Autoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun mieli tekisi ostaa auto. Koskaan ei ole meillä ollut, mutta kun meitä on jo 5 henkeä, niin alkaisi olla ihan kätevä :) MUTTA: millaisilla tuloilla sitä autoa pystyy pitämään? Meillä yhteistulot on n 2800e-3000/kk, kun nyt kotona lapsia hoidan. Tuosta melkein 1000e menee vuokraan ja sitten läjä muita laskuja on toki aina.
Auto voisi olla joku 5000-7000e maksava. Siihen laina, huollot, renkaat, vakuutukset, katsastukset, verot....Huhhuh! Itse ei osattaisi sille mitään tehdä, jos leviää.

jos ei osaa ite rempata, suosittelen uutta/uudehkoa autoa. tulee muuten tosi kalliiksi käyttää koko ajan huollossa. meillä on se tilanne, että 2 autoa oltava, makso mitä makso, joten emme laske, ettei tuu paha mieli. jos auton tarttee, sen laittaa, jos se vaan ois "kätevä" muttei välttämättä tartte, miettisin siinä tapauksessa satunnaista auton vuokrausta tarpeeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
jos ei osaa ite rempata, suosittelen uutta/uudehkoa autoa. tulee muuten tosi kalliiksi käyttää koko ajan huollossa. meillä on se tilanne, että 2 autoa oltava, makso mitä makso, joten emme laske, ettei tuu paha mieli. jos auton tarttee, sen laittaa, jos se vaan ois "kätevä" muttei välttämättä tartte, miettisin siinä tapauksessa satunnaista auton vuokrausta tarpeeseen.

Jokainen varmaan osaa miettiä, että tarviiko 5-henkinen perhe autoa... Vaikkei olis välttämätön niin kyllähän sitä "tarvii" vaikka viikonloppuostoksille... mutta jos ei sit ole varaa niin ei voi ostaa. se oli pointti tällä ??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Entäs jos miettisi sitten ihan uutta autoa? Minkälaisia maksuaikoja niille laitetaan ja miten pitkäksi ajaksi?

Jos ottaa osamaksusopimuksen vaikka GE-Moneyn kautta, mietitään sopiva maksuaikataulu itse, joku käsiraha yleensä on oltava. Autoon saa hallintaoikeuden, sitten vasta omistaa auton, kun se on kokonaan maksettu. Jos ottaa pankkilainan autoon, niin silloinkin tietty sovitaan pankin kanssa sopivat maksuerät ja laina-aika. Tällöin auton omistaa heti itse =)

ite ostin tammikuussa uuden auton, maksan sitä vajaa 500 egeä kuussa, oisko 1,5 vee. tosin, lainaa otin vain vajaa 8000, ku laitoin 10000 säästöjä ja vanhasta autosta sain 12000. tulot kait ihan normit, jtn 35000 vuodessa. lainan erän ois saanu pienemmäksikin.

Kiitos teille! Ei ota aihe nyt oikein tuulta alleen, mutta täytyy yrittää kerätä jotakin infoa kokoon ja laskea millaisiin lyhennyksiin jäisi rahaa. Tuskin nyt ihan "uuteen uuteen" kuitenkaan varaa...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
GE moneyllä on aivan hillitön korko, autokauppojen valmiilla lainoilla puolet pienempi, ainakin.

Monen autokaupan laina on itse asiassa juuri tuon GE Moneyn laina. Siihen aikaan kun käytin sitä itse, se oli samoissa koroissa kuin pankin lainakin.

Yhteistyössä