Autoilua ja pysäköintiä halutaan hankaloittaa tahallaan. Uskomatonta!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kovasti nykyhallitus vakuuttaa että haja-asutusalueilla asujat tullaan huomioimaan, mutta kyse on tässä vaiheessa sanahelinästä.
SDP:n uusin aivopieru estää tappioita kunnallisvaaleissa.
Vaalien jälkeen perseet tervataan, polttoaineiden hinnat tulevat nousemaan ja todennäköisesti myös muut autoiluun liittyvät verot.
Täytyyhän sitä jotenkin kompensoida rikkaiden saamaa 4000 euron sähköautotukea ja halvempia veroja.
 
vierailija
Se ei ole maaseutua. Kirkonkylä on jo kaupunkimaista ympäristöä.

Jotkut haluavat asua maalla. Jotkut haluavat kasvattaa lapsensa lähellä luontoa, kyläkoulussa ja ilman kaupungin haittoja.
Heillä on kenties talo maalla, jota olisi sääli myydä vieraille, tai antaa usein hämärienkin vuokralaisten temmellyskentäksi.
Jos asuu vaikka kilometrin verran kirkonkylän ulkopuolella, niin se on yleensä jo aivan maaseutumaista ympäristöä, vaikka onkin suuruusluokkaa 5 minuutin polkupyörämatkan päässä palveluista.

Kyläkouluja taas ei kohta ole oikein missään, poislukien jotkut lestadiolaiskunnat. 95%:ssä tapauksista maaseudun koululaiset kuljetetaan koulukyydillä kirkonkylään.
 
vierailija
Ei kukaan ole sanonut, että korvessa asuvilta pitäisi saada autot pois.
Jos autoilun kustannukset nousevat liikaa, ihmisille ei jää muita vaihtoehtoja kuin luopua autoilusta.
Milläs sitten kuljetaan töihin, viedään lapset kouluun ja harrastustoimintaan, käydään kaupassa ym.
EI syömisestäkään voi jatkuvasti lapsiperheessä tinkiä, että vanhemmat saavat ostettua bensaa päästäkseen töihin.
Samat rahat saa siinä tapauksessa jäämällä kotiin, kuin että maksaa palkastaan valtaosan autoilukustannuksiin.
 
vierailija
Hyvin taas lähtee lapasesta. Kaikki asuu jossain korvessa ja ovat yksinhuoltajia päiväkoti-ikäiselle lapsilaumalle. (Mutta lähin mustikkametsä on silti 15 kilometrin päässä) Ja töissä käydään tietysti juuri ydinkeskustassa mistä nyt joka ikinen parkkipaikka on hävitetty.
 
vierailija
Jos autoilun kustannukset nousevat liikaa, ihmisille ei jää muita vaihtoehtoja kuin luopua autoilusta.
Milläs sitten kuljetaan töihin, viedään lapset kouluun ja harrastustoimintaan, käydään kaupassa ym.
EI syömisestäkään voi jatkuvasti lapsiperheessä tinkiä, että vanhemmat saavat ostettua bensaa päästäkseen töihin.
Samat rahat saa siinä tapauksessa jäämällä kotiin, kuin että maksaa palkastaan valtaosan autoilukustannuksiin.
Jos bensalitran hinta nousee 40 senttiä, niin se tarkoittaa päätähuimaavaa kenties jopa 1,50 euron kustannuslisää 100 kilometrin mittaiseen maaseutuautoiluun.

Toki jos autoilu oikeasti loppuu tuon takia tyystin, niin eiköhän sitten järjesty korvaavia liikkumistapoja. Vanhempi väki muistaakin vielä sen ajan, kun joka paikkaa ei ollut pakko päästä autolla. Ja ihmiset kekseliäinä otuksina keksivät kaikenlaista, muutakin kuin konttaamisen jota palstapersut ovat ehdottaneet autoilulle vaihtoehdoksi.
 
