aurinkolasit?

  • Viestiketjun aloittaja anneli
  • Ensimmäinen viesti
Mymmeli
Onhan noissa lastentarvikkeen laseissa se 100% UV-suoja, mutta näissä markettien laseissa ei välttämättä ole. Ja totta, että halpislaseja kun pitää ja ottaa pois niin vähän aikaa pökryttää. Saman huomaa kun kävelee ne päässä niin etäisyydet heittää.

Itselenni (köyhänä) satsasin kunnon laseihin Serengetit ja hintaa 140e, mutta parempia laseja kuin nuo lasilinssillä, ei voi olla. Ja hyvin pidettynä pitkäikäiset. TAitaa muoti muuttua ennen kuin lasit sanoo sopimuksen irti =)
 
siis jos
TODELLA olisit köyhä, etkä vaan puhuis niin et tosiaankaan olis ostanut 140e laseja! Viddu mua ärsyttää kun jotkut esittää olevansa köyhiä ja törsää tollasia summia. Me mietitään mistä saadaan rahat poitsun aurinkolaseihin, niihin max 20e maksaviin. En todellakaan mene optikolta ostamaan koska halvemmallakin saa istuvia ja HYVIÄ aurinkolaseja. Eipä ole minua ainakaan koskaan ""pökröttänyt"" halvemmatkaan lasit..
 
Ulpu
Köyhyyttä taitaa olla monenlaista, koska mulla itselläni ei esim. tällä hetkellä taida olla tilillä kuin tänään tullut lapsilisä + muutama euro päälle... En ikikuuna päivänä raaskis ostaa noin kalliita aurinkolaseja itselleni. Siis joku talvitakki korkeintaa saa maksaa yli satasen...
 
jos on köyhä
ostaa alennuksista; Guccin lasini maksoivat 55e (norm.250e) upeat ja tyylikkäät sekä tietenkin ajattomat. Mieheni Bollen lasit 60e (norm.170e). Talvitakkini 45e(norm.125e) miehen talvitakki 25e (norm.100e). Eli köyhän on hyvä ostaa laadukasta ALENNUKSESTA. Köyhähän ei ole jos voi mennä aurinkolasit ostamaan 140eurolla..
 
katju
Se on muuten jännä, että kun on omasta lapsesta kysymys, niin silloin ei rahalla ole niin väliä, mut itselleen sit kelpaa huonompikin tai sit jää jotain ihan ilman. Kaupassakin sitä aina pojalle katselen vaatteita yms, mut itselle ei tule juuri mitään osteltua.
Noista arskoista; itse suosittelen ostamaan lasit optikosta tai sit vaik lastentarvikeliikkeistä, mut tavarataloista yms jättäisin ostamatta. Toi säteily osaa olla sen verran vaarallista ja vauvojen/lasten silmät ei sitä kestä yhtälailla niinkuin aikuisten
 
Sanna
Mä oon kans samaa mieltä että se on ihan ittestä kiinni että mihin ne vähät rahansa laittaa. Mä kyl ostan ittelle ja tytölle kunnon aurinkolasit, sehän on terveyteen satsaamista. Ja sitä paitsi optikoltakin saa aurinkolaseja sekä ittelle että lapselle parillakympillä eli aivan samaan hintaan kuin lastentarvikeliikkeestä. Että järjen käyttö on sallittua!
 
siis
järjen käyttöä on vasta kun viitsii kiertää alennuksia joista saa alennuksessa parhaat lasit halvalla (optikolta).

Minulla sama juttu kuin yhdellä ed. eli rahoja satsaisi mielellään vain poikaan, ei tule mieleenkään kaupungilla ostella itselle vaatteita, aina vaan hypistelee niitä pienten vaatteita :)
 
Ulpu
No niin, minähän ainakin meinasinkin ostaa sellaiset 20-25 euron lasit lapselle. Mutta itselle en ostais yli satasen aurinkolaseja ennen lottovoittoa =)
Juuh, ja kyllä tuo meikäläisen talvitakkikin tais maksaa alesta ostettaessa 39,-...

