vierailija
Autoalan nyt yhdessä valtiolle esittämän kilometripohjaisen verotuksen tavoitteena on vähentää liikenteen päästöjä, varmistaa liikenteeltä kerättävien verojen riittävä kertymä ja muuttaa verorakennetta yksinkertaisemmaksi ja oikeudenmukaisemmaksi.
Kilometriveron taso vaihtelisi ajan ja paikan mukaan siten, että olisi erilainen suurilla kaupunkiseuduilla, pienissä kaupungeissa ja maaseudulla sekä pääteillä ja vähäliikenteisillä teillä.
Huvittavin kyseisessä uutisessa on: Ala haluaa, että kilometriveron suunnittelussa lähtökohtana on, että liikenteen verotaakka ei kasva. Kuka uskoo, ettei verot kasvakaan?
Autoala esittää kilometriveroon siirtymistä koko maassa – tätä kaikkea valtava muutos tarkoittaisi
Autoalan Keskusliitto, Autotuojat ja -teollisuus, Linja-autoliitto, Suomen Autoteknillinen Liitto, Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry ja Suomen Taksiliitto esittävät yhdessä kilometriveroon siirtymistä vuodesta 2030 alkaen.
www.is.fi