vierailija
Hyvin taas lähtee lapasesta. Kaikki asuu jossain korvessa ja ovat yksinhuoltajia päiväkoti-ikäiselle lapsilaumalle. (Mutta lähin mustikkametsä on silti 15 kilometrin päässä) Ja töissä käydään tietysti juuri ydinkeskustassa mistä nyt joka ikinen parkkipaikka on hävitetty.
No ei nyt mun mielestä ollu semmonen keskustelu... Ja meillä ainakin minä olen se joka lapset kuskaa hoitoon, koska hoito on mun työmatkan varrella. Kouluun ei aina lapsi saa kyytiä, jos tie on siinä kunnossa ettei bussikuski uskalla ajaa täällä isolla bussilla. Siinä kohtaa on valitettavasti vietävä itse. Ja työpaikka nyt sattuu olemaan vähän kauempana, koska asuin ennen äitiyslomaa lähempänä, kunnes halusin muuttaa tottakai miehen kanssa yhteen. Ja mikä muu vaihtoehto olisi ollut järkevä kuin miehen maatila. Aina asiat ei oo niin yksinkertaisia. Että myydään tosta noin vaan tilat ja kaikki pois ja muutetaan kaupunkiin. Jos kaikki sen tekis, niin kukahan kumma sitä ruokaa viljelis...? Mutta se on tosi, että jos kamalasti kaikki autoilun kulut nousee, niin on pakko miettiä, että laitetaan yksi auto pois ja toinen jää vallan kotiin, eikä molemmat tee sitten myös ulkopuoliselle töitä. En tuomitse, jos joku asuu kaupungissa, mutta eikö siellä nyt olis helpointa ensin ajaa autoilu alas.
 
Hyvin taas lähtee lapasesta. Kaikki asuu jossain korvessa ja ovat yksinhuoltajia päiväkoti-ikäiselle lapsilaumalle. (Mutta lähin mustikkametsä on silti 15 kilometrin päässä) Ja töissä käydään tietysti juuri ydinkeskustassa mistä nyt joka ikinen parkkipaikka on hävitetty.
Yksinhuoltajia on paljon pienten lasten vanhemmissa.
Tää kylä antaa työpaikan ehkä n.10-20 ihmiselle, jos ei jyväjemmareita lasketa.
N.50-100 ihmistä käy muualla töissä, taipaleiden takana.
 
vierailija
Hyvin taas lähtee lapasesta. Kaikki asuu jossain korvessa ja ovat yksinhuoltajia päiväkoti-ikäiselle lapsilaumalle. (Mutta lähin mustikkametsä on silti 15 kilometrin päässä) Ja töissä käydään tietysti juuri ydinkeskustassa mistä nyt joka ikinen parkkipaikka on hävitetty.
Lähtee se vähän vastapuolellakin.
Kaikki asuvat suurten kaupunkien keskustoissa tai laitamien lähiöissä, joista pääsee alta puolen tunnin odotuksella seuraavaan linkkaan tai metroon.
Lasten hoitoon vieminen onnistuu suitsait siinä matkalla pysäkille ja korttelista löytyy ääs market liideli.
Harrastuspaikat ovat kävelymatkan päässä tai niihin lapsoset lähetetään uusssuomalaisella turvallisella taksilla varustekasseineen.

Kaupunkien keskustat ovat täynnä erikoisalojen liikkeitä ja iloinen naurunremakka kuuluu etnisten ravintoloiden terasseilta kesät talvet.
Itse asiassa toi dystopia kuvaa aika hyvin arkkitehtitoimistojen havainnekuvia kun ne haluavat rakentaa uutta lähiöhelvettiä jonnekin ostamalleen joutomaalle.
 
Nii ja paljon on n. 75-vuotiaita jotka vielä pystyvät asumaan kotona ja ajamaan autoa.

Äsh. Pyörän selkään vaan ja taiteilemaan jäisille teille.

Tai eiku joooo! Se valmiiks väsyny fillaroiva mamma voi tietty työ-ja päikkymatkallaan kuomukärrissä tuoda vanhemmilleen ruuat, omien ruokiensa ohella.
Problem solved.
 
vierailija
Nii ja paljon on n. 75-vuotiaita jotka vielä pystyvät asumaan kotona ja ajamaan autoa.

Äsh. Pyörän selkään vaan ja taiteilemaan jäisille teille.

Tai eiku joooo! Se valmiiks väsyny fillaroiva mamma voi tietty työ-ja päikkymatkallaan kuomukärrissä tuoda vanhemmilleen ruuat, omien ruokiensa ohella.
Problem solved.
Hommaa sähköpyörä nastarenkailla niin kuomukärri kiitää kovaa vauhtia ylä- ja alamäet eikä reidet rasitu.
 
vierailija
Jos persut saisivat päättää, niin tamperelaisten perheiden tulisi jatkossakin ajaa henkilöautolla eivätkä pääsisi ratikan kyytiin. Persut vastustavat ratikkaa ja muita joukkoliikennepanostuksia.
 
vierailija
Hommaa sähköpyörä nastarenkailla niin kuomukärri kiitää kovaa vauhtia ylä- ja alamäet eikä reidet rasitu.
Jospa vaan jäädään kaikki kotiin?
Siinä vaiheessa kun ituhipiltä aletaan vähentämään sossumasseja ja joutuu tekemään jotakin toimeentulonsa eteen, voidaan sitten tulla vittuilemaan että ostat siihen mummopyörääri vaan nastat ja painat aamusta iltaan työtäsi vaikka riksakuskina.
Meillä on jo se eläke hankittuna, otetaan lungisti ja poltetaan bensaa :)
 
vierailija
Nii ja paljon on n. 75-vuotiaita jotka vielä pystyvät asumaan kotona ja ajamaan autoa.

