Autoilua ja pysäköintiä halutaan hankaloittaa tahallaan. Uskomatonta!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Suomalainen ajaa keskimäärin 3 600 euron autolla. Trafikom esittää ruuhkien tarkoituksellista lisäämistä ja pysäköinnin hankalottamista(mm. kalliit pysäköintimaksut kaikkialle), jotta autoilijat ostaisivat uuden vähän kuluttavan auton tai menisivät julkisilla tai pyörillä ym. kevyen liikenteen keinoilla. Uskomatonta että liikkumista henkilöautoilla halutaan hidastaa ja hankaloittaa. lisää onnettomuuksia, lisää liikennekuolemia, lisää liikenteen ajankäyttöä, lisää työmatkoja, lisää turhaa polttoaineen kulutusta lisää tienkäyttäjien stressiä ja agressiivisuutta liikenteen takia. Kokoomus ja kepu haluaisivat tämän lisäksi myös tienkäyttömaksuTASAVEROn GPS-kyttäilyllä, esim. ehdotettu 10 €/100 km eli keskimääräisellä 10 000 km vuosiajolla 1 000 €/vuosi autoilun lisämaksuTASAVERO. Kepu kannatti lisäksi ajoneuvoveron 3x:stamista.
 
vierailija
Yksityisautoilu on mm. tilankäytön, saasteiden ja kansanterveyden kannalta selkeästi haitallisin liikennemuoto. Ihan hyvä vaan, että sitä pyritään vähentämään.

Vaikka persut tietysti tulkitsevat pienimmänkin vähentämisyrityksen samana kuin että yksityisautoilu yritettäisiin kieltää.
 
vierailija
Yksityisautoilu on mm. tilankäytön, saasteiden ja kansanterveyden kannalta selkeästi haitallisin liikennemuoto. Ihan hyvä vaan, että sitä pyritään vähentämään.

Vaikka persut tietysti tulkitsevat pienimmänkin vähentämisyrityksen samana kuin että yksityisautoilu yritettäisiin kieltää.
Yksityisautoilu tulee kielletyksi niiltä joilla ei ole enää varaa maksaa autoilun entisestään kohoavia kustannuksia. Esim polttoainekustannukset näyttävät näin aluksi kolminkertaistuvan.
Rikkaille se on lottovoitto kun köyhät eivät tuki liikennettä, mutta muille se merkitsee elintason laskua ja jostain muualta ne autoilusta vuosittain kerätyt 8000 miljoonaa euroa on verotettava tai sitten tulonsiirtoja karsittava.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
vierailija
Yksityisautoilu tulee kielletyksi niiltä joilla ei ole enää varaa maksaa autoilun entisestään kohoavia kustannuksia. Esim polttoainekustannukset näyttävät näin aluksi kolminkertaistuvan.
Rikkaille se on lottovoitto kun köyhät eivät tuki liikennettä, mutta muille se merkitsee elintason laskua ja jostain muualta ne autoilusta vuosittain kerätyt 8000 miljoonaa euroa on verotettava tai sitten tulonsiirtoja karsittava.
Jos ei kannata maksaa suurempaa hintaa yksityisautoilusta, niin yleensä se on merkki siitä, että sille yksityisautoilulle ei alun perinkään ole ollut kovin suurta tarvetta. Eli siis tyypillisesti muiden liikennemuotojen käyttöön siirtyminen onnistuu helposti.

Se, että autoilu vähenee ei tarkoita "elintason laskua" eikä "8000 miljoonan euron" menetystä muuta kuin persujen mielikuvituksessa.
 
vierailija
Jos ei kannata maksaa suurempaa hintaa yksityisautoilusta, niin yleensä se on merkki siitä, että sille yksityisautoilulle ei alun perinkään ole ollut kovin suurta tarvetta. Eli siis tyypillisesti muiden liikennemuotojen käyttöön siirtyminen onnistuu helposti.
Se, että autoilu vähenee ei tarkoita "elintason laskua" eikä "8000 miljoonan euron" menetystä muuta kuin persujen mielikuvituksessa.
Niin, sinä et siis näe töihin menemistä "kovin suurena tarpeena". Varmasti kaikki siipeilijät ajattelevat niin.