Se vaan, että kun tuokin aurinkolasien osto pääsi vähän niinkuin yllättämään tämän äidin ainakin, niin vähän vaikea repiä yht´äkkiä jostain sitä rahaa, kun sitä ei ole.
Lapseni parasta minäkin haluan, mutta niillä resursseilla mitä meillä on tarjottavana =)
Täytyy pitää poika poissa kirkkaasta auringon paisteesta...
 
moippi
Mäkin olen samaa mieltä en koskaan löydä itselleni mitään vaikka pyörisin tunti tolkulla kaupoissa.sitten kun menen babylle ostamaan jotain pientä vaikkapa sukkahousuja niin-ni hups menikin 70€ ja 10min ja kassi täys vauvalle kaikkea ""tarpeellista""..
ja aina löytyy ainakin meillä vauvan juttuihin rahaa mutta ei itselle:)
 
nooo..
meillä nyt ei tuollaista summaa kerralla vauvan vaatteisiin käytetä...

Ja pointtihan on se, että köyhän kannattaa ostaa laadukasta (se ei taas ole hinnasta kiinni..--->ale)
 
Mymmeli
No mutta ainahan pystyy SÄÄSTÄMÄÄN, olenko mä missään vaiheessa sanonut, että ostin vain. Hankin 140e aurinkolasit, mutta säästin niihin jonkuaikaa, että ei meillä puuroa tuon hankinnan takia jouduttu syömään. Vielä on monia käyttövuosia (aikaa säästää uusiin) edessä =)
 
baby banz
Hinnoista ja Baby Banzeista puheenollen - tilatkaa jenkeista, http://www.babysunprotection.com/shop/prodview.asp?idproduct=24
tulevat nopeasti ja maksavat vain n kolmanneksen verrattuna esim Lastentarvikkeen hintaan (tama siis myos rahti mukaan luettuna)!
 
Mymmeli
No on se jännää miten me voidaan säästää, vaikka mun äippäraha ei päätä huimaa ja mies on oppisopimuksessa. Lyhennetään asuntolainaa, autolainaa, maksetaan vastike, ruuat, vakuutukset, laskut, vaatteet, silti pystyy säästämään.
 
no
mun äpr on minimi,mies opiskelee tulot siis kuussa 317+253(asumislisä)+162(opintotuki mistä menee takaisinperintä)+lapsilisä+toimeentulotuki. kun sossun luukul joutuu käymään niin siin ei paljon säästetä. onneks kesällä helpottaa.
2 lainaerää,vakuutukset,vuokra,jnejnejne. ei pysty säästään.piste.
 
Niistä aurinkolaseista...
Vielä yksi kommentti lasten aurinkolaseista, eikä rahasta tai säästämisestä yms...

Viime keväänä oltiin hankkimassa aurinkolaseja pikkuisellemme ja kyseltiin tutulta optikolta vaihtoehtoja ja huomioitavia ominaisuuksia. Hänen mielestään oli ihan turhaa ostaa monen kympin laseja pienelle lapselle. Tärkeintä on, että lasit suojaa silmät, pysyy päässä ja niissä on 100% UV-suoja. Nämä kriteerit täyttyy kyllä joissain ""halpis""-laseissakin, esim. Cailap-merkkisissä (oli joku testikin viime keväänä).

Meillä on siis halpislasit, kahdetkin, neidillä, vaikka olisi ollut varaa ostaa kalliimmatkin. Suurin ongelma nyt onkin, kuinka saada ne pysymään päässä reilu 1-vuotiaalla...
 
moippi
me aina kans ""pihistellään"" rahojen kanssa ja säästöistä otan usein shoppailurahaa:)on ollut tiukkojakin aikoja ennen vauvan syntymää.nyt helpottaa ja säästöön menee joka kuukausi reilu summa.ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
 
salli mun
nauraa!! Siis meinaatko että TOIMEENTULOTUESTA voi säästää? :D:D:D:D:D sehän on laskettu miniminä millä ihminen pärjää??? Vauva kun vielä vetelee korviketta niin siihenkin menee lähemmäs 100e kuussa! Voi jumankauta.. Koittakaa nyt olla jo viisauksienne kanssa.
:D:D Säästää toimeentulotuesta... En usko ennen kuin näen :D:D:D
 

Yhteistyössä