Autoilua ja pysäköintiä halutaan hankaloittaa tahallaan. Uskomatonta!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Miettikää tarkkaan, ketä äänestätte kuntavaaleissa. Suomi on iso maa, jossa etäisyydet ovat pitkiä, ja auto on välttämätön monelle perheelle. Ajatus, että ihmiset vaihtaisivat 30 000 euron sähköautoon, kun nykyinen auto on 3 000 euroa maksanut, on naurettava.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja KalaMies
Miettikää tarkkaan, ketä äänestätte kuntavaaleissa. Suomi on iso maa, jossa etäisyydet ovat pitkiä, ja auto on välttämätön monelle perheelle. Ajatus, että ihmiset vaihtaisivat 30 000 euron sähköautoon, kun nykyinen auto on 3 000 euroa maksanut, on naurettava.
Tuommoinen raitiovaunu ei maksa itseään ikinä takaisin elinkaarensa aikana Turussa tai Nääsholessa. Mistä ne rahat revitään, taikaseinästä? Ainakin Turun talous on aivan kuralla, joten veroja korotetaan ja kaikesta rankaistaan
 
Haluat siis vähentää joukkoliikenteen houkuttelevuutta ja siten lisätä autoilijoiden määrää.

Eivätkä ne bussit edes tule halvemmiksi pidemmän päälle, kun niitä tarvitaan niin paljon enemmän kuin ratikoita, johtuen pienestä matkustajakapasiteetista ja lyhyestä käyttöiästä.
Sano miten se ratikkalinja Turun Varissuolta satamaan hyödyntää muita kuin matujen loppusijoittamista Varissuolle?
 
vierailija
Miettikää tarkkaan, ketä äänestätte kuntavaaleissa. Suomi on iso maa, jossa etäisyydet ovat pitkiä, ja auto on välttämätön monelle perheelle. Ajatus, että ihmiset vaihtaisivat 30 000 euron sähköautoon, kun nykyinen auto on 3 000 euroa maksanut, on naurettava.
Vihervasemmisto Helsingin kaupunkivaltuustossa on tietääkseni suunnitellut jopa 5 euron hintaa bensalitralle. Silloin Savukosken mummon olisi pakko alkaa hiihtöä 70 kilometriä kirkolle. Älkää äänestäkö vihervasemmistoa!
 
Vihervasemmisto Helsingin kaupunkivaltuustossa on tietääkseni suunnitellut jopa 5 euron hintaa bensalitralle. Silloin Savukosken mummon olisi pakko alkaa hiihtöä 70 kilometriä kirkolle. Älkää äänestäkö vihervasemmistoa!
Helsingissä tuolla ei ole merkitystä, mutta Savukoskella on. Julkista liikennettä on loppujen lopuksi vain hyvin harvassa kaupungissa.
 
vierailija
Sano mistä ne rahat revitään, kun suomalaiset lopettaa autoilun?
Lopettavat autoilun?

Jos autoilu oikeasti loppuisi, niin se tarkoittaisi kunnille suurta säästöä. Liikenneväylien rakentaminen ja liikenteen ylläpito halpenisi huomattavasti ja voitaisiin siirtyä tiiviiseen kaavoittamiseen joka helpottaa palveluiden järjestämistä ja kunnallistekniikan rakentamista.

Toki voi olla, että kunnan saamat valtionosuudet laskisivat jonkin verran, mutta edellä mainitut säästöt kompensoisivat sen kyllä.
 
Lopettavat autoilun?

Jos autoilu oikeasti loppuisi, niin se tarkoittaisi kunnille suurta säästöä. Liikenneväylien rakentaminen ja liikenteen ylläpito halpenisi huomattavasti ja voitaisiin siirtyä tiiviiseen kaavoittamiseen joka helpottaa palveluiden järjestämistä ja kunnallistekniikan rakentamista.

Toki voi olla, että kunnan saamat valtionosuudet laskisivat jonkin verran, mutta edellä mainitut säästöt kompensoisivat sen kyllä.
N. 60% autoilijoilta kerättävistä maksuista keskitetään muualle kuin väyläverkoston kunnossapitoon.
 
Kuten esimerkiksi väyläverkoston rakentamiseen sekä autoilun oheishaittojen kuten yhdyskuntarakenteen hajautumisen, ympäristön pilaantumisen ja onnettomuuksien kuluihin.
No mutta linkkaa tähän todistusaineistoa ettei yksityisautoilu olisi taloudellisesti kannattavaa Suomen valtiolle. Mikäli sen todistat, niin lupaan alkaa äänestämään vihreitä, mennä kanssasi naimisiin, myydä auton pois ja kulkea munamankelilla kesät/talvet ja alkaa kasvissyöjäksi.
 
vierailija
Haluat siis vähentää joukkoliikenteen houkuttelevuutta ja siten lisätä autoilijoiden määrää.

