Autatko joulun aikaan vähäosaisia? Miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Itse olen jo useana jouluna antanut 1-2 lahjaa joulupuu-keräykseen. Ne menee oman kaupungin vähävaraisten lapsille. Tänä vuonna laitan sinne star wars-lautapelin ja aku ankka-kirjan.

Te jotka olette saaneet noita paketteja: minkälaisia lahjoja toivoisitte lapsillenne?

En erityisemmin jouluna, vaan ihan pitkin vuotta tilaisuuden tullen. Esim saatan ostaa lähetyskirppikselle jotain uuttakin alennusmyynnistä, omien käytettyjen lisäksi. Laitan myös esim rahaa erilaisiin keräyksiin, jouluna toki kohteita ja keräyksiä on enemmän esillä.

Nyt mun 9v tyttö haluaa ostaa omilla rahoillaan kirkon ulkomaan avun kautta 'lapselle syntymätodistuksen', ja sen hän saa tehdä.

Joulupuu-keräykseen vien tavallisesti 2-3 lahjaa, mutta tänä vuonna ollaan itse niin tiukilla, ettei ole mahdollista. Toivottavasti ensi vuonna taas. Ensi- ja turvakotiin olen vienyt lasten hyväkuntoisia leluja, jotka ovat käyneet heille liian "vauvamaisiksi". Neuvolaan olen vienyt lasten pieniksi käyneitä vaatteita. Kysyin sieltä, että onko ehdotuksia minne niitä voisi viedä, niin pyysivät tuoda sinne, niin sieltä annetaan eteenpäin. Leluja olen antanut myös neuvolaan. Osa näkyi olevan odotustilassa ja osa oli kuulema annettu eteenpäin.

Mekin ollaan saatu tosi paljon! Kummallekin lapselle ollaan saatu ystävien lapsilta vaatteita. Mutta kun meillä ei ole ketään sellaista, jolle niitä antaa, niin laitetaan sitten hyvä kiertämään eri tavoin :)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="mie";27670638]Itse olen jo useana jouluna antanut 1-2 lahjaa joulupuu-keräykseen. Ne menee oman kaupungin vähävaraisten lapsille. Tänä vuonna laitan sinne star wars-lautapelin ja aku ankka-kirjan.

Te jotka olette saaneet noita paketteja: minkälaisia lahjoja toivoisitte lapsillenne?[/QUOTE]

Näin minäkin yleensä tein, mutta yhtään en tiedä onko noilla käyttöä, menevätkö oikeisiin perheisiin jne, joten tänä vuonna tein pienet lahoitukset eräälle lasten osastolle (sarjakuvalehdentilaus) ja sitten annoin 40€ erääseen pieneen keräykseen (ei mikään unicef tai muu, en luota niihinkään).
Näin tänä vuonna.

Me saadaan jostain syystä punaisen ristin lahjakortti 150€ on tässä ollut vaikeaakin. Mutta ostetaan sillä kolmelle kaverille kassit ruokaa ja herkkuja :) Menee kyllä tarpeeseen.

muutamalle lapseperheelle annan suoraan jouluruokia, lahjoja. muutamalle yksinäiselle vanhukselle myös. rahaa lahjoitan eritahoille joista tiedän että menevät oikeaan osoitteeseen (mm. hyvä joulumieli-keräys)

olette aivan ihania ihmisiä jotka lahjoitatte tarvitseville!meille ei ole koskaan kukaan lahjoittanut mitään vaikka ei ole varaa ostaa yhtään lahjaa lapselle eikä myöskään jouluruokiin ole varaa,joten voin vain kuvitella miten ihanalta tuntuu heistä jotka apua saa!!!

Yhteistyössä