Aurinkoihottuma. Kuinka päästä eroon?Kuinka estää sen tuleminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen n.3vuotta kärsinyt aurinkoihottumasta ja vaikka koitan suojata ihon, niitä tulee kuitenkin niskaan,käsiin ja rintaan.
Olen jopa miettinyt, että voiko aurinkorasva aiheuttaa sen? Ennen en ole käyttänyt voiteita ja nyt muutamana vuotena suojannut ihon aurinkovoiteilla. Ihoni ei pala.
Kun olen laittanut rasvan ni tuntuu että iho hikoilee enemmän ja kuumettuu kiehuvaksi.

Miten päästä eroon nopeasti tästä inhottavasta ihottumasta?Kuinka estää?

Ei sen aurinkovoitee tarkoitus ole vain estää palamista, se vähetää myös UV-säteilyn haittaa iholle. Ja myös ruskettunut iho voi palaa. Oletko kokeillut useampia eri aurinkovoiteita? Jos käyttämäsi herkistää ihoasi ja ei vain passaa sinulle?

D-vitamiinia. Kärsin joskus niin pahasta aurinkoihottumasta että jouduin peittämään itseni koko kesän ajan vaatteilla päästä varpaisiin. Kivaa helteellä..
Nyt kun syön D-vitamiinia voin olla auringossa niin paljon kuin haluan (ja ilman mitään rasvoja, ne itselläni ainakin pahensivat!) vain keväällä tuli ihan lievää aurinkoihottumaa käsivarsiin joka meni ohi kun parin viikon ajan peitin käsivarret silloin kun olin pitempään auringossa.

olen kuullut,että aurinkokapselit estää aurinkoihottumaa..niitä saa esim luontaistuotekaupoista ja kauppojen luontaistuotehyllystä

Mä olen kokeillut. Ajattelin et ruskettuisin paremmin mutta en huomannut eroa entiseen. Se missä huomasin oli juurikin että iho sietää paremmin aurinkoa. Kannattaa siis kokeilla. :)

Mutta, kapseleita pitää syödä kauan. Aloitin jo muistaakseni huhtikuun lopulla.

Hiki, jotkut aurinkorasvat ja kuumuus aiheuttaa ainakin mulle. Jos sitä on jo niin suojaat ne kohdat auringolta, laitat esim hydrokortisonia ja suihkutat viileällä vedellä useamman kerran päivässä. Joinain kesinä ihottumasta on tullut kierre, eli kestää läpi kesän vaikka kuinka suojais...

Mitä aurinkovoiteita olet kokeillut? Itse ostin nyt Eucerinin Sun allergy protection -voiteen (sk 25), joka toiminut ainakin minulla. Jos et ole vielä kokeillut, kannattaa. Löytyy ainakin apteekeista.

Olen käyttänyt ja kokeillut erilaisia aurinkorasvoja. Kaupasta ja kahtena viimeisenä vuotena olen apteekista ostanut lapsille tarkoitettua aurinkorasvaa(suoja 50).
Syön talvella d-vitamiinia ja näin kesällä syön vitamiinia,jossa on d-vitamiinia suositusmäärä aikuisella(talvella nostan saantia). Nyt aurinkoisella päivällä kokeilin hyttysten karkoittamiseen sitruunamehua iholle ja se alue tuli täyteen aurinkoihottumaa. Voisiko siis olla,että jotkut aineet rasvassa(tai jokin hajuste)reakoi auringon kanssa ja tekee minulle tämän ihottuman? Koska aikaisempina vuosina tätä ei ole ja vasta kun olen alkanut käyttää säännöllisesti ihoa suojaavia aineita.. entä voiko esim.hormoonien/aineenvaihdunta vaikuttaa tähän? Koska ikäähän tulee lisää kokoajan,aineenvaihdunta hidastuu ja sitten saanut tuossa välissä myös lapset. inhottava vaiva :(

[QUOTE="vieras";24108853]. Voisiko siis olla,että jotkut aineet rasvassa(tai jokin hajuste)reakoi auringon kanssa ja tekee minulle tämän ihottuman? Koska aikaisempina vuosina tätä ei ole ja vasta kun olen alkanut käyttää säännöllisesti ihoa suojaavia aineita.. ([/QUOTE]

Kyllä, hyvin paljon mahdollista. Eikö kannattaisi olla ilman niitä rasvoja? Ne ei muutenkaan ole terveellisiä niin miksi käyttää?

Ladival-aurinkorasva sk 30 pitää ihottuman poissa. Sen avulla menen läpi kesän ja rusketunkin kyllä :). Muuta keinoa en ole keksinyt enkä aiemmin törmännyt rasvaan, joka olisi auttanut.

Itsellä auttaa ainakin se, että totuttaa aluksi ihoa varovasti aurinkoon tai peittää jos joutuu pitkään oleskelemaan auringossa. Tänä keväänä söin myös aurinkokapseleita, eikä ole ollut yhtään aurinkoihottumaa.

Myöskään Nivean aurinkorasva ei sopinut minulle ollenkaan, vaan aurinkoihottuma ainoastaan paheni kun sitä käytti. Nyt olen käyttänyt Garnierin kevyttä kolmekymppistä ja se on tuntunut tosi hyvältä iholla.

Jos aurinkoihottumaa on jo tullut mulla ei ainakaan auta mitkään rasvat, vaan ainoastaan ihon peittäminen joksikin aikaa.

En muista mistä kuulin, mutta itse söin toissa vuonna allergialääkettä eli sitä mitä saa apteekista ilmanreseptiä ni ihottuman ehkäisyyn. Eli sitä mitä yleensä käytetään siitepölyallergiaan.

Ite oon tosi herkkä auringolle, heti tulee punasta näppyä ihoon. Tietty suojasin myös rasvalla, mutta kyllä auttoi!!! Kokeile.

Minä olen todennut ja useamman vuoden syönyt porkkanapuristeita. Ei ole tullut kertaakaan aurinkoihottumaa sen jälkeen. Kokeile ihmeessä. Ruskettuessa nämä ei tee ihon väriä oranssinkeltaisenruskeaksi niin kuin monella raakaa porkkanaa syövien. Karota on sen nimi ja saa Kärkkäisen verkkokaupasta vielä tarjoushintaan nyt 4e 110 kpl =)
Tämä on ollut ainoa mikä on auttanut näistä puristeista tai mistään muustakaan.

Yhteistyössä