Virtasen Pekka
Log into Facebook
Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
www.facebook.com
Jaahass, kun https://www.facebook.com/groups/1595868463917799/?multi_permalinks=1970321129805862¬if_id=1615144657966268¬if_t=group_highlights&ref=notifMiksi pitäisi kun liikkua voi myös kävellen ja polkien?
Helöosti tuon matkan polkee.eiqu
Suomen pituus on tuhatsataviisikymmentä kilometriä ja leveys noin viisisataa kilometriä.
Miksi pitäisi kävellä ja polkea, kun voi myös kontata ja ryömiä?Miksi pitäisi kun liikkua voi myös kävellen ja polkien?
Miksi pitäisi kontata ja ryömiä kun voi ajaa autolla?Miksi pitäisi kävellä ja polkea, kun voi myös kontata ja ryömiä?
Sitä pitää kysyä ilmastonmuutoshihhuleilta.Miksi pitäisi kontata ja ryömiä kun voi ajaa autolla?
Montako vuotta olet siellä ulkomaailmassa ollut etääntymässä Suomen todellisuudesta?Eihän autoilua olla rankaisemassa vaan päästöjä. Kyllä autoilla saa, jos sen tekee ekologisesti.
No miksi sinä painat 95 kg vaikka olet 152 cm pitkä?Miksi pitäisi kun liikkua voi myös kävellen ja polkien?
No miksi sinä painat 95 kg vaikka olet 152 cm pitkä?
Soo soo eihän nyt pummiksi heittäydytä. Menee töihin sitten julkisilla tai fillarilla. Ja talvella vaikka hiihtäen, jos auton pito maksaa liikaa.Montako vuotta olet siellä ulkomaailmassa ollut etääntymässä Suomen todellisuudesta?
Kun ostaa uuden auton, siitä maksetaan arvonlisävero. Se on ok, koska arvonlisäveroa maksetaan lähes kaikista muistakin tuotteista.
Mutta:
- Uudesta autosta peritään Suomessa (toisin kuin esim. Saksassa) myös autovero, yleensä tuhansia euroja. Se on siis auton ostajille osoitettu "rahaa valtion kassaan"-maksu, ostajan kannalta rangaistus auton ostamisesta. Autovero on nykyisin kyllä riippuvainen auton CO2-päästöistä, joten vähäpäästöisen ostavaa rangaistaan vähemmän, mutta rangaistaan kuitenkin. Muista tuotteista tuota ei peritä, olivatpa niiden päästöt miten suuria tahansa. Ulkomailta tuodusta käytetystäkin autosta tuon autoveron joutuu maksamaan.
- Auton omistajalta peritään myös vuosittainen ajoneuvovero. Sen joutuu maksamaan, vaikka ei ajaisi kilometriäkään. Maksu ei siis kohdistu päästöihin vaan auton omistamiseen.
- Moottoripolttoaineista kerätään rajusti polttoaineveroa, bensiinistä eniten. Dieselillä ajavat joutuvat kompensoimaan hieman halvempaa polttoainettaan käyttövoimaverolla eli heidän ajoneuvoveronsa on tuon verran korotettu. Polttoainevero kohdistuuu päästöihin. Mutta miksi sitten muita tapoja polttaa fossiilisia polttoaineita ei veroteta yhtä paljon? MIksi hiilivoimalaitos, laiva, lentokone, juna tai lämmitysöljyn käyttäjä saavat tuottaa päästöjä ilmaiseksi tai reilusti alennettuun hintaan? Miksi uusiutuvia biopolttoaineita käyttävää autoilijaa verotetaan, jos päästöistä on kysymys?
- Suomeen on myös ehdotettu tietulleja (maksu ei riipu päästöistä) tai gps-seurantaan perustuvia maksuja (jotta myös sähköllä liikkuvia voitaisiin rahastaa). Noissakaan ei ole kysymys ympäristöstä vaan fiskaalisista syistä.
Autojen kohdalla päästöt ja ympäristöperusteet ovat vain "hyväksyttävä" tekosyy perustella autoilijoihin kohdistuvaa ekstraverotusta. Valtion kannalta kyseessä on todella hyvä lypsylehmä, koska virkamiesten tiedossa on, että suuressa osassa Suomea ei työssä käyvällä ole vaihtoehtoja. Hän maksaa hampaitaan kiristellen lähes mitä tahansa. Tuohon joukkoon kuuluvat myös monet palstalaiset. Kysypä miten @-roosaruusa- menee työhön, jos polttoaineen hinta tuplataan. Autolla, kuten tähänkin asti, tai sitten jättäytyy työttömäksi. Onko valtion etu, että järkevä työssäkäymisalue pienenee?
