Autististen tai muiden vammaisten koululaisten vanhemmat/lähipiiri, kysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Täällä kun yleensä tiedetään kaikki :)

Kysymys: Onko koulun aloittavan autistisen lapsen (7 v) aamupäivä- ja iltapäivähoito maksullista vai ei? Kysymyksessä Espoon kaupunki. Löysin tuollaisen linkin:

Koulu, aamu- ja iltap

Minä ymmärtäisin tuon mukaan, että olisi maksuton.

Onko jollain faktatietoa? Suurkiitos jo etukäteen!!

Ilmaista on, jos lapsi on erityisoppilas ja käy erityiskoulua. Mulla erityislapsi, jolla laaja-alainen kehityshäiriö ja autistiset piirteet. Käy erityiskoulua, on kohta 10v. ja iltapäivä/aamutoiminta ja kesälomalla kesätoiminta on ilmaista ja kesätoimintaa sisältyi jopa kuljetukset ja ruuat ilmaiseksi.

Suurkiitokset vielä vastauksesta.
Luulen, että tässä on nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin, kun koululla järjestetään 2 iltapäiväkerhoa, se "normi" ja sitten erityislasten, joka on ihan erillinen kerhonsa. Ihmettelin, kun tuli kaupungilta päätös ja teksti " Päivähoitomaksu peritään tällä lomakkeella ilmoittamastanne hoidon aloituspäivämäärästä lähtien." Epäilen, että on sattunut vahinko, eikä olla älytty, että lapsi on menossa tuohon erityislasten ryhmään. Täytyy huomenna soitella kaupungille.

Meillä lapsi kävi erityiskouluja ja iltapäiväkerhosta perittiin maksu. Yhden toisen äidin kanssa puhuin kerran asiasta ja häneltäkin perittiin. Meillä sentään oli lapsella 3-4 tunnin iltäpäivähoito, mutta tämä toinen lapsi oli hoidossa vain tunnin verran iltapäivisin ja silti häneltä perittiin täysi maksu.

Yhteistyössä