Aurinkolasit lapselle, jolla silmälasit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xsxs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä lapsi ei käytä aina laseja pihalla. Hänellä on miinusnäkö ja hajataittoa, jotka kompensoivat toisiaan. Aiempina kesinä aurinkolasien käyttö ollut suht vähäistä. Siksi asiaa pohdiskelen. Nuo lasien päälle tulevat jutut voisivat olla kätevät, jos sellaisia löytyy.

No jos lapselle on annettu lupa olla käyttämättä ulkona laseja niin sittenhän tavalliset aurinkolasit nähtävästi riittää.

Ihan näin välihuomautuksena, perusaurinkolasit vahvuuksilla eivät tule maksamaan sen enempää kuin jotkut silmälasien päälle laitettavat coverit (hirveän näköiset kamalat lohmot ja niitä ei voi käyttää sitten ilman laseja) tai tavalliset kunnon aurinkolasit jotka ei toivottavasti ole marketista ostettu.

Niin ja mun mielestä nuo linssit ei olleet mitkään kamalat lohmot, kun kuitenkin silmlaäsien kehykset olivat näkyvissä. Niissä covereissa ei siis ollut sankoja ollenkaan.

Niin ja mun mielestä nuo linssit ei olleet mitkään kamalat lohmot, kun kuitenkin silmlaäsien kehykset olivat näkyvissä. Niissä covereissa ei siis ollut sankoja ollenkaan.

Aa, okei. Mulla meni noi linssien päälle tulevat "toiset linssit" sekaisin niiden silmälasien päälle tulevien suojalasityyppisten aurinkosuojien kanssa. Ajatuksissani luulin että niitä tarkoitettiin.... Sori.

Nuo linssit ovat hyvä vaihtoehto mutta eivät toimi sitten siinä tapauksessa jos lapsi ei käytä aina laseja ulkona.

Kiitos vastauksista. Toki pyrkimyksenä on lasien jatkuva käyttö. Lapsi on saanut lasit hiljattain, joten tähän asti on totuteltu pikkuhiljaa laseja pitämään. Nyt pitää niitä jo aika hyvin sisällä mutta ulkona kai haittaavat peuhaamista kun kastuvat lumesta. Täytyypä kysellä noita linssin päälle laitettavia suojia.

Pisteet näille sankoihin kiinnitettäville aurinkolinsseille. Aikuisiälläkin todella kätevät. Ja jotenkin hauskan näköistä kun isä ja lapsi istuu linssit pystyssä terassilla. Pienillä lapsilla vaan tahtovat nekin naarmuuntua helposti. Mutta eivät joudu niin helposti hukkaan kun saa käännettyä pystyyn hetkeksi kun esim menee puistossa johonkin liikkeeseen sisälle.

Yhteistyössä