Facebook-ryhmä on nykyään barrikadi?
No voi että kurjaa, kun joutuu maksamaan, kaikki pitäisi olla sulle ilmaista tietty.Montako vuotta olet siellä ulkomaailmassa ollut etääntymässä Suomen todellisuudesta?
Kun ostaa uuden auton, siitä maksetaan arvonlisävero. Se on ok, koska arvonlisäveroa maksetaan lähes kaikista muistakin tuotteista.
Mutta:
- Uudesta autosta peritään Suomessa (toisin kuin esim. Saksassa) myös autovero, yleensä tuhansia euroja. Se on siis auton ostajille osoitettu "rahaa valtion kassaan"-maksu, ostajan kannalta rangaistus auton ostamisesta. Autovero on nykyisin kyllä riippuvainen auton CO2-päästöistä, joten vähäpäästöisen ostavaa rangaistaan vähemmän, mutta rangaistaan kuitenkin. Muista tuotteista tuota ei peritä, olivatpa niiden päästöt miten suuria tahansa. Ulkomailta tuodusta käytetystäkin autosta tuon autoveron joutuu maksamaan.
- Auton omistajalta peritään myös vuosittainen ajoneuvovero. Sen joutuu maksamaan, vaikka ei ajaisi kilometriäkään. Maksu ei siis kohdistu päästöihin vaan auton omistamiseen.
- Moottoripolttoaineista kerätään rajusti polttoaineveroa, bensiinistä eniten. Dieselillä ajavat joutuvat kompensoimaan hieman halvempaa polttoainettaan käyttövoimaverolla eli heidän ajoneuvoveronsa on tuon verran korotettu. Polttoainevero kohdistuuu päästöihin. Mutta miksi sitten muita tapoja polttaa fossiilisia polttoaineita ei veroteta yhtä paljon? MIksi hiilivoimalaitos, laiva, lentokone, juna tai lämmitysöljyn käyttäjä saavat tuottaa päästöjä ilmaiseksi tai reilusti alennettuun hintaan? Miksi uusiutuvia biopolttoaineita käyttävää autoilijaa verotetaan, jos päästöistä on kysymys?
- Suomeen on myös ehdotettu tietulleja (maksu ei riipu päästöistä) tai gps-seurantaan perustuvia maksuja (jotta myös sähköllä liikkuvia voitaisiin rahastaa). Noissakaan ei ole kysymys ympäristöstä vaan fiskaalisista syistä.
Autojen kohdalla päästöt ja ympäristöperusteet ovat vain "hyväksyttävä" tekosyy perustella autoilijoihin kohdistuvaa ekstraverotusta. Valtion kannalta kyseessä on todella hyvä lypsylehmä, koska virkamiesten tiedossa on, että suuressa osassa Suomea ei työssä käyvällä ole vaihtoehtoja. Hän maksaa hampaitaan kiristellen lähes mitä tahansa. Tuohon joukkoon kuuluvat myös monet palstalaiset. Kysypä miten @-roosaruusa- menee työhön, jos polttoaineen hinta tuplataan. Autolla, kuten tähänkin asti, tai sitten jättäytyy työttömäksi. Onko valtion etu, että järkevä työssäkäymisalue pienenee?
En ole vieraantunut. Monessa Euroopan maassa on jo tietullit käytössä.Montako vuotta olet siellä ulkomaailmassa ollut etääntymässä Suomen todellisuudesta?
Kun ostaa uuden auton, siitä maksetaan arvonlisävero. Se on ok, koska arvonlisäveroa maksetaan lähes kaikista muistakin tuotteista.
Mutta:
- Uudesta autosta peritään Suomessa (toisin kuin esim. Saksassa) myös autovero, yleensä tuhansia euroja. Se on siis auton ostajille osoitettu "rahaa valtion kassaan"-maksu, ostajan kannalta rangaistus auton ostamisesta. Autovero on nykyisin kyllä riippuvainen auton CO2-päästöistä, joten vähäpäästöisen ostavaa rangaistaan vähemmän, mutta rangaistaan kuitenkin. Muista tuotteista tuota ei peritä, olivatpa niiden päästöt miten suuria tahansa. Ulkomailta tuodusta käytetystäkin autosta tuon autoveron joutuu maksamaan.
