Atooppiseen ihottumaan mitään uutuusvoidetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kertokaas äkkiä, kun olen kohta lähdössä käymään lääkärissä ihan muusta syystä, niin ajattelin pyytää samalla jotain uutta reseptiä käsien atooppiseen ihottumaan, että mikä olis joku tehokas uusi voide?

En oo vuosikausiin hakenu siihen mitään reseptiä kun oon pärjäillyt muilla, mutta nyt tuo ärsyttää ja ajattelin että varmaan uusia hyviä voiteitakin on tullut. Meen ihan yleislääkärille niin ajattelin että jos ehdottaisin sille oikeen nimeltä jotakin hyväksi havaittua ettei se vaan rupee ehdottelemaan mitään perusrasvaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Wentti:
Todella rasvainen Apolar on meillä auttanut tyttöä, itse käytän Bemetsonia 0,1 % emulsiovoidetta. Perusrasvana meillä ceridal.

Ok, kiitos. Ajattelin just jotain mitä vois vähän kuuriluonteisesti käyttää aina kun se on pahimmillaan. Joku mikä lievittäisi kutinaa ja noita vesikelloja vähän kortisonin tapaan, mutta ajattelin jos sen kortisonin rinnalle olis tullut jotakin.. Pidän nuo mielessä.

Onko vielä muita ehdotuksia?

Mun miehellä on pahasti atooppinen iho. Käyttää kuuriluontoisesti pahimmille alueille sellasta voidetta kun protopic. Sillä mennyt niin hyvään kuntoon, että ei oo tarvinnu hakea sitä lähes vuoteen :)

Meillä Apolar ei toimi . Ostin apteekista vähän kalliimpaa A-DERMA:a ( exomega ). Vanhempi apteekkari kertoi siitä että useat atoopikot ovat tulleet kehumaan voidetta. Etsin silloin pojalleni voidetta. Tehosi tai ei.. Mutta lähes kaikki oireet lievenivät tai katosivat suurimmassa määrin. Voi olla että kostea syyssää auttoit. Mutta tismalleen samaan aikaan oireet helpottivat kun aloin käyttämään voidetta jokunen viikko sitten.

takrolimuusi rasvat, esim. protopic. atooppisen ihon hoitoon tarkoitettu kortisoniton voide joka hoitaa oireen sijaan syytä. Saattaa jopa paksuntaa kortisonin ohentamaa ihoa. Meillä oli käytössä tytöllä atopian hoitoon ja todella tehokasta, eikä ihottuma ole ainakaan kolmessa vuodessa tullut takaisin kun tolla hoidettiin.

Kiitoksia kovasti kaikille! Tuo Protopic saattoi olla se josta olen kuullut paljon hyvää, en vaan muistanut nimeä. Voisin sitä yrittää tällä kertaa :) Pidän mielessä myös nuo muut, niin on sitten mitä testailla jos tuo ei toimi.

Mulla oli myös protopic käytössä kun ihottuma oli todella pahana, kämmenet ja sormet aivan auki, just myös vesikellojen takia. Auttoi tosi hyvin ja nyt olen jo useamman vuoden ollut 2-3 hoitotason lääkkeillä, kun protopic taitaa olla siellä kaikkein korkeimmalla tasolla (taso 4-5).

Jokaisen iho on niin erilainen että oikeat rasvat selviää vain kokeilemalla!

Yhteistyössä