Toki jos on tottunut vain maleksimaan kotona, kuten sinä nähtävästi olet, niin eihän se auyoilun loppuminen laske elintasoa, muuten kuin tulonsiirtojen loppumisena.

Maaseudun kiinteistöjen arvot romahtavat vihreässä unelmassa. Muistakaa se huhtikuun kuntavaaleissa.
 
vierailija
Niin, sinä et siis näe töihin menemistä "kovin suurena tarpeena". Varmasti kaikki siipeilijät ajattelevat niin.

Toki jos on tottunut vain maleksimaan kotona, kuten sinä nähtävästi olet, niin eihän se auyoilun loppuminen laske elintasoa, muuten kuin tulonsiirtojen loppumisena.

Maaseudun kiinteistöjen arvot romahtavat vihreässä unelmassa. Muistakaa se huhtikuun kuntavaaleissa.
Jos töihin ei järkevästi pääse kuin autolla, niin toki sinne voi ja kannattaa mennä autolla.

Autoilua ei ole kukaan kieltämässä vaikka persut propagandasyistä niin väittävätkin.

Äänestämällä persuja kuntavaaleissa saa lisää isoja autoväyliä ja peltomarketteja, eli enemmän autoilua sekä heikompaa kilpailukykyä joukkoliikenteelle, pyöräilylle ja kävelylle.
 
vierailija
Suurissa asutuskeskuksissa joukkoliikenne toimii jollakin tavalla, mutta asutuskeskusten ulkopuolella se ei toimi.
Vihervasemmisto odottaa kunnallisvaalien jälkeiseen aikaan kunnes polttoaineiden hinnankorotukset laitetaan voimaan ja aletaan urakalla maksattamaan rikkaiden sähköautoilua köyhemmällä kansanosalla.
Jo nyt hyvin toimeentuleville annetaan veronmaksajien rahoista 4000 euroa romutuspalkkion muodossa kun he ostavat sähköautoja, joihin heillä olisi kyllä varaa ilman muiden veronmaksajien tukea.

Jos yksityisautoilu saadaan niin kalliiksi, ettei köyhillä ole enää varaa ajaa niillä, mistähän vihervasemmisto aikoo kerätä yksityisautoilusta saadut 8 miljardia euroa vuodessa?
Nostamalla edelleen polttoaineiden hintoja?
Leikkaamalla sosiaalituista, työttömyyskorvauksista?
Korottamalla veroja?

Polttoaineiden hinnankorotukset eivät nosta yksinomaan henkilöautoilun hintaa, vaan se nostaa kuljetuksien hintaa myös raskaassa liikenteessä, rekoissa, linja-autoissa.
Suomessa tavarat kulkevat kauppoihin ja kuluttajille rekkojen välistyksellä, toisin sanoen polttoaineen hinnankorotukset täytyy sisällyttää tuotteiden hintoihin, että kuljetusala säilyy elinkelpoisensa ja kilpailukyisenä.

Joukkoliikennekään ei voi kuljettaa ihmisiä tappiolla, joten joukkoliikenteen lippujen hinnat nousevat samaan tahtiin polttoaineiden hinnankorotusten kanssa.

Jo nyt on nähtävissä ilmiö kaupunkien keskustojen autioitumisesta mitä vaikeammaksi autoilu niissä tehdään ja kun katselette kotikaupunkinne tyhjiä keskustan liikehuoneistojen määrää ja keskustan parhaille paikoille nousseita kirpputoreja, tiedätte mihin viherkomukoiden tie johtaa.
Kantasuomalaiset eivät enää käy keskustoissa asioimassa, peltomarketteja nousee entistä enemmän kaupunkien laidoille ja keskusta-alue jää krappiksille, nisteille ja uustulokkaiden temmellyskentäksi.
Menkää nyt hyvät ihmiset äänestämään kunnallisvaaleissa ja poistakaa vallasta nämä hullut uuskommunistit.
 
