Autoa ostamassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4wheeldrive
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4wheeldrive

Vieras
Tartteepa kysellä täältä mielipiteitä autonostosta kun miehisiä näkemyksiä saanutkin yllin kyllin. Uutta ykkösautoa perheeseen ollaan hankkimassa 10 vuotta hyvin palvelleen Toyoytan tilalle. Ollaan 5 vuotta säästetty autoon, joten periaatteessa budjetti olis max 35 000 euroa. Iso raha, mutta vaatimukset autollekkin aika kovat:

Diesel, 4-veto, automaatti, vetokyky ainakin 1800 (2000 ei haittais). Perheessä 2 aikuista, 2 lasta. Ajomäärä vuodessa 30000 melkein, mökkiteitä ja kärrypolkuja ajellaan joskus hevoskärry perässä. Max. ajettu 100 000, mieluiten vuosimalli 2012 tai uudempi. Tiguan on yksi mitä miettinyt eniten, mutta olisko jollain parempia vaihtoehtoja. Volvo XC60 vois kans tulla kyseeseen. Tietenkin Toyoyta RAV on luotettava ja halvempi, niinkuin myös Honda CRV. Kävinkin itteasiassa koeajamassa sekä Tiguanin ja CRV:n. Tiguan tuntui aivan mahtavalta ajaa, automaattinen vaihteisto toimi kuin unelma. CRV muuten ok, mutta autom. vaihteisto aivan surkea verrattuna Tiguaniin. Voiko olla vaan sattumaa että kyseisissä yksittäistapauksissa homma oli noin, vai onko se aina näin.

Mielipiteitä, ehdotuksia. Mitään Daciaa en sitten osta.

Ei mitään konkreettista mielipidettä. Fiilispohjalta. Aika harvassa taitavat olla ne ihmiset, joilla on kokemusta useammasta vaatimukset täyttävästä autosta.

Listaltasi puuttui Suzuki Grand Vitara, josta olen kuullut paljon kehuja varsinkin vetoautona. Mm. parin veneilijäkaverin suosikki. Henkilökohtaista kokemusta ei ole, mutta Suzukin muuten omistaneena voin suositella merkkiä. Suomessa se ei ole samalla lailla suosittu kuin esim. Toyota, mutta oman kokemukseni perusteella vähävikainen ja oikein hinnoiteltu. Eli ei tarvitse maksaa mitään merkkilisää.

https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/9719503

Toi ois mun valinta. Ja tunnustan, väri vaikutti, oli siellä mustia ja valkoisiakin kelpoja Volvoja.

On kyllä aika optimaalinen tuo. Mitä Vitaraan tulee, niin on kuulemma kunnon vehje vetokyvyn osalta, mutta korostaisin kuitenkin kokonaisuutta. Eli vetokyky + maasto-ominaisuudet varmaan Vitaralla hintaan nähden hyvät, mutta taitaa tuossa Volvossa olla sitten autoa muuten enemmän. Toki hintakin eri...

Väri on kyllä todella ihana tuossa OoooO:n lähettämässä...

Älä ny Volvoa ainakaan jos ajaa haluat. Volvo seisoo huollossa pari kertaa vuodessa.

Josta mun toinen pointti, älä osta mitään erikoisuutta, varaosat on kalliita.

Meillä on ollut monta eri autoa, yleensä suht. vanhoja (väh. 5 vuotta vanhana ostanut, ajanut sen 5-10 vuotta, autojen ikä siis semmosta 10 vuotta keskimäärin). On ollut Peugeot, Ford, Volvo, Volkswagen, Nissan, Land Rover ja useempi Toyoyta (Yaris, Auris, Avensis, RAV). Toyoytat aivan ylivoimaisia luotettavuudessa. Yhteenkään ei ole koskaan tullut mitään muuta kuin kulumavikoja (ja niitäkin max. yhtä usein kuin muilla, todennäköisesti harvemmin). Esim. ilmastointi on monesta autosta pettänyt. Toyoytalla ei ole KOSKAAN lisätty ilmastointinestettä ja silti aina pelittää todella hyvin. Talvella lähtee luotettavasti ja ei oo vaihteet jäässä. Käsijarrua ei tartte arastelle, ei jäädy kiinni jne. jne.

En tiedä mutta ittestä tullut Toyoyta-uskovainen. Ennen meillä oli muita autoja, nykyään on Toyota Avensis ja kakkosautona vanha VW Golf. Golf ihan ok, mutta kun kohta vaihdetaan niin varmaan hybdid Yarista kehiin.

Eli mä ostaisin RAVin, melko uuden saa varmaan tolla budjetilla.

Jos jotain huonoo haluu toyoytista kaivaa, niin eihän ne mitään WOW-autoja ole. Mutta mieluummin joka päivä "OK" kuin silloin tällöin WOW ja silloin tällöin "VOE PERKELE"

Jos mulla rahaa olis niin kyl mä ostain just jonkun Volvon. Bemari ja Audi olis jo liian prameita mun makuun. Eli menis jo vähän pröystäilyn puolelle.

Rahaa pitäis olla ostaa se Volvo ja sitten myös korjata ja huoltaa sitä. Se on nyt vaan fakta, että Volvolla on paljon mukavampi ajaa kuin japseilla. Japsit on tylsiä, mutta varmoja. Siksi mä itse ostan japsin ja laitan sen ylimääräisen rahan muuhun... Ymmärärän silti erittäin hyvin että joku haluu ostaa vähän luksusta ja ajonautintoa. Ittelle ainakin parhaiten sitä edustaa Volvo.

Yhteistyössä