Äsh. Pyörän selkään vaan ja taiteilemaan jäisille teille.

Tai eiku joooo! Se valmiiks väsyny fillaroiva mamma voi tietty työ-ja päikkymatkallaan kuomukärrissä tuoda vanhemmilleen ruuat, omien ruokiensa ohella.
Problem solved.
Nämä vanhukset ei varmaankaan ole niitä keskustan työpaikkojen parkkipaikkoja viemässä
 
vierailija
Jos persut saisivat päättää, niin tamperelaisten perheiden tulisi jatkossakin ajaa henkilöautolla eivätkä pääsisi ratikan kyytiin. Persut vastustavat ratikkaa ja muita joukkoliikennepanostuksia.
Joo niinhän se on.
Vittu vapaaksi, viinaa kaikille, metro Kuusamoon.
Perussuomalaiset vastustavat raitoiteiden rakentamista asukasmääriltään pieniin kaupunkeihin niiden kustannusten vuoksi.
Tampereen kokoisessa kaupungissa olisi aivan riittävää lisätä retikan rakentamiseen menevillä miljoo
Nämä vanhukset ei varmaankaan ole niitä keskustan työpaikkojen parkkipaikkoja viemässä
Eivät, mutta ovat kuluttajia jotka pitävät kaupunkien keskustoja osaltaan elinvoimaisina.
Jos autoilusta tehdään kaupunkien keskustoissa liian hankalaa ja pysäköinnistä yberkallista, ihmiset ajavat mieluummin ostoksille sinne peltomarkettiin ja kaupunkien keskustat autioituvat, kuten on jo käymässä autovihamielisimmissä kaupungeissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Joo niinhän se on.
Vittu vapaaksi, viinaa kaikille, metro Kuusamoon.
Perussuomalaiset vastustavat raitoiteiden rakentamista asukasmääriltään pieniin kaupunkeihin niiden kustannusten vuoksi.
Tampereen kokoisessa kaupungissa olisi aivan riittävää lisätä retikan rakentamiseen menevillä miljoo

Eivät, mutta ovat kuluttajia jotka pitävät kaupunkien keskustoja osaltaan elinvoimaisina.
Jos autoilusta tehdään kaupunkien keskustoissa liian hankalaa ja pysäköinnistä yberkallista, ihmiset ajavat mieluummin ostoksille sinne peltomarkettiin ja kaupunkien keskustat autioituvat, kuten on jo käymässä autovihamielisimmissä kaupungeissa.
Jos joukkoliikenteen käytöstä tehdään kovin ei-houkuttelevaa esimerkiksi korvaamalla ratikat savuttavien bussien kolonnilla ja päästämällä joukkoliikennekaduille paljon autoja, niin joukkoliikenteen käyttö laskee.
 
vierailija
Joo niinhän se on.
Vittu vapaaksi, viinaa kaikille, metro Kuusamoon.
Perussuomalaiset vastustavat raitoiteiden rakentamista asukasmääriltään pieniin kaupunkeihin niiden kustannusten vuoksi.
Tampereen kokoisessa kaupungissa olisi aivan riittävää lisätä retikan rakentamiseen menevillä miljoo

Eivät, mutta ovat kuluttajia jotka pitävät kaupunkien keskustoja osaltaan elinvoimaisina.
Jos autoilusta tehdään kaupunkien keskustoissa liian hankalaa ja pysäköinnistä yberkallista, ihmiset ajavat mieluummin ostoksille sinne peltomarkettiin ja kaupunkien keskustat autioituvat, kuten on jo käymässä autovihamielisimmissä kaupungeissa.
Hmmm. Kun esim käyn vanhassa Porvoossa en tietenkään kuvittele että minun pitäisi päästä joka kaupan eteen autolla. Uudempiakaan kaupunkeja ei ole sunnitelteltu näille automäärille
 

Yhteistyössä