auh,rintatulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hexu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hexu

Vieras
yön kuumeilin ja toista rintaa jomotti.Se on sit rintatulehdus,ensimmäinen ja neiti yli vuoden.Just oon yrittänyt vähentää imetystä,niin nythän tämä on pakkoimetystä,että saan kivun pois.auttaiskohan saaunan lämpö,vai lämmin suihkuko se oli mitä suositellaan...

Lämpö ja imettäminen/lypsäminen voi auttaa. Mulla auttoi loppujen lopuksi vain antibioottikuuri. Se ei haittaa muuten imetystä.

JOs rinta menee tosi kipeeksi ja kuumetta piisaa, mene ihmeessä lääkäriin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2004 klo 07:30 Hexu kirjoitti:
yön kuumeilin ja toista rintaa jomotti.Se on sit rintatulehdus,ensimmäinen ja neiti yli vuoden.Just oon yrittänyt vähentää imetystä,niin nythän tämä on pakkoimetystä,että saan kivun pois.auttaiskohan saaunan lämpö,vai lämmin suihkuko se oli mitä suositellaan...
Rintatulehdus ei parane muuten kuin antibiootilla. Siinä tosi korkea kuume punoittava kohta rinnassa.
Tiehyttukoksessa matalampi kuume ja menee rintaa tyhjentämällä pois. Ja burana auttaa, kun on tulehduskipulääke ja voi syödäkin kun imettää.
Kokeilepa jääkaappikylmää maitorahkaa rintaan ja kelmu päälle pariksi tunniksi. Pese pois. Imetä tai lypsä rinta tyhjäksi. Minulla ainakin helpotti.

[/quote]
Rintatulehdus ei parane muuten kuin antibiootilla. Siinä tosi korkea kuume punoittava kohta rinnassa.
Tiehyttukoksessa matalampi kuume ja menee rintaa tyhjentämällä pois. Ja burana auttaa, kun on tulehduskipulääke ja voi syödäkin kun imettää.
Kokeilepa jääkaappikylmää maitorahkaa rintaan ja kelmu päälle pariksi tunniksi. Pese pois. Imetä tai lypsä rinta tyhjäksi. Minulla ainakin helpotti.
[/quote]

kiitos ,en hoksannutkaan,että tämähän voi olla tiehyttukos,ekana tuli vain rintatulehdus mieleen.Maitorahkajuttua en oo kuullutkaan,täytyypä kokeilla.Kiitos vinkistä!

Mulla on kerran ollut rinnassa nk.piimäkokkare, eli maidosta muodostunut tappi maitotiehyen päässä.Oireet oli kuumottava, punainen kova kohta rinnan sivussa ja karmea kipu.Kuumetta ei ollut muistaakseni, ainakaan korkeeta. Kokkareen kun vihdoin huomasin ja sain lämpimään veteen kostutetulla pumpulilla pois, imetys helpotti heti oloa. Tarkkailkaa tissejänne, sisaret =) !

Uusimmat

Yhteistyössä