vierailija
Mikäli mun pitäisi mennä töihin esim. Ukin autotehtaalle julkisilla, niin ei tulisi mitään. Joukkoliikenne on näppärää, jos asuu kaupungissa missä se toimii. Lisäksi työpaikka tulisi olla samassa kaupungissa tai lähikunnissa. Todellisuudessa tämä onnistuisi vain pk-seudulla.
Uuteenkaupunkiin menee ihan erillisiä busseja jotka on tarkoitettu juuri autotehtaalla töissä oleville. Eli ei pidä paikkaansa, ettäkö julkisilla töissä käyminen onnistuisi vain pääkaupunkiseudulla.
 
vierailija
Jos töissä ei olisi tarjolla ilmaista parkkipaikkaa, kulkisin julkisilla. Niillä pääsisi ihan hyvin mutta enpä viitsi. Jos tilanne muuttuu niin ostan bussikortin ja myisin oman autoni pois. Yks auto riittäisi tähän talouteen
 
vierailija
Suurissa asutuskeskuksissa joukkoliikenne toimii jollakin tavalla, mutta asutuskeskusten ulkopuolella se ei toimi.
Ja tästä on kiittäminen, ketä?

Ennen joukkoliikenne toimi, ja jos vihervasemmisto saisi päättää, niin se toimisi nykyisinkin.

Jos yksityisautoilu saadaan niin kalliiksi, ettei köyhillä ole enää varaa ajaa niillä, mistähän vihervasemmisto aikoo kerätä yksityisautoilusta saadut 8 miljardia euroa vuodessa?
Nostamalla edelleen polttoaineiden hintoja?
Leikkaamalla sosiaalituista, työttömyyskorvauksista?
Korottamalla veroja?
Mitään 8000 miljoonan tuottoa ei ole olemassa. Autoilusta koituu tuhansia miljoonia vuodessa sekä suoria että epäsuoria kuluja valtiolle, kunnille ja yksityisille. Sen puoleen jos autoilu vähenee veronkorotusten vuoksi, niin kerättyjen verojen määrä ei välttämättä silti vähene mihinkään, mutta autoilun vähetessä autoilun menot vähenevät, jolloin veronkorotus tuottaa selvää plussaa julkiselle taloudelle.

Polttoaineiden hinnankorotukset eivät nosta yksinomaan henkilöautoilun hintaa, vaan se nostaa kuljetuksien hintaa myös raskaassa liikenteessä, rekoissa, linja-autoissa.
Suomessa tavarat kulkevat kauppoihin ja kuluttajille rekkojen välistyksellä, toisin sanoen polttoaineen hinnankorotukset täytyy sisällyttää tuotteiden hintoihin, että kuljetusala säilyy elinkelpoisensa ja kilpailukyisenä.
Tavarankuljetuksia voi hoitaa myös junilla ja vesitse. Ajatellen ympäristönsuojelua, liikenneturvallisuutta ja tiestön kulumista on järkevää pyrkiä siirtämään tavarankuljetuksia laajassa mitassa pois maanteiltä. Pääkeino siihen on rekkaliikenteen tekeminen vähemmän kannattavaksi verojen kautta ja rekkojen kokoa pienentämällä (Suomessa on yhdet maailman suurimmista rekoista).

Joukkoliikennekään ei voi kuljettaa ihmisiä tappiolla, joten joukkoliikenteen lippujen hinnat nousevat samaan tahtiin polttoaineiden hinnankorotusten kanssa.
Joukkoliikenteen tulot nousevat sitä enemmän mitä vähemmän ihmiset autoilevat.

Jo nyt on nähtävissä ilmiö kaupunkien keskustojen autioitumisesta mitä vaikeammaksi autoilu niissä tehdään ja kun katselette kotikaupunkinne tyhjiä keskustan liikehuoneistojen määrää ja keskustan parhaille paikoille nousseita kirpputoreja, tiedätte mihin viherkomukoiden tie johtaa.
Kantasuomalaiset eivät enää käy keskustoissa asioimassa, peltomarketteja nousee entistä enemmän kaupunkien laidoille ja keskusta-alue jää krappiksille, nisteille ja uustulokkaiden temmellyskentäksi.
Menkää nyt hyvät ihmiset äänestämään kunnallisvaaleissa ja poistakaa vallasta nämä hullut uuskommunistit.
Keskustojen autioituminen johtuu perussuomalaistyyppisestä kaavoitus- ja rakennuslupapolitiikasta jossa uusia asuntoja, palveluita ja työpaikkoja rakennetaan sellaisiin sijainteihin, jotka ovat liian syrjässä lihasvoimalla tapahtuvaa liikkumista ajatellan ja liian harvassa ja hajallaan joukkoliikennettä ajatellen. Mikä taas johtaa siihen, että autoilu lisääntyy.

