
"Edessä tilat riittävät, keskirivillä kapeus vaivaa, ja takana viihtyvät vain lapset. Melutasoon ja takanäkyvyyteen suunnittelijat voisivat kiinnittää jatkossa hieman enemmän huomiota."

Eli melkoisen onnettomasta kiposta on kyse.

[QUOTE="ToiToi";28317919]Vanhan Tuulilasin testi kertoo seuraavaa Avensis Versosta:
"Edessä tilat riittävät, keskirivillä kapeus vaivaa, ja takana viihtyvät vain lapset. Melutasoon ja takanäkyvyyteen suunnittelijat voisivat kiinnittää jatkossa hieman enemmän huomiota."

Eli melkoisen onnettomasta kiposta on kyse.[/QUOTE]

No älä nyt viitsi toista haukkua :D

Meillä on menopelinä tällä hetkellä Avensis ja kyllä sinne kyytiin ihan näppärästi mahtuu 2 aikuista, 3 lasta ja 4 koiraa...aikuiset istuu edessä, 3 lapset keskellä ja koirat takana. On meillä siinä takapenkillä 2 lasta istuimissa ja 1 aikuinen keskelläkin ollut, mutta silloin tekee kyllä kieltämättä tiukkaa.

Sinne verson takaosaan onkin tarkoitus sijoittaa lapsi, sillä ei se kuvien perusteella järin tilava paikka aikuisen istua olekaan. Mutta näin se taitaa useammassa tila-autossa ollakin. Melutasosta en osaa mitään sanoa ja taakse en näe tälläkään hetkellä juuri lainkaan koirien vuoksi. Joten ei me varmaan sinänsä huonompaan siirryttäis, jos tuohon vaihdettais :)

No älä nyt viitsi toista haukkua :D

Meillä on menopelinä tällä hetkellä Avensis ja kyllä sinne kyytiin ihan näppärästi mahtuu 2 aikuista, 3 lasta ja 4 koiraa...aikuiset istuu edessä, 3 lapset keskellä ja koirat takana. On meillä siinä takapenkillä 2 lasta istuimissa ja 1 aikuinen keskelläkin ollut, mutta silloin tekee kyllä kieltämättä tiukkaa.

Sinne verson takaosaan onkin tarkoitus sijoittaa lapsi, sillä ei se kuvien perusteella järin tilava paikka aikuisen istua olekaan. Mutta näin se taitaa useammassa tila-autossa ollakin. Melutasosta en osaa mitään sanoa ja taakse en näe tälläkään hetkellä juuri lainkaan koirien vuoksi. Joten ei me varmaan sinänsä huonompaan siirryttäis, jos tuohon vaihdettais :)

No mitä ihmettä sinä kyselet jos teillä on jo samanlainen auto??? Eli teillä oin jo Avensis jonne mahdutte ihan hyvin, niin mikä into on känättää myyjille Avensiksen valokuvien puuttumisesta. Ihme juttu taas!

Alkuperäinen kirjoittaja Hä?;28317968:
No mitä ihmettä sinä kyselet jos teillä on jo samanlainen auto??? Eli teillä oin jo Avensis jonne mahdutte ihan hyvin, niin mikä into on känättää myyjille Avensiksen valokuvien puuttumisesta. Ihme juttu taas!

Tuota...sellainen pikku juttu jäi sulta nyt huomaamatta, että meillä on Avensis...joka siis on aivan eri auto, kuin mitä Avensis Verso. Toyotoja ovat kyllä molemmat, mutta toinen on farmari ja toinen tila-auto :D

Eikä me enää neljännen lapsen syntymän jälkeen tähän farmariin mahduta, joten kyllä me se tila-auto tarvitaan :)

Minä etsin siskolle vuokra-asuntoa ja totesin että vuokranantajilla on helpot markkinat ilmeisesti, kun yhtään kuvaa ei edes tarvitse asunnosta pistää kun aina sen joku kuitenkin vuokraa.

Häitä kun järjestettiin, todettiin että kukaan ei oikeasti halua tehdä töitä pitopalvelussaan ym. koska kukaan ei vastaa ei puheluihin, ei sähköposteihin.

Remonttia tehdessä huomattu sama myös remppafirmojen kanssa. Ilmeisesti on varaa olla vastaamatta monella yrittäjällä ja yksityisellä.

• Tykkää
Reactions: chef
Käsittäkseni Avensis farkku ja Avensis Verso on tehty samalle pohjalle, joten ero on käytännössä vain korkeudessa kuten on monen muunkin "tila-auton" kohdalla. Perusfarkusta tehdään korkea malli. Pohjapinta-alaa ei ole yhtään enempää käytössä ja vain ylöspäin voi kuormata enemmän.

31714300.jpg

TOYOTA-Avensis-Verso--2004-2005-.jpg

Tommoset takaluukkukuva löyty jos se auttaa. (toki vuosimalli voi vaikuttaa paljonkin)

Kyllä me saatiin hyvää palvelua just autokaupassa ja sattu myynti-intoinen myyjäkin kohdalle. Osa kyl kieltämättä on sellasia autokauppiaita et ei heillä tunnu olevan kauppan tekoon mitään haluja.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä