atooppinen ihottuma lapsella, mistä paras apu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonot yöt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siihen ei vaan valitettavasti ole välttämättä mitään muuta syytä kuin, että se lapsi on atoopikko. Sanoo muutamat "kaikkitietävätviisaat" mitä vaan. Useimmilla se kuitenki iänmyötä helpottaa.

[QUOTE="mie";29180758]Siihen ei vaan valitettavasti ole välttämättä mitään muuta syytä kuin, että se lapsi on atoopikko. Sanoo muutamat "kaikkitietävätviisaat" mitä vaan. Useimmilla se kuitenki iänmyötä helpottaa.[/QUOTE]

Niin, voi helpottaa tai sitten ei. Itse olen ollut atoopikko 42v, moni tuttuni kärsinyt samasta vaivasta elämänsä.
Paras olisi, kun löytäisi ongelman aiheuttajan, en usko, että tyhjästä tulee ihottumaa.
Atoopikkohan reagoi iholla voimakkaasti moneen ärsykkeeseen, joten eihän sitä "vaan olla atoopikkoja". Syyhän tulee joko sisältä tai ulkoa kroppaa.

Kuiva ilma, pöly, pakkanen, erilaiset suorat ihoärsykkeet= pesuaineet yms.
Monet syömiset voi pahentaa ihoa tai jopa aiheuttaa ihottuman.

Kuopuksella on lievä atooppinen iho, ihottumaa lähinnä käsitaipeissa ja kyynerpäissä ja usein selkä on sellainen, joka kutiaa. ihottumaa ei siinä kuitenkaan ole. Ja lapsen iho muuten hyvä, ei tyyppillinen kuiva, vaan ihan pehmeä ja siloinen.
Ainakin tomaatti aiheuttaa selvästi kutinaa, tai ketsuppi lähinnä.
Voisi toki ajatella, että kyseessä olisi joku ruoka-aineallergia, mutta kesällä iho ei kuitenkaan reagoi esim. ketsuppiin.

Ei se reaktio tyhjästä tule atoopikolla. Joillaki ihmisllä vaan iho reagoi herkästi tulehduksellisesti erilaisiin pieniinki ärsykkeisiin jotka toisella ei atoopikolla ei aiheuta mitään oireita. Sama juttu kun joillaki on astma ja heillä keuhkot reagoi tulehduksellisesti erilaisiin ympäristön ärsykkeisiin joka ei astmaatikolla ei aiheuta mitään reaktioita.
Ei helokkiölystä yleensä mitään huonoa seuraa tai muista lisäravinteista, niitä kannattaa kokeilla. Mutta ei ne mitään ihmeitä tekeviä aineita ole ja atopia vaan on selllainen taipumus.
Juu eikä se kaikilla helpota koskaan ja useilla atoopikoilla on myös astma ja allergioita.

meillä parhaimman avun toi peseytyminen sokeri-oliiviöljyseoksella (niistä sellainen tahna et on helppo hieroa iholle ) tosin en oo ihan varma miten pieni lapsi antaa sitä laittaa.
n 1krt viikossa sillä pesu, pyyhkeellä vaan sit huuhtelun jälkeen kuivaa ihon.

Tselläni atooppinen iho, nyt aikuisena hyvin lievänä, mutta aina olen kuitenkin säännöllisen späsäännöllisesti joutunut kortisonia yms. käyttämään. Viime syksynä törmäsin mustaherukan siemenöljykapseleihin, jotka poistuvat KAIKEN Ihottuman muutamassa viikossa!!!

lapsellani lievä atopia, josta pahimpana yksi ihottumakohta, johon ei mikään tuntunut tehoavan (niin pieni lapsi, ettei noita kapseleita voi käyttää). Mies bongasi netistä artikkelin Nivean soft-rasvasta (valkoinen purkki). Uskokaa tai älkää, niin sillä lähti ihottuma viikossa (oltiin siis rasvailtu sitä erinäisillä rasvoilla jo yli vuoden).

Nyttemmin siis koko perhe käyttää vain ja ainoastaan tota Niveaa, jota myy siis ihan perusmarketit - jopa vauvan pyllyn ihottuma katosi sillä! Liekö siis sattumaa, mutta suosittelen ehdottomasti kokeilemaan kahta edellämainittua (mustaherukan siemenöljykapseleista on muuten tehty muistaakseni Turun yliopistossa tutkimus, että estää vauvalle tulemasta atopiaa, jos äiti syö niitä raskausaikana). Jos päädyt testailemaan mun vinkkejä, niin. Olisi kiva, jos kirjoittaisit kuulumisia. Olisi kiva tietää, onko toiminut myös muilla!

[QUOTE="ookoo";29179066]Tärkeintä on se, että saa aitoja luonnollisia rasvoja runsaasti ravinnosta - eli se ihon (ja koko elimistön) rasvaaminen "sisältäpäin". Ihon rasvaaminen ulkopuolelta on vain seurausten hoitamista, ei syiden. Atooppinen iho on yleistynyt valtavasti juuri siksi, että ei syödä kunnollisia rasvoja vaan jotain teollista rypsiöljyä ja kevytmargariinia, joista ei ole mitään hyötyä kasvavalle lapselle, joka tarvitsee rasvoja kasvuunsa. Eli suomeksi: rasvaista kalaa, kylmäpuristettua oliiviöljyä ruuanlaittoon, pähkinöitä ja siemeniä, voita kalan paistamiseen ja leivän päälle (tosin leipää ei tarvitse vetää kymmentä siivua päivässä).[/QUOTE]

Olen täysin samaa mieltä. Mutta kun ihmiset on niin aivopesty kaikkeen rasvattomaan, niin minkäs teet. Apteekista haetaan lääkettä,vaikka lähikaupassa olis voita.

Meillä on kolmella lapsella atooppinen iho. Kahdella vaan lievästi, niillä riittää ceridal öljy pesun jälkeen. Nuorimmalla tulikin sitten viime talvena kirkkanpunaisia isoja ja kunnolla karheita läiskiä sinne tänne. Kokeilin eri rasvoja, myös kortisonia, ei mitään apua. Ei auttanut toi öljykään. Sitten käteen osu kaapin perukoilta ceridal lipogeeli. Ajattelin et kokeillaan vielä toi ja sit vien lapsen lääkäriin. Jo ekan rasvauksen jälkeen läiskät alko rauhottua, muutamassa päivässä katos kokonaan. Rasvasin pari kertaa päiväs. Sen jälkeen oon pesun jälkeen laittanu tota öljyä ja heti jos vähänkin alkaa näkyä ihottumaa niin lipogeeliä. Hyvänä on pysynyt iho noilla.

meillä reilu vuosi ollut paha atopia, kaikki kortisonit ja lopuksi protopic kokeiltu, vuoden aikana 7 antibiottikuuria, keittosuolakääreet, sinkkivoiteet, kaikki apteekin rasvat kokeiltu, oltu jopa sairaalassa antibioottihoidossa.
Kun lääkäri määräsi viimeisen 4 kk pitkän antibioottikuurin sanoin että nyt riittää. Tuttava suositteli käymään homeopaatilla ja sieltä on löytynyt apu, joka helpottaa, ei ole kokonaan parantanut, mutta huomattavasti. Kylvyssä olen kokeillut merisuolaa, ei ole meillä auttanut, nyt laitan ruokasoodaa ja/tai kookosöljyä. Apteekin rasvoista ainoa jota satunnaisesti käytän tytöllä ja joka auttaa on BevitaR.

Luontaistuotekaupasta LaCure-niminen rasva. Sisältää Kuolleenmeren suolaa. On todella hyvää! Ihottumat hävis eikä tullut takaisin. Apteekin perusvoiteet ja kortisonit voi heittää roskiin!

[QUOTE="vieras";29181181]Olen täysin samaa mieltä. Mutta kun ihmiset on niin aivopesty kaikkeen rasvattomaan, niin minkäs teet. Apteekista haetaan lääkettä,vaikka lähikaupassa olis voita.[/QUOTE]

Taitaa olla nyt jo kääntynyt niin päin, että ihmiset on aivopesty täällä netissä siihen, että voi on hyväksi. Tieteelliset tutkimukset tulkitaan mediassa yksinkertaisen mustavalkoisesti. Edelleen laajoja tutkimusaineistoja pystyvät luotettavasti tulkitsemaan vain kyseisen alan tutkijat. Niiden mukaan pehmeä rasva on sydämelle edelleen parasta. Atooppisen ihon ja ruokavalion yhteydestä on myös tehty tutkimuksia, mutta mitään mullistavaa ei ole löytynyt, ei varsinkaan voin osuudesta. Ilmeisesti mustaherukansiemenöljy ja helokkiöljy ovat kokeilemisen arvoisia.

Suolakylvyt on auttanu meillä siihen rasvojen imeytymiseen. Kortisonikuureja täälläkin viimetalvi otettiin. Nyt omega3 syöty ja luontaistuotekauppaan on tarkoitus mennä seuraavalla kaupunkireissulla. Omegat on ollu ok. Hyvä perusrasva on täälläki ollut jo pari vuotta haussa..

Mä oikeesti suosittelen tota LaCurea. Kun monet on todennu ne suolakylvyt hyviksi niin toi just sisältää merisuolaa. Sillä merkillä on kylpysuolakin joka meillä myös käytössä.

Itse sain tälläisen lappusen yli 10v sitten sairaalasta kun testailtiin allergioita, minulla kun oli aika pahat atooppiset ihottumat..

Minulle mm. Näistä tulee siis ihottumia.. Mitä enemmän sen pahempi.. Joskus sietää vähän ilman kutinoita.. Sillon tällön esim. suklaa aiheuttaa myös migreenityyppisen pääsäryn. Nykyään en enää kärsi pahemmasta kuivuudesta, kunhan SYÖN oikein... :)

Tsemppiä vaan kutiseville..!!

Yhteistyössä