vierailija
Eipäilenpä, että et ehdi 35 minuutissa Keravalta Katajanokalle varsinkaan pysäköinteineen ym.Pikainen google maps kertoi, että minä olisin yli 10 minuuttia aikaisemmin.
Eipäilenpä, että et ehdi 35 minuutissa Keravalta Katajanokalle varsinkaan pysäköinteineen ym.Pikainen google maps kertoi, että minä olisin yli 10 minuuttia aikaisemmin.
Tai sitten autoilija on juuttunut ruuhkaan ja kun joskus 1,5 tunnin päästä on perillä, niin ei löydä pysäköintipaikkaa.Samaan aikaan autoilija on jo matkalla takaisin Keravalle.
Ei kartan mukaan siltä näytä. 50% prosentin molemmin puolin ovat luvut kummassakin paikassa. Useimmissa kaupunginosissa yli 50%.Länsi- ja Itä-Helsingin välillä on selvä ero autojen omistuksessa.
Ei talouksia, vaan asukkaita.Suurimmassa osassa Helsinkiä siis yli puolet talouksista on autottomia. Osalla alueista jopa yli 70%.
Itä-Helsinki ei näissä luvuissa erityisemmin poikkea Länsi-Helsingistä, vaikka persujen teesien mukaan autottomuus on merkki köyhyydestä.
Satunnaisena huomiona vielä niinkin kaukana kuin Hyvinkään keskusta-alueella 40% talouksista on autottomia.
Länsi-Helsinki on paljon tummemmalla sinisellä.Ei kartan mukaan siltä näytä. 50% prosentin molemmin puolin ovat luvut kummassakin paikassa. Useimmissa kaupunginosissa yli 50%.
Helsingissä liikennekelpoisten autojen lukumäärä on vain kolmasosa asukasluvusta.Ei talouksia, vaan asukkaita.
Tämä ei edelleenkään selitä, miksi Etelä-Helsingissä on paljon autoja.Helsingissä liikennekelpoisten autojen lukumäärä on vain kolmasosa asukasluvusta.
Ei ole esim. Jätkäsaari-Haaga-akseli.Länsi-Helsinki on paljon tummemmalla sinisellä.
Jos katsotaan vihreää karttaa (jossa on vain yksityistalouksien autot) niin Ullanlinnan–Eiran suunnalla on melko lailla täsmälleen sama autotiheys kuin Itäkeskuksen suunnalla.Tämä ei edelleenkään selitä, miksi Etelä-Helsingissä on paljon autoja.
Pari aluetta lännessä, mutta kokonaiskuva on sinisempi.Ei ole esim. Jätkäsaari-Haaga-akseli.
Sitä paitsi siellä on myös se vihreä kartta joka kertoo kotitalouksista eikä siis firmojen autoista yms.
Eli miksi Etelä-Helsingissä on niin paljon autoja? Eihän siellä pitäisi olla yhtään.Jos katsotaan vihreää karttaa (jossa on vain yksityistalouksien autot) niin Ullanlinnan–Eiran suunnalla on melko lailla täsmälleen sama autotiheys kuin Itäkeskuksen suunnalla.
80€ löytää aina pysäköintipaikan.Tai sitten autoilija on juuttunut ruuhkaan ja kun joskus 1,5 tunnin päästä on perillä, niin ei löydä pysäköintipaikkaa.
Täällä ei ole pystynyt pyöräilemään aikuiset eikä tenavat viimeiseen vikkoon. Työnantajalle ei kuitenkaan kelpaa vastaukseksi se, ettei pyörä kulje lumessa 30 kilometriä, ellei sitten halua heittäytyä yhteiskunnan elätiksi, mikä tuntuu autottomuutta ajavalla pössyttelykansalaisilla olevan yhteinen nimittäjä.Kokoontaitettavia pyöriä on olemassa jotka mahtuvat bussiin.
Tenavat voivat pyöräillä itse tai olla sinun pyöräsi kyydissä.