Jos kaupunkeja suunniteltaisiin järkevästi, ei laajamittaiselle autoilulle olisi tarvetta. Paitsi toki persujen mielestä joille auton käyttö on itsetarkoitus.
 
Uuteenkaupunkiin menee ihan erillisiä busseja jotka on tarkoitettu juuri autotehtaalla töissä oleville. Eli ei pidä paikkaansa, ettäkö julkisilla töissä käyminen onnistuisi vain pääkaupunkiseudulla.
Jos haluisin nyt Turun keskustaan, niin bussi lähtisi 14:50. Muuten 5 km kävelyä ja sitten bussiin, mikä lähtee aiemmin. Eli ei parane ainakaan kiire olla mihinkään.
 
vierailija
Mikäli mun pitäisi mennä töihin esim. Ukin autotehtaalle julkisilla, niin ei tulisi mitään. Joukkoliikenne on näppärää, jos asuu kaupungissa missä se toimii. Lisäksi työpaikka tulisi olla samassa kaupungissa tai lähikunnissa. Todellisuudessa tämä onnistuisi vain pk-seudulla.
Tuskin niitä autotehtaan parkkipaikkoja nyt ekana ollaan poistamassa...
 
vierailija
Jos haluisin nyt Turun keskustaan, niin bussi lähtisi 14:50. Muuten 5 km kävelyä ja sitten bussiin, mikä lähtee aiemmin. Eli ei parane ainakaan kiire olla mihinkään.
Matkustaminen noinkin pitkän matkan päähän yleensä suunnitellaan etukäteen, eli on ihan ok, että busseja ei lähde aivan tauotta.

Sinne bussipysäkille muuten voi pyöräilläkin. Ja pyörän ottaa mukaan bussiin, niin voi pyöräillä myös matkan toisessa päässä.
 
Milloin
puututaan
kaikista
saastuttavimpaan
asiaan,

eli niihin muutamaan saastuttavaan rahtilaivaan maailmalla, jotka käryyttävät enemmän kuin maapallon kaikki autot?

Ja toisiks pahin: Milloin lentoliikenteeseen kehitellään päästötön polttoaine?

Ja Saksan kivihiilivoimalat? Kivihiiletön Helsinki?
Ja koko Aasia?

Näiden jälkeen vasta on kiire yksityisautoilun saamisessa päästöttömäksi.
 
Matkustaminen noinkin pitkän matkan päähän yleensä suunnitellaan etukäteen, eli on ihan ok, että busseja ei lähde aivan tauotta.

Sinne bussipysäkille muuten voi pyöräilläkin. Ja pyörän ottaa mukaan bussiin, niin voi pyöräillä myös matkan toisessa päässä.
Puku päällä se pyöräily piristääkin kummasti. Tarkoitan nyt vain, että joukkoliikenteen tulee toimia täysin saumattomasti, jos tälle tielle lähdetään. Ihmisillä on 3-vuorotöitä ja kaikki eivät voi asua työpaikan lähettyvillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Milloin
puututaan
kaikista
saastuttavimpaan
asiaan,

eli niihin muutamaan saastuttavaan rahtilaivaan maailmalla, jotka käryyttävät enemmän kuin maapallon kaikki autot?

Ja toisiks pahin: Milloin lentoliikenteeseen kehitellään päästötön polttoaine?

Ja Saksan kivihiilivoimalat? Kivihiiletön Helsinki?
Ja koko Aasia?
Ja siihen, että ihmisiä on aivan liikaa tällä pallolla...
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria ja Echo

Yhteistyössä