Eivätkä ne bussit edes tule halvemmiksi pidemmän päälle, kun niitä tarvitaan niin paljon enemmän kuin ratikoita, johtuen pienestä matkustajakapasiteetista ja lyhyestä käyttöiästä.
Bussit ovat ylivertaisia muuten. Niiden reittejä voidaan muuttaa lennosta ja niitä voidaan huoltaa missä tahansa kenen tahansa mekaanikon toimesta. Ne pystyvät kiertämään esteitä. Ja se kapasiteettiongelmakin on ratkaistavissa lisäämällä linja-autojen määrää ruuhka-aikana. Ruuhka-ajan ulkopuolella taas pienempi kapasiteetti on vain etu. Ei tyhjänä ajavasta raitiovaunusta ole mitään hyötyä.
 
vierailija
Cityvihreiden vieraantuminen oikeasta elämästä oli pitkään vitsi, mutta nyt siitä on tullut todellisuutta. Tuntuu ihan oikeasti, että tämä tietty porukka ei kykene hahmottamaan elämää asvaltin ulkopuolella. Asia olisi ihan ok, jos se perustuisi aitoon tahtotilaan. Sanottaisiin suoraan, että emme halua että maaseudulla eletään. Maaseudusta tehdään luonnonsuojelualuetta. Sen jälkeen ihmiset voisivat päättää haluavatko äänestää tuollaista porukkaa.

Mutta kun asiaa ei tuoda virallisesti agendalle, vaan ankeutetaan pikkuhiljaa ihmisten elämää kunnes lopulta joskus vuonna 2100 on pakko lopettaa eläminen kaupunkien ulkopuolella, ihmisille tapahtuu sama efekti kuin rupikonnalle kattilassa. Veden kiehumista ei huomaa. Elämänlaatu kyllä heikkenee jatkuvasti, mutta kukapa ihan oikeasti muistaa esim. 20 vuoden takaisia ja pystyy aidosti vertaamaan. Ankeuttamisen politiikka jatkuu jatkumistaan kunnes raja tulee vastaan. Kyllä Suomestakin vielä kehitysmaa saadaan. Ei se ole mikään luonnonlaki, että meillä on teollisuutta ja hyvinvointia tässä maassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Bussit ovat ylivertaisia muuten. Niiden reittejä voidaan muuttaa lennosta ja niitä voidaan huoltaa missä tahansa kenen tahansa mekaanikon toimesta. Ne pystyvät kiertämään esteitä. Ja se kapasiteettiongelmakin on ratkaistavissa lisäämällä linja-autojen määrää ruuhka-aikana. Ruuhka-ajan ulkopuolella taas pienempi kapasiteetti on vain etu. Ei tyhjänä ajavasta raitiovaunusta ole mitään hyötyä.
Sellainen joukkoliikenne jonka reittiä voidaan muuttaa lennosta on aika epäluotettavaa ja ei-ennustettavaa, eli huonosti palvelevaa. Aivan erityisesti sellaisen joukkoliikenteen varaan ei juuri voi perustaa uutta maankäyttöä jos ei voida olla suhteellisen varmoja siitä, että joukkoliikennepalvelua on samalla paikalla tarjolla vuosikymmeniksi eteenpäin.

Bussien jonouttamisesta ruuhka-aikana ei ole hyötyä, kuten ei myöskään siitä, että ne samat bussit seisovat varikolla loppuajan.
 
vierailija
Cityvihreiden vieraantuminen oikeasta elämästä oli pitkään vitsi, mutta nyt siitä on tullut todellisuutta. Tuntuu ihan oikeasti, että tämä tietty porukka ei kykene hahmottamaan elämää asvaltin ulkopuolella. Asia olisi ihan ok, jos se perustuisi aitoon tahtotilaan. Sanottaisiin suoraan, että emme halua että maaseudulla eletään. Maaseudusta tehdään luonnonsuojelualuetta. Sen jälkeen ihmiset voisivat päättää haluavatko äänestää tuollaista porukkaa.

Mutta kun asiaa ei tuoda virallisesti agendalle, vaan ankeutetaan pikkuhiljaa ihmisten elämää kunnes lopulta joskus vuonna 2100 on pakko lopettaa eläminen kaupunkien ulkopuolella, ihmisille tapahtuu sama efekti kuin rupikonnalle kattilassa. Veden kiehumista ei huomaa. Elämänlaatu kyllä heikkenee jatkuvasti, mutta kukapa ihan oikeasti muistaa esim. 20 vuoden takaisia ja pystyy aidosti vertaamaan. Ankeuttamisen politiikka jatkuu jatkumistaan kunnes raja tulee vastaan. Kyllä Suomestakin vielä kehitysmaa saadaan. Ei se ole mikään luonnonlaki, että meillä on teollisuutta ja hyvinvointia tässä maassa.
On ehdotettu sitä, että autoilun verotus olisi maaseudulla pieni ja kaupungeissa suuri. Mutta sekään ei persuille kelpaa, koska silloin peltilehmään täytyisi asentaa GPS-palikka.
 

Yhteistyössä