aulapalveluhenkilö /aulaemäntä /receptionisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se vähiten arvostettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

se vähiten arvostettu

Vieras
Mitä tehtäviä työhönne kuuluu ja minkälaista palkkaa saatte? Työskentelettekö julkisella sektorilla?

Itse työskentelen vakavaraisessa suomalaisessa rakennusalan yrityksessä, tehtäviini kuuluu, puhelinvaihde, postitukset, kokous kahvitukset, erinäiset siivoushommat, liikunta- lounasseteleiden jako/ sekä ilmoitukset palkanlaskentaan, koulutustapahtumien ruokailuiden ja kahvitusten järjesteleminen, kahvinkeitot työntekijöille, mapittaminen, asiakaspostitukset ym muut pienet toimistotyöt. Työaikani on 8-16. Koulutukseltani olen merkonimi, ja tienaan näistä hommista 1700 e/kk, ja jotenkin tuntuu, että palkka on säälittävä työnmäärään nähden.
Edes palkattomista vapaapäivistä silloin tällöin on turha haaveilla, joten henk.kohtaisten asioiden järjestäminen/ hoitaminen nykyään TODELLA haastavaa!
Kaikenkaikkiaan olen näitä hommia tehnyt noin, 2 vuotta, aikaisemmin keikkatöinä, jolloin hommia paljon vähemmän, mutta palkka 1-2 e, parempi tunneille laskettuna.
Kaiken kukkuraks kukaan ei arvosta ihmistä joka tekee ko. työtä!
Miksi. Me respassa yleensä joudutaan kuuntelemaan KAIKKI paska niin asiakkailta kuin työntekijöiltä!

Aika uskomattomalta kuulostaa... mulla on suunnilleen samat työt. Yksityisellä sektorilla olen ja tienaan 2650 bruttona eikä mulla ole mitään koulutusta, ainoastaan peruskoulu. Meillä tosin vaatimuksena on hyvä englanninkielentaito, testataan ennen työhönottoa koska käy paljon ulkomaalaisia vieraita.
Myös siisti pukeutuminen on vaatimuksena, tarkoittaa kauluspaitaa/pikkutakkia. Tummat suorat housut/hame pitää olla.

Enkä ole kyllä huomannut että meitä ei arvostettaisi...

Toki kielitaitoa täälläkin vaaditaan, myöskin paljon ulkomaalaisia asiakkaita.
Pukeutumis koodi ei noin tarkka, eli siistit vaatteet riittäneet, esimerkiksi tummat farkut ja neule.
Kauanko olet työskennellyt yrityksessä? onko palkkasi noussut jossain vaiheessa?
Kysyin palkan pienuudesta aloittaessani vajaa vuosi sitten, ja työnantaja vetosi kaupanalan työehtosopimukseen, kun rakennusalan tarvikkeita myyvä yritys kyseessä.
Onkohan mitään asiamiestä olemassa, jolta voisi tarkistaa palkka ynnä muita työsopimus asioita?

työskentelen teollisuusyrityksen respassa, ja mun tehtäviin kuuluu:
kolmen konttorin puhelinvaihde, postitukset, kokous kahvitukset, lounasseteleiden jako/ sekä ilmoitukset palkanlaskentaan, koulutustapahtumien ruokailuiden ja kahvitusten järjesteleminen, kahvinkeitot vieraille, laskujen skannaus, laskujen leimaus, kulunvalvontajärjestelmän hoito, leimauksien korjaus, työajikojen päivitys, ruoka-automaatin maksujen hoito, neukkareiden hoito, konttoritarvikkeiden tilaaminen, yhden henkilön matkalaskujen teko. lahjakeräykset, yms. muut pyydetyt tehtävät. Työaikani on 7.30-16.30, kolmen viikon työvuorolistaan tulee 2 vapaapäivää, joskus enemmän. asiakaspostitukset ym muut pienet toimistotyöt. Mun koulutus on hotelli- ja ravintola-alalta, ja palkkani on tällä hetkellä 1900 e / kk Keski-Suomessa. Palkka voisi tietty olla parempi, mutta tykkään työstäni ihan kympillä . Olen ollut 15 vuotta ravintola-alalla, nyt respahommissa 10 vuotta, tässä viimeisimmässä paikassa 3 vuotta.
Mä ainakin tunnen olevani arvostettu, sillä kuulen positiivista palautetta viikottain, joko firmasta tai asiakkailta.
Olen firmani Leelian lepotuoli, ihmiset tulevat juttelemaan minulle hyviä ja huonoja asioita, joskus olen roskakorina, joskus jaan iloiset asiat, mutta henk.koht. en ole koskaan p.....aa saanut niskaan, vaikka täälläkin kaikenkarvaisia ihmisiä on.

Yhteistyössä