Autoilua ja pysäköintiä halutaan hankaloittaa tahallaan. Uskomatonta!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eihän autoilua varsinaisesti olla kieltämässä, mutta se tehdään niin kalliiksi ja hankalaksi, ettei tavallisella palkansaajalla ole enää varaa autoilla. Rikkaita ja punavihreiden puolue-eliittiä tämä ei tietenkään koske.
Mitään radikaalia hinnankorotusta ei ole tulossa. Ei siis mitään sellaista, että kilometrin autoilu vaikkapa alkaisi maksaa euron. Tavallisella ihmisellä on siis edelleenkin halutessaan varaa autoon.
 
vierailija

Radanvarella Kivistössä ei pärjää ilman autoa. Hyvä esimerkki, että hyvätkään liikenneyhteydet eivät auta, jos ei ole palveluita.
On kaavoitettu liian syrjään ja liian harvaan, jotta autoilulle olisi tilaa. Pitäisi kaavoittaa tiiviisti ja mahdollisimman lähelle keskustaa, niin syntyisi lähipalveluita.
 
vierailija
Miten niin ei vie? Sama matka kesälläkin on töihin, päiväkotiin tai kauppaan. Lumi vain vaikeuttaa entisestään liikkumista.
Lumi hidastaa pyöräilyä vain marginaalisesti. Esimerkiksi oma 7 kilometrin työmatkani ei talvella vie kuin muutaman minuutin enemmän kuin mitä kesällä.

Eli siis aika ei ole mikään selitys sille, miksi pyöräily ei onnistuisi talvella vaikka se onnistuu kesällä.
 
Lumi hidastaa pyöräilyä vain marginaalisesti. Esimerkiksi oma 7 kilometrin työmatkani ei talvella vie kuin muutaman minuutin enemmän kuin mitä kesällä.

Eli siis aika ei ole mikään selitys sille, miksi pyöräily ei onnistuisi talvella vaikka se onnistuu kesällä.
Mitä tarkoittaa muutama minuutti? 5-10 min? Jos työmatka onkin 25 km, niin niin matka-aika pitenee jo huomattavasti. Muutenkin 25 km pyöräilyyn menee yli tunti yhteen suuntaan.
 
vierailija
Mitään polttoainekulujen triplaantumista ei ole suunnitteilla.

PS. Niin kauan kuin autoilun kulu ei ole nolla euroa katkaisee se monelta kyvyn rahoittaa autoilua.
Polttoaineiden hintojen korotukset ja kilometrimaksut tarkoittavat polttoainekulujen triplaantumista ja tuo on vasta alkua.

Onko enää varaa käydä töissä, viemässä lapsia harrastuksiin, sukuloida, viettää viikonloppuja kesämökillä. Vihervasemmiston mielestä tuo kaikki on turhaa ellet pysty kävelemään tai pyöräilemään.
 
vierailija
Millä ihmeen laskukaavalla noin oin?

Ja todella harvassa ovat ne, jotka pyöräilevät työmatkaa yhteensä 50 km joka päivä. Yleensä jos työmatka on 25 km niin vähintään osan matkaa mennään joukkoliikenteellä.
Oliskin joku bussi, joka menis just siihen aikaan sinne minne ite tarvis päästä töihin. Oli pelkkä vitsi, kun muutin nykyiselle paikkakunnalle ja sain kaupungilta ilmaiset bussiliput. Ajan kauemmin meiltä lähimmälle bussipysäkille mistä lähtee kaupunkiin linja-auto, kun itse kaupunkiin. Saati se, että pitäis vielä odottaa sitä bussia tiettyyn päivään ja kellon aikaan, ja ehkä joskus hyvällä tuurilla pääsis takas päin. Ei joka paikassa kerta kaikkiaan toimi julkinen liikenne. Ja se on kyllä totuus ettei kukaan polje 65 kilsaa töihin. Aika aikasin sais herätä aamulla, kun vuoro alkaa kuudelta. Ehkä ei tarvis nukkua ollenkaan, jos edellinen vuoro on ollut iltavuoro. :D Ja valitettavasti työkkäri sanoo, ettei 100 kilsaakaan oo työmatka eikä mikään, kun töitä pitää tehdä.
 
vierailija
Oliskin joku bussi, joka menis just siihen aikaan sinne minne ite tarvis päästä töihin. Oli pelkkä vitsi, kun muutin nykyiselle paikkakunnalle ja sain kaupungilta ilmaiset bussiliput. Ajan kauemmin meiltä lähimmälle bussipysäkille mistä lähtee kaupunkiin linja-auto, kun itse kaupunkiin. Saati se, että pitäis vielä odottaa sitä bussia tiettyyn päivään ja kellon aikaan, ja ehkä joskus hyvällä tuurilla pääsis takas päin. Ei joka paikassa kerta kaikkiaan toimi julkinen liikenne. Ja se on kyllä totuus ettei kukaan polje 65 kilsaa töihin. Aika aikasin sais herätä aamulla, kun vuoro alkaa kuudelta. Ehkä ei tarvis nukkua ollenkaan, jos edellinen vuoro on ollut iltavuoro. Ja valitettavasti työkkäri sanoo, ettei 100 kilsaakaan oo työmatka eikä mikään, kun töitä pitää tehdä.
Mitään 100 kilometrin rajaa ei ole olemassa. On aikaraja. Tosin eipä käytännössä kukaan työkkäristä töitä saa, joten ihan sama mitä rajoja heillä on.
 
vierailija
Polttoaineiden hintojen korotukset ja kilometrimaksut tarkoittavat polttoainekulujen triplaantumista ja tuo on vasta alkua.

Onko enää varaa käydä töissä, viemässä lapsia harrastuksiin, sukuloida, viettää viikonloppuja kesämökillä. Vihervasemmiston mielestä tuo kaikki on turhaa ellet pysty kävelemään tai pyöräilemään.
Missä kurjuudessa mahtavatkaan elää sadat tuhannet autottomat lapsiperheet tässä maassa. Mitään ei voi tehdän. Mihinkään ei voi mennä. Ja ai sitä häpeää kun joku huomaa, että ei ole autoa. Naapuritkin syyttävät ituhipiksi ja suvakiksi.
 

Yhteistyössä