Autoilua ja pysäköintiä halutaan hankaloittaa tahallaan. Uskomatonta!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ajattelepa miten kiva ois kun sä saisit auton mahtumaan aina työpaikkasi lähelle parkkiin kun tulet sieltä 50 km:n päästä, eikä siihen ole ängennyt kesätyöntekijä kahden kilsan päästä koska se ei raski maksaa kymppi kuussa ekstraa
 
Oliskin joku bussi, joka menis just siihen aikaan sinne minne ite tarvis päästä töihin. Oli pelkkä vitsi, kun muutin nykyiselle paikkakunnalle ja sain kaupungilta ilmaiset bussiliput. Ajan kauemmin meiltä lähimmälle bussipysäkille mistä lähtee kaupunkiin linja-auto, kun itse kaupunkiin. Saati se, että pitäis vielä odottaa sitä bussia tiettyyn päivään ja kellon aikaan, ja ehkä joskus hyvällä tuurilla pääsis takas päin. Ei joka paikassa kerta kaikkiaan toimi julkinen liikenne. Ja se on kyllä totuus ettei kukaan polje 65 kilsaa töihin. Aika aikasin sais herätä aamulla, kun vuoro alkaa kuudelta. Ehkä ei tarvis nukkua ollenkaan, jos edellinen vuoro on ollut iltavuoro. Ja valitettavasti työkkäri sanoo, ettei 100 kilsaakaan oo työmatka eikä mikään, kun töitä pitää tehdä.
Kaikissa näissä autoilun vastustajien harhoissa joka ikinen elää max 7 km päässä työpaikasta, sekä kaupat, päiväkodit yms. ovat vieressä. Koskaan ei käy niin, että työpaikan toimipaikka muuttaa kauemmas tai vaihtaa itse parempaan työpaikkaan kauemmas, läheinen päiväkoti / koulu lakkautetaan tms. Jos asuu vaikka 25 km päässä työpaikalta (täysin normaali etäisyys), niin pelkkään työmatkaan kuluisi Google Mapsin mukana noin 2 h 40 minuuttia päivässä pyöräillen. Lasketaan siihen vielä mukaan päiväkodissa käynti (pahimmassa tapauksessa vastakkaisessa suunnassa), johon voi mennä matkoineen 1 h pyörällä. Helsinkiläiset valittavat ihan lehtien palstalla, jos lapsi pitää viedä kaupungin toiselle laidalle päiväkotiin, vaikka on hyvä julkinen liikenne. Yhtäkkiä olet jo käyttänyt teoreettisesta 8 h vapaa-ajasta jo 3 h 40 min. pelkkään siirtymiseen. Siihen vielä kauppakäynnit, niin yhtäkkiä onkin tunnit aika helposti kulutettu.
 
vierailija
Vantaalaiset kiroavat vasemmistolaisen liikennepolitiikan.


18.4. on mahdollisuus vaikuttaa vasemmistolaiseen kurjuuteen.
Jos persut saisivat päättää, niin esimerkiksi Jätkäsaaren asukastiheys olisi vain kolmasosa nykyisestä ja siellä asuvien olisi kaikkien oltava rikkaita. Tämä on nimittäin seuraus siitä, jos parkkinormi asetetaan perussuomalaiselle "2 autoa per asunto" -tasolle, jolloin parkkipaikat vievät valtavasti tilaa ja parkkiluoliin ja parkkitaloihin toteutettuina maksavat kymmeniä tuhansia per paikka. Siinä sitten kaupunginosassa jossa reilusti yli puolet on autottomia maksaa kymmeniä tuhansia euroja parkkipaikasta jota ei tarvitse.
 
iLMAN AUTOA PÄRJÄÄ
Suomalainen ajaa keskimäärin 3 600 euron autolla. Trafikom esittää ruuhkien tarkoituksellista lisäämistä ja pysäköinnin hankalottamista(mm. kalliit pysäköintimaksut kaikkialle), jotta autoilijat ostaisivat uuden vähän kuluttavan auton tai menisivät julkisilla tai pyörillä ym. kevyen liikenteen keinoilla. Uskomatonta että liikkumista henkilöautoilla halutaan hidastaa ja hankaloittaa. lisää onnettomuuksia, lisää liikennekuolemia, lisää liikenteen ajankäyttöä, lisää työmatkoja, lisää turhaa polttoaineen kulutusta lisää tienkäyttäjien stressiä ja agressiivisuutta liikenteen takia. Kokoomus ja kepu haluaisivat tämän lisäksi myös tienkäyttömaksuTASAVEROn GPS-kyttäilyllä, esim. ehdotettu 10 €/100 km eli keskimääräisellä 10 000 km vuosiajolla 1 000 €/vuosi autoilun lisämaksuTASAVERO. Kepu kannatti lisäksi ajoneuvoveron 3x:stamista.
SE ON AIVAN oikein, että autoilijat vihdoinkin joutuisivat maksamaan omat kulunsa kaupunkiseuduilla. Pääkaupunkiseuduöla syntyy monen miljardien yksityiautoilun kustannukset mm. infra-, ympäristö- ja terveeyskustanuksissa. Lisäksi autoilijoilla on joka paikassa alihintaisia tai ilmaisia parkkipaikoja. Yhden katuparkkipaikan perustaminen ja ylläpitäminen maksaa kaupungin veronmaksajille 1000-1200 euroa vuodessa. Autoilevan naapurin autoton osakas maksaa naapurinsa peltilehmän säilytyksestä asunto-osakeyhtiön kiinteistöllä, asunnon korkeana hintana (noin +20%).

PYSYKÄÄ VITTU SIELLÄ pöheikössä, älkää tuilko keskuskaupunkiin aiheuttamaan kaupunkiasujille haittaa ja kustannuksia. Kuntaveroa keskuskaupunkiin maksaa vain kaupungissa asuvat, mutta esimerkiksi Helsingin autoilijoista on 2/3 ulkopaikkakuntalaisia, koska helsinkiläiset käyttävät paljon enemmän kevyttä ja joukkoliikennettä ja vähemmistä henkilöautoa.


Koska yksityisautoilijat alkavat maksaa todellisia kustannuksiaan? Markkinatalous ja peltilehmäadditio eivät sovi yhteen. Espoossa asuu niitä talousneroja, mutta kun pitäisi kohdentaa eli allokoida yksityisautoilun kustannukset oikeaan osoitteeseen, yhtäkkiä markkinatlous ja käyttäjä & saastuttaja maksaa -periaate onkin ihan epistä.
 

Yhteistyössä