atooppisesta ihosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coronet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Coronet

Jäsen
07.02.2005
32
0
6
Olemme menossa kylpylälomalle ja murehdin 3-v poikani atooppisen ihon kunnosta reissun aikana.
Onko kokemuksia, miten iho " kestää " jokapäiväisen uimisen? Saunassa poikani ei viihdy, mutta vesi kiinnostaa sitäkin enemmän!
Sisko 5-v on myöskin vesipeto, joten uimista ei voi, eikä ole tarkoituskaan rajoittaa.

Melko uudessa lehdesssä minkä saa apteekista luki että atoopikon ei tarvi välttää vettä kunhan vaan rasvaus hoidetaan kuntoon uinnin jälkeen, perusvoide+kortisoni. Meillä poika on kanssa atoopikko niin ihan hyvin kesti kylpyläloman viime kesänä, mutta itse en veis lasta sinne jos iho ns rikki ja vereslihalla bakteerien takia mutta jos vaan kuiva niin silloin voin varmaan uida hyvillä mielillä.

Itellä myös atooppinen lapsi. Vielä vähän aikaa sitten sanottiin et atoopikon pitäis välttää pesuja ja rasvailla paljon ihoa, mutta nyt se onkin toisin päin. Olen lukenut monesta lehdestä, oma terkkari ja lääkäri on sanonu et joka päivä saa kylvettää, ja mitä pahempi iho on, sen suositeltavampaa on myös pesu päivittäin että pöpöt saa iholta pois. Sitten vain rasvaa päälle! Mulla tyttö 6 kk. On paljon rauhallisempi kun kylvettää ja rasvaa ihon huolella. Luin myös jostakin lehdestä että atoopikko voi käydä huoletta myös uimahallissa uimassa parikin kertaa viikossa. Ei muuta kun annat lapsen uiskennella :) Hyvää lomaa!

Yhteistyössä