Auto ei starttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Apua! Autolla piti lähteä liikenteeseen, ei starttaa. Olen just muuttanut uuteen kotiin, naapureita en tunne eikä pihalla näy ketään, mistä saan starttiapua? Jelppikää, pliis...

Akku on tyhjä. Oliskohan jäänyt vaikka joku sisävalo tai vastaava päälle. Mee ulos, nosta konepelti ylös ja kun mies näkyy lähistöllä, laita sormi suuhun. Kohta mies etsii jostain kaapelit ja antaa virtaa.

[QUOTE="usko";23535771]Akku on tyhjä. Oliskohan jäänyt vaikka joku sisävalo tai vastaava päälle. Mee ulos, nosta konepelti ylös ja kun mies näkyy lähistöllä, laita sormi suuhun. Kohta mies etsii jostain kaapelit ja antaa virtaa.[/QUOTE]

Minihamekin saattaa auttaa :D

[QUOTE="usko";23535771]Akku on tyhjä. Oliskohan jäänyt vaikka joku sisävalo tai vastaava päälle. Mee ulos, nosta konepelti ylös ja kun mies näkyy lähistöllä, laita sormi suuhun. Kohta mies etsii jostain kaapelit ja antaa virtaa.[/QUOTE]

Yritin jo kuikuilla, piha on TYHJÄ, eikös hinauspalvelut maksa maltaita? En ole ennen joutunut käyttämään...

mene soittamaan naapurin ovikelloa, kai tähän aikaan jo kehtaa. Jos sattuisi olemaan kaapelit ja antamaan apuvirtaa? ellei sittenkään starttaa niin eiku korjaamolle vienti luulisin :(

Jos siinä on akku tyhjä, niin mitä sä hinauspalvelulla :D Virtaa toisesta autosta, käy pimputtaa jonkun ovikelloa.

Mulla on auton akussa joku johto-ongelma. Välillä ei starttaa ollenkaa ja ku käy ravistamassa johtoja, niin sit lähtee käyntiin.

Yritin jo kuikuilla, piha on TYHJÄ, eikös hinauspalvelut maksa maltaita? En ole ennen joutunut käyttämään...

Kyllä maksaa. Viisainta olisi järjestää paikalle joku mies joka selvittäisi missä on vika. Edullinen korjaamokin ajaa asian, mutta rahaa voi mennä parisen sataa. Välttämättä ei tarvittaisi muuta kuin käynnistää auto kaapeleilla ja akku latautuu noin tunnin ajamisen jälkeen täyteen. Toinen tapa on ladata se akkulaturilla, joka maksaa parisen kymppiä.

Keskuslukko aukes, mittarin valot vilkahtaa, moottori vain murahtaa, pienellä tietämykselläni oletin, että akku tyhjä...

Jos akku on tyhjä, ei toimi keskuslukko, ei valot eikä auto starttaa ollenkaan.

Tuli mieleen semmonen, et onko sulla koodattu avain? Meillä on ja vara-avaimia ei oo koodattu, ne käy oviin, mut ku yrittää startata niin auto vaan murahtaa. Eräänkin kerran oon ottanu vahingossa vara-avaimet ja ihmetelly miksei auto lähde käyntiin.

Laturi varmaan rikki, tai sitten akku. Kaapeleilla auto käyntiin, mutta varaudu hommaamaan uusi laturi. Jos akussa vika, pääset huomattavasti halvemmalla. Tai sitten sulla on autossa joku mikä purkaa virtaa. Meillä oli yhdessa vanhassa autossa hiiri, joka tykkäs sotkee sähköjä :D

Akku kannattaa toki tarkistaa ensimmäisenä, mutta vika voi olla muuallakin. Ulvahtiko moottori, kun yritit käynnistää. Jos ei sanonut mitään, niin saattaa olla starttimoottori rikki. Näin oli meillä.

Jos laturi on sökö niin siinä olis mittaristossa olisi pitänyt palaa varoitusvalo viimeisten ajojen aikana.

Veikkaan, että akku on tullut tiensä päähän. Ne kestää yleensä max 7 vuotta ja loppuvat usein varoittamatta.

Yksi konsti olisi hakea (vaikka taksilla) kylmästi uusi akku.

Jos laturi on sökö niin siinä olis mittaristossa olisi pitänyt palaa varoitusvalo viimeisten ajojen aikana.

Veikkaan, että akku on tullut tiensä päähän. Ne kestää yleensä max 7 vuotta ja loppuvat usein varoittamatta.

Yksi konsti olisi hakea (vaikka taksilla) kylmästi uusi akku.

Aina ei pala, siksi voi olla laturissakin vikaa. Toivottavasti vaan hiilet, nykyään kai joutuu käämien mennessä vaihtaa koko mötikän? Ennen oli ajat toiset :D

[QUOTE="vieras";23535840]Jos akku on tyhjä, ei toimi keskuslukko, ei valot eikä auto starttaa ollenkaan.

Tuli mieleen semmonen, et onko sulla koodattu avain? Meillä on ja vara-avaimia ei oo koodattu, ne käy oviin, mut ku yrittää startata niin auto vaan murahtaa. Eräänkin kerran oon ottanu vahingossa vara-avaimet ja ihmetelly miksei auto lähde käyntiin.[/QUOTE]

Startti vaatii paljon enemmän viertaa kuin mittaristo tai keskuslukko. Ilmeisesti AP:llä on nyt akku menny tyhjiin. Sitä on sit hyvä miettiä, onko jokin laite jäänyt päälle(radio) vai onko laturista hiilet lopussa. Jälkimmäisessä kyllä ois palanu laturin merkkivalo, mut eihän sitä aina huomaa ajaessa :-)

[QUOTE="vieras";23535840]Jos akku on tyhjä, ei toimi keskuslukko, ei valot eikä auto starttaa ollenkaan.

Tuli mieleen semmonen, et onko sulla koodattu avain? Meillä on ja vara-avaimia ei oo koodattu, ne käy oviin, mut ku yrittää startata niin auto vaan murahtaa. Eräänkin kerran oon ottanu vahingossa vara-avaimet ja ihmetelly miksei auto lähde käyntiin.[/QUOTE]

Mutta jos akku ei ole tyhjä, vaan ainoastaan melekin tyhjä, voi toimia mittarit, keskuslukot, valot ja muut härpäkkeet, mutta käyntiin asti ei jaksa.

Niin mun auto on tehnyt varsinkin nyt talvella, kun ajan aika lyhyttä pätkää ettei akku ehdi latautua, ja siinä avaruussukkulassa on niin julmetusti sähkölaitteita, että kun virrat laittaa päälle niin johan se syö akkua vaik ja kuin.

Tosin mulla kulkee tästä syystä takakontissa kaapelit ja täyteen ladattu vara-akku :D

Yhteistyössä