Missä ihmeessä oikein asut jos ei ole aurattua tietä 30 kilometrin säteellä?Täällä ei ole pystynyt pyöräilemään aikuiset eikä tenavat viimeiseen vikkoon. Työnantajalle ei kuitenkaan kelpaa vastaukseksi se, ettei pyörä kulje lumessa 30 kilometriä, ellei sitten halua heittäytyä yhteiskunnan elätiksi, mikä tuntuu autottomuutta ajavalla pössyttelykansalaisilla olevan yhteinen nimittäjä.
Lunta on tiellä, vaikka olisi aurattu. Ei teitä niin putipuhtaaksi saa, aina jää lunta. Eikä aurauskalusto ole odottamassa tien päässä, kun uutta lunta sataa. Täälläkin saatetaan tulla vasta illalla auraamaan, vaikka yöllä ja aamulla on satanut kymmeniä senttejä.Missä ihmeessä oikein asut jos ei ole aurattua tietä 30 kilometrin säteellä?
Moottorikelkoillako kuljette?
Entä sitten vaikka on lunta tiellä? Ei se ajoa estä, kunhan ei ole ylettömästi pehmeää lunta.Lunta on tiellä, vaikka olisi aurattu. Ei teitä niin putipuhtaaksi saa, aina jää lunta. Eikä aurauskalusto ole odottamassa tien päässä, kun uutta lunta sataa. Täälläkin saatetaan tulla vasta illalla auraamaan, vaikka yöllä ja aamulla on satanut kymmeniä senttejä.
Hassua, että tällaista pitää selittää jollekin.
Kehä kolmosen ulkopuolella elää suuri määrä autottomia perheitä.Ihme jankkausketju. Hommatkaapa perhe ja muuttakaa kehäkolmosen ulkopuolelle, niin näette miten oikeassa elämässä hommat etenee.
Miksi haluat vetää kaiken äärimmäisyyksiin?Öö joki tarjos taksia siihen, kun pitää päästä mustikkametsään.
Saastuttaahan se taksikin? Miten se saaste eroaa oman auton saasteista? Jos kaikki menis taksilla metsään, niin takseja tarvittais lisää
Taksi vähintään tuplasaastuttaa tavalliseen henkilöautoon verrattuna. Se ajaa tyhjänä sinne, mistä maksettu matka alkaa, suorittaa ajon, ja palaa taas tyhjänä odottamaan seuraavaa asiakasta. Odottaessa auto on tyhjäkäynnillä, jottei kuski palelisi.Öö joki tarjos taksia siihen, kun pitää päästä mustikkametsään.
Saastuttaahan se taksikin? Miten se saaste eroaa oman auton saasteista? Jos kaikki menis taksilla metsään, niin takseja tarvittais lisää
Monet ihmiset taas eivät pyöräile talvella, koska se koetaan hankalana. Se, että sinulle ei ole ollut pyöräily mahdotonta, ei tarkoita, että muilla ei olisi.Entä sitten vaikka on lunta tiellä? Ei se ajoa estä, kunhan ei ole ylettömästi pehmeää lunta.
Monet ihmiset todistettavasti pyöräilevät talvella. Itsekin olen tehnyt niin kymmeniä vuosia, eikä koskaan ole tullut vastaan sellaista keliä, että olisi ollut pyöräily mahdotonta.
Eihän autoilua varsinaisesti olla kieltämässä, mutta se tehdään niin kalliiksi ja hankalaksi, ettei tavallisella palkansaajalla ole enää varaa autoilla. Rikkaita ja punavihreiden puolue-eliittiä tämä ei tietenkään koske.Voi hyvänen aika, mitä mustavalkoisuutta taas. Kaikkea autoilua ei kukaan ole kieltämässä vaikka jokunen parkkipaikka kalliimmaksi tulisikin tai lakkaisi olemasta. Meidän perheessä on kaksi autoa, toinen on tällä hetkellä periaatteessa turha. Jos sen pitäminen muuttuu yhtään kalliimmaksi niin pistän myyntiin.