Autistin kirjon lasten äiti raskaana

Hei. Löysin onnekseni tämän palstan. Eli minulla on 2 ihanaa, mutta haasteellista autismin kirjon lasta ja olen ehkäisystä huolimatta raskaana. Olen erittäin ahdistunut ja peloissani, eikä asiaa auta lähipiirin kauhistelut ja kehotukset harkita aborttia. Olen kyllä varsinainen riskisynnyttäjä, koska olen jo 42-vuotias ja valmiiksi stressaantunut, väsynyt ja pahoinvoiva äiti. Eniten minua ahdistaa äitini "realismi", jonka mukaan syntyvä lapsemme on satavarmasti ainakin autisti, jopa monivammanen en, terve tyttö on utopiaa. Auttakaa ja lohduttakaa minua jotenkin:(
 
Voi ei, eikö tosiaan kukaan ole vastannut tähän?
Luulen, että olet jo löytänyt tiesi vertaistuen lähelle?
Nauti lapsesta, olipa hän mitä tahansa. Vauvat on vauvoja. Tuoksuu ihanalta ja ehdottomasti tarvitsee juuri sinua <3
Autismi tuntuu olevan se suurin haaste monelle. Mutta autismi on kuitenkin loputtoman kiehtovaa, ja varmasti sinun lisäksi löytyy ihmisiä jotka kokevat samoin juuri sinun lapsesi/lastesi kohdalla.
Realismin jakaa sinun kanssasi kaikki, jotka ovat läsnä lastesi elämässä. Rakkautta siitä tuskin jää sen takia puuttumaan.
MSait jo vauvan. Miten menee?
 

Yhteistyössä