Atoopikot - kokemuksia ELIDEL-rasvasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiiti"

Vieras
Mulla on atooppinen iho ja suurin ongelma on tällä hetkellä silmäluomet, jotka pienimmästäkin hikoilusta turpoavat. Siis silmäluomiin tulee vesikelloja ja lopputulos on se, että koko silmäluomi on tosi turvonnut. Minulle määrättiin ihotautilääkärin toimesta Elideliä. En tajunnut kysyä eikä reseptissä lue, että kuinka kauan tätä kerrallaan käytetään? Tuoteselosteessakin vaan lukee, että kunnes ihottuma häviää tai oireet loppuvat.

Mulle lääkäri ei myöskään antanut varoituksia alkoholiin, saunaan jne. liittyen. Netistä olen lueskellut, että noita pitäisi välttää. Onko niin?

Mietin myös sitä, että ohjeessa kehoitetaan varomaan rasvan joutumista silmiin, mutta entäs kun sitä on silmäluomeen laittanut ja hikoilee ja sitä hikeä ehkä valuu, niin onko siitä sitten haittaa?

Muutenkin ois kiva kuulla miten tämä rasva on auttanut. Pysyvätkö oireet kauan poissa vai pitääkö käyttää säännöllisesti?

Toivon totisesti, että tämä auttaisi, jotta pystyisi taas harrastamaan liikuntaa! Kiitos vastauksista! :)

Minä käytän silmäluomiin Protopicia, joka on lähes vastaava rasva kuin Elidel, mutta tehokkaampi. Minulle määrättiin sitä silmäluomien kuiviin läiskiin, mutta nykyään kärsin myös atooppisesta luomitulehduksesta, jossa luomet turpoavat yön aikana. Googlella selvitin, että luomitulehdukseen Protopicia pitää käyttää siihen aamuin illoin jopa pari kuukautta putkeen. Itse käytin sitä aluksi pari viikkoa kahdesti päivässä, ja kun oireet helpottivat, siirryin laittamaan sitä iltaisin noin joka toinen päivä.

Luomitulehdus :: Terveyskirjasto

Yhteistyössä