- Auton omistajalta peritään myös vuosittainen ajoneuvovero. Sen joutuu maksamaan, vaikka ei ajaisi kilometriäkään. Maksu ei siis kohdistu päästöihin vaan auton omistamiseen.
- Moottoripolttoaineista kerätään rajusti polttoaineveroa, bensiinistä eniten. Dieselillä ajavat joutuvat kompensoimaan hieman halvempaa polttoainettaan käyttövoimaverolla eli heidän ajoneuvoveronsa on tuon verran korotettu. Polttoainevero kohdistuuu päästöihin. Mutta miksi sitten muita tapoja polttaa fossiilisia polttoaineita ei veroteta yhtä paljon? MIksi hiilivoimalaitos, laiva, lentokone, juna tai lämmitysöljyn käyttäjä saavat tuottaa päästöjä ilmaiseksi tai reilusti alennettuun hintaan? Miksi uusiutuvia biopolttoaineita käyttävää autoilijaa verotetaan, jos päästöistä on kysymys?
- Suomeen on myös ehdotettu tietulleja (maksu ei riipu päästöistä) tai gps-seurantaan perustuvia maksuja (jotta myös sähköllä liikkuvia voitaisiin rahastaa). Noissakaan ei ole kysymys ympäristöstä vaan fiskaalisista syistä.
Autojen kohdalla päästöt ja ympäristöperusteet ovat vain "hyväksyttävä" tekosyy perustella autoilijoihin kohdistuvaa ekstraverotusta. Valtion kannalta kyseessä on todella hyvä lypsylehmä, koska virkamiesten tiedossa on, että suuressa osassa Suomea ei työssä käyvällä ole vaihtoehtoja. Hän maksaa hampaitaan kiristellen lähes mitä tahansa. Tuohon joukkoon kuuluvat myös monet palstalaiset. Kysypä miten @-roosaruusa- menee työhön, jos polttoaineen hinta tuplataan. Autolla, kuten tähänkin asti, tai sitten jättäytyy työttömäksi. Onko valtion etu, että järkevä työssäkäymisalue pienenee?
Monessa Euroopan maassa ei ole muita autoiluun kohdistuvia veroja kuin alv. Joissain maissa bensaa jopa subventoidaan.En ole vieraantunut. Monessa Euroopan maassa on jo tietullit käytössä.
Kuten sanoinkin jo, kyllä autoilla saa, jos sen tekee vähäpäästöisesti.
Mene ihmeessä sinne! Problem solved.Monessa Euroopan maassa ei ole muita autoiluun kohdistuvia veroja kuin alv. Joissain maissa bensaa jopa subventoidaan.
Mun auto on jo neljättä kuukautta liikennekäytöstä poistettuna. Se on mun barrikadi ja puree tehokkaasti valtion budjettiin, vakuutusyhtiön, bensa-asemien sekä korjaamoiden tuottoihin. Sitä saa mitä tilaa.Facebook-ryhmä on nykyään barrikadi?
Eihän tässä tarvitse tehdä muuta kuin siirtää kirjat Viroon ja voi ajaa verottomalla autolla.Mene ihmeessä sinne! Problem solved.
Niin siis tarkoitatko auton, polttoaineen vai minkä alvia?
Näinpä. Mitä sitä nyt Suomen luonnosta välittämään. Se on vihervassareiden hommaa se. Kyl tosimiehet ja -naiset laskettelee luontoon vapaasti.Eihän tässä tarvitse tehdä muuta kuin siirtää kirjat Viroon ja voi ajaa verottomalla autolla.
Verot maksamalla Suomen luonto puhdistuu?Näinpä. Mitä sitä nyt Suomen luonnosta välittämään. Se on vihervassareiden hommaa se. Kyl tosimiehet ja -naiset laskettelee luontoon vapaasti.
Mitenköhän toi homma menee, jos ajattelet ihan itse?Verot maksamalla Suomen luonto puhdistuu?
Kaupallinen yhteistyö: Storytel