Atoopikkoja paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Atoopikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Atoopikko

Vieras
Onko teillä auttanut ruokavalion muuttaminen vehnättömäksi, sokerittomaksi, lisäaineettomaksi? Entä kortisonien pois jättäminen, tilalle luonnonvoiteita (hamppuvoide jne)?

Kaksi vuotta jokahetkistä kutinaa, kirvelyä, punoitusta, kuumotusta...Mikään ei ole auttanut, itsetunto nollassa ja kaverit olen tahallisesti työntänyt pois, ettei tarvitse lähteä mihinkään...Alan olla jo niin lopussa ja lääkärit määräävät vain rasvoja ja lääkkeitä, niistä ei mitään apua. Luin iholiiton sivuilta, että monilla on auttaneet yllämainitut asiat. Haluaisin kuulla vielä lisää kokemuksia ja mahdollisesti neuvoja mistä kannattaa ostaa? Ihan kaikki vinkit on tervetulleita.

No meillä atoopikko-esikoiselta on jätetty tietyt, selvästi ihottumaa pahentavat ruoka-aineet pois, mutta ei noin radikaalisti, kun kirjoitit. Rasvoista ollaan löydetty apua, ja pahimmassa vaiheessa olevaan ihottumaan tarpeen mukaan suolahoito.

Kyllä karppaus voisi ihan oikeasti auttaa.

Mitkään luomukonstit ei mulla auta, kunnon peseminen päivittäin, hyvä perusvoide (Essexit toimii mulla parhaiten) ja säälimätön hydrokortisonilla ja tarvittaessa Bepanthenilla tai voimakkaammilla kortisoneilla lutraaminen pitävät ihon hyvänä.

no se on kyllä ihan totta, että ihotautilääkärin rasvat ei rehellisesti sanottuna auta. Kokeile edideliä. Minulla se on auttanut. En ole allerginen millekään, minulla vain sattuu olemaan atopia. Käteni ovat todella kuivat ja ne halkeilevat. Mutta tosiaan, kokeile edidel-nimistä rasvaa. Jaksamisia! ;)

Olen kolmekymppinen atoopikko. Minulla ei ole mitkään erityisjutut auttaneet, muttaikä on auttanut. Murrosiässä ja varhaisaikuisuudessa oli vielä pahoja ihottumia, mutta alkoivat sitte häviämään vähitelle. Jäämäoireiden kanssa pärjään hyvin.

Yhteistyössä