Suurissa asutuskeskuksissa joukkoliikenne toimii jollakin tavalla, mutta asutuskeskusten ulkopuolella se ei toimi.
Vihervasemmisto odottaa kunnallisvaalien jälkeiseen aikaan kunnes polttoaineiden hinnankorotukset laitetaan voimaan ja aletaan urakalla maksattamaan rikkaiden sähköautoilua köyhemmällä kansanosalla.
Jo nyt hyvin toimeentuleville annetaan veronmaksajien rahoista 4000 euroa romutuspalkkion muodossa kun he ostavat sähköautoja, joihin heillä olisi kyllä varaa ilman muiden veronmaksajien tukea.
Jos yksityisautoilu saadaan niin kalliiksi, ettei köyhillä ole enää varaa ajaa niillä, mistähän vihervasemmisto aikoo kerätä yksityisautoilusta saadut 8 miljardia euroa vuodessa?
Nostamalla edelleen polttoaineiden hintoja?
Leikkaamalla sosiaalituista, työttömyyskorvauksista?
Korottamalla veroja?
Polttoaineiden hinnankorotukset eivät nosta yksinomaan henkilöautoilun hintaa, vaan se nostaa kuljetuksien hintaa myös raskaassa liikenteessä, rekoissa, linja-autoissa.
Suomessa tavarat kulkevat kauppoihin ja kuluttajille rekkojen välistyksellä, toisin sanoen polttoaineen hinnankorotukset täytyy sisällyttää tuotteiden hintoihin, että kuljetusala säilyy elinkelpoisensa ja kilpailukyisenä.
Joukkoliikennekään ei voi kuljettaa ihmisiä tappiolla, joten joukkoliikenteen lippujen hinnat nousevat samaan tahtiin polttoaineiden hinnankorotusten kanssa.
Jo nyt on nähtävissä ilmiö kaupunkien keskustojen autioitumisesta mitä vaikeammaksi autoilu niissä tehdään ja kun katselette kotikaupunkinne tyhjiä keskustan liikehuoneistojen määrää ja keskustan parhaille paikoille nousseita kirpputoreja, tiedätte mihin viherkomukoiden tie johtaa.
Kantasuomalaiset eivät enää käy keskustoissa asioimassa, peltomarketteja nousee entistä enemmän kaupunkien laidoille ja keskusta-alue jää krappiksille, nisteille ja uustulokkaiden temmellyskentäksi.
Menkää nyt hyvät ihmiset äänestämään kunnallisvaaleissa ja poistakaa vallasta nämä hullut